at finde sammen igen efter en skilsmisse
Fra : Michael Jørgensen

Dato : 09-12-05 11:50

Hej,

Er der nogen herinde som har erfaring med at finde sammen igen med sin eks
efter en skilsmisse, evt. at blive gift igen?

Det er vist ikke så almindeligt, men det sker jo alligevel for mange par
hvert år.

-Michael.

Fra : Ulrich Valera

Dato : 09-12-05 19:09

"Michael Jørgensen" <ccc59035@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> efter en skilsmisse, evt. at blive gift igen?
>
> Det er vist ikke så almindeligt, men det sker jo alligevel for mange

Det kan gøre ondt - Men det er desværre ikke ulejligheden værd at
forsøge reparation af parforhold.
De samme ting, som medførte bruddet første gang vil komme op igen, når
hverdagsrutinerne tager over.
Det er synd for børnene, der altid tror, det er deres skyld, men dem må
man så tale med igen og igen om sagen, så skaderne minimeres.
Bevar gode relationer til børnenes moder og tal aldrig nedsættende om
hende til børnene.

Man skal så finde en ny model ude i verden og helst en, der har -
ihvertfald nogle - interesser fælles med en selv. Og ikke en man
arbejder sammen med på job eller i egen virksomhed.

Selv om der er meget snak om ligestilling og ligeberettigelse, må du
søge, at få hende til at respektere dig længst muligt.
Kvinder ønsker ikke at få en kvinde med pik, men en rigtig mand, gerne
lidt rå i optrækket, og dem bliver der færre og færre af i nutidens
samfund, der feminiserer mænd til de rene skvat.
Når respekten er slut, er forholdet slut, og du skal videre til det
næste.
I praksis er holdbarhedsdatoen for et parforhold max. 10 år, så man kan
nå en 5-6 stykker af dem inden plejehjemmet -
Det hedder serielt monogami og er nutidens og fremtidens parforhold.
Sølvbryllupper kan ses på museum -

Mange hilsner
Ulrich Valera

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 10-12-05 08:22

Ulrich Valera wrote:

> Det kan gøre ondt - Men det er desværre ikke ulejligheden værd at
> forsøge reparation af parforhold.

Jeg går ud fra, at du taler af egne erfaring, er det rigtigt?

[snip]

> I praksis er holdbarhedsdatoen for et parforhold max. 10 år, så man kan
> nå en 5-6 stykker af dem inden plejehjemmet -
> Det hedder serielt monogami og er nutidens og fremtidens parforhold.

Er det ønskværdigt? Jeg mener, er det noget at stræbe efter, eller er
det bare det bedst opnåelige i en ikke-perfekt verden?

-Michael

Fra : sdsf

Dato : 10-12-05 09:08

Ulrich Valera skrev:

> Man skal så finde en ny model ude i verden og helst en, der har -
> ihvertfald nogle - interesser fælles med en selv. Og ikke en man
> arbejder sammen med på job eller i egen virksomhed.
Dette kan være meget svært for nogen, det kan tage mange år.

> Selv om der er meget snak om ligestilling og ligeberettigelse, må du
> søge, at få hende til at respektere dig længst muligt.
Du taler om en slags respekt som går tabt med tiden det forstår jeg ikke
rigtig?

> Kvinder ønsker ikke at få en kvinde med pik, men en rigtig mand, gerne
> lidt rå i optrækket, og dem bliver der færre og færre af i nutidens
> samfund, der feminiserer mænd til de rene skvat.
Du har skrevet noget lignende før her i gruppen, jeg forstår ikke helt
det der med skvat. Er kvinder så nogle skvat?

> [...]
> nå en 5-6 stykker af dem inden plejehjemmet.
> Det hedder serielt monogami og er nutidens og fremtidens parforhold.

Jeg tror der er noget generelt i det du skriver, men først og fremmest
tror jeg du beskriver dig selv her, mange har det anderledes.

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-12-05 21:14

"Michael Jørgensen" <ccc59035@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sin eks efter en skilsmisse, evt. at blive gift igen?
>
> Det er vist ikke så almindeligt, men det sker jo alligevel for mange

Gå aldrig tilbage til en fuser.

--
-Jens B.

Fra : John Sahl

Dato : 09-12-05 21:50

Jens Bruun wrote:
> Gå aldrig tilbage til en fuser.

Hvad ved du egentligt om det, ud over det du har set og hørt om?

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-12-05 11:48

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad ved du egentligt om det, ud over det du har set og hørt om?

Er det da ikke rigeligt?

--
-Jens B.

Fra : John Sahl

Dato : 10-12-05 15:27

Jens Bruun wrote:
> Er det da ikke rigeligt?

Det kan det være.

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-12-05 18:55

> Det kan det være.

Phew.

--
-Jens B.

Fra : Kim

Dato : 10-12-05 09:38

Hej Michael

Been there, done that, og det holdt heller ikke anden gang.

Hvis du og din eks føler det er det rigtige skal I naturligvis prøve, men
jeg tror ikke det generelt er en god ide.

Grunden til at min dbl. eks og jeg gik fra hinanden den første gang var også
grunden til at det gik galt anden gang. Vi prøvede ellers at komme
problemerne i forkøb ved at gå i par terapi da vi fandt sammen anden gang,
men nissen var ikke flyttet - efter et par år var det de samme problemer
igen.

Mvh
Kim

Fra : Paul

Dato : 10-12-05 19:21

Kim skrev:

> men nissen var ikke flyttet - efter et par år var det de samme problemer
> igen.

Ja, og nissen er ofte én selv - så det hjælper ikke at skifte partneren ud.

Al forandring kommer indefra.

--

M.v.h.

Paul

"I don't trust something that bleeds for five days and doesn't die"
Mr. MacKay, South Park

Fra : Henning

Dato : 11-12-05 00:52

"Paul" <paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, og nissen er ofte én selv - så det hjælper ikke at skifte partneren
> ud.

..

Jo finde en partner der matcher ens indre nisse

MVH
Henning

Fra : John Sahl

Dato : 10-12-05 15:27

Michael Jørgensen wrote:
> Er der nogen herinde som har erfaring med at finde sammen igen med
> sin eks efter en skilsmisse, evt. at blive gift igen?

Uanset hvad flere andre skriver, så ved man det aldrig før man
har prøvet det, og man dør jo ikke af det, så gør som du/i har
lyst til og se hvor det bærer hen.

I kunne overveje noget par-terapi, for at finde ud af helt præcist
hvad der gik galt første gang.

Se positivt på livet, al den sortseer-snak kan ingen bruge til noget.

Man kan ikke leve livet ud fra hvad andre siger eller har oplevet,
man er nødt til selv at risikere skrammer på næsen!

Life is a bitch, and then you die.

Fra : Per Vadmand

Dato : 10-12-05 15:46

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in message

> Uanset hvad flere andre skriver, så ved man det aldrig før man
> har prøvet det, og man dør jo ikke af det, så gør som du/i har
> lyst til og se hvor det bærer hen.

Jeg har et par eksempler i min omgangskreds, hvor det faktisk er lykkedes.
Begge de pågældende par var ganske vist ikke lovformeligt gift og blev
derfor heller ikke skilt, men de gik fra hinanden til en anden partner, men
fandt sammen igen og har nu været gift i masser af år.

Per V.

Fra : Zeki

Dato : 15-12-05 01:33

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Uanset hvad flere andre skriver, så ved man det aldrig før man
> har prøvet det, og man dør jo ikke af det

Det er da meget muligt, men livet varer jo heller ikke evigt og måneder,
eller år, spildt på en tabt sag er IMO bedre brugt på at søge nye jagtmarker
og komme videre i sit liv.

Jeg har set flere tilfælde hvor folk har hængt fast i dette skal/skal ikke
mønster i flere år, som næsten har ødelagt dem.

Det kræver mod at give slip.

Mvh
Zeki

Fra : John Sahl

Dato : 15-12-05 22:58

Zeki wrote:
> Det er da meget muligt, men livet varer jo heller ikke evigt og
> måneder, eller år, spildt på en tabt sag er IMO bedre brugt på at
> søge nye jagtmarker og komme videre i sit liv.

Men hvem siger græsset er grønnere på den anden side?

> Jeg har set flere tilfælde hvor folk har hængt fast i dette skal/skal
> ikke mønster i flere år, som næsten har ødelagt dem.

Det har vi jo alle set, men derfor er det jo altid noget man må tage
stilling til ud fra den enkelte situation.

> Det kræver mod at give slip.

Og det kræver mod at forsøge igen, når alle forventer ( og fortæller
dig ) at det er dømt til at mislykkes!

Fra : Zeki

Dato : 15-12-05 23:38

> Men hvem siger græsset er grønnere på den anden side?

Hvis græsset er blevet til ukrudt, er det bedre at muge ud og starte forfra.
Det er jo ikke et valg mellem den ene eller den anden person, men mellem at
sidde fast og komme videre.

> Det har vi jo alle set, men derfor er det jo altid noget man må tage
> stilling til ud fra den enkelte situation.

Korrekt, men hvis der bliver taget stilling igen og igen, og der hele tiden
bliver forsøgt på at rette op på noget som alle kan se er en dødssejler, er
tiden så ikke bedre brugt på at komme videre?

> Og det kræver mod at forsøge igen, når alle forventer ( og fortæller
> dig ) at det er dømt til at mislykkes!

Beslutningen om en skilsmisse er jo oftest ikke noget der bare kommer
pludseligt, med mindre der er tale om f.eks utoskab. Det er tit summen af
opsparet bitterhed der gør at den ene vil skilles. Det kan føles pludseligt
for den der får "jeg vil skilles" sætningen smidt i hovedet og grundene kan
være meget forskellige. Men jeg synes ikke generelt at det er særligt modigt
at vende tilbage til noget der gik dårligt. For mig er det mere et tegn på
behov for tryghed og genkendelighed, end et udslag af modighed.

Jeg siger ikke at man ALDRIG skal gå tilbage. Der kan være gode grunde.
F.eks hvis bruddet skyldes misforståelser. Men for en del - tror jeg - er
det tit den letteste løsning at vende tilbage. Også selvom hjertet ikke helt
er med.

Mvh
Zeki

Fra : John Sahl

Dato : 15-12-05 23:45

Zeki wrote:
> [...]
> grunde. F.eks hvis bruddet skyldes misforståelser. Men for en del -
> tror jeg - er det tit den letteste løsning at vende tilbage. Også

Så i den sidste ende er vi jo basalt set enige, jeg har jo ikke påstået
at man altid skal prøve igen. Det er forskelligt fra forhold til
forhold,
men mindste lige så meget fra person til person!

Fra : blinkhinde@hotmail.c~

Dato : 16-12-05 21:42

Jeg har lige fundet sammen med min ekskæreste igen. Vi har sågar
giftet os og købt hus. Jeg har så også et barn med manden, så vi
har haft holdt kontakten. Jeg aner ikke om det holder, men jeg håber
selvfølgelig på det.