Andet multimedie
bentjuul 3670
Tabeller
Fra : Thomas Bach Piekut

Dato : 11-06-01 12:06

Hej NG

Jeg sidder og arbejder med layout på et blad, og har brug for at lave en
masse tabeller. Jeg bruger Adobe Table 3.0 på Mac.
Mit problem er at programmet ikke kan finde ud af at lave knibningen
rigtig med de danske tegn æ,ø og å.
Tabellerne ser rigtige ud i Adobe table, men når de kommer over i Quark,
eller jeg åbner dem i Illustrator, efter at have eksporteret dem som
..eps, er knibningen forkert.

Er der nogle der kan hjælpe? Eller evt. anbefale at andet program til at
lave tabeller i.

Thomas Bach Piekut

Fra : Kurt Lund

Dato : 11-06-01 15:19

"Thomas Bach Piekut" <Piekut@xxxmail.dk> skrev:
> [...]
> masse tabeller. Jeg bruger Adobe Table 3.0 på Mac.
> Mit problem er at programmet ikke kan finde ud af at lave knibningen

Jeg tænker det kan skyldes, at du ikke bruger Type1-skrifter. Efter min
erfaring har det stor betydning når man eksporterer som EPS-fil.
Jeg prøvede lige et eksperiment med den samme tekst, dels som
Times New Roman (TrueType) og Times (Type1).
Kæmpe forskel!

--
Kurt Lund

Fra : Thomas Bach Piekut

Dato : 11-06-01 17:52

Kurt Lund <kl@fabel.dk> wrote:

> [...]
> Jeg prøvede lige et eksperiment med den samme tekst, dels som
> Times New Roman (TrueType) og Times (Type1).

Det var det eneste jeg glemte at skrive, jeg bruger ATM og postscript
srifterne TimesTen og Times New Roman. Jeg har også prøvet med Helvetica
og GillSans, begge postscript. Og fejlen kommer ved alle skrifterne.

Thomas Bach Piekut

Fra : Studio Smalbro

Dato : 11-06-01 21:01

Der findes jo en tableextension til Quark. Måske var det værd at investere i
den, hvis det er noget du skal lave en masse af.
Kh
Bjørn

Fra : Thomas Bach Piekut

Dato : 12-06-01 22:27

> Der findes jo en tableextension til Quark. Måske var det værd at investere i
> den, hvis det er noget du skal lave en masse af.
> Kh
> Bjørn

Jeg har prøvet tableworks til Quark, men var ikke rigtig tilfreds. Den
fik Quark til at gå ned. Jeg har set at de er kommet med en ny udgave,
der vistnok hedder tagbleworks2000, men jeg har ikke prøvet den.
Findes der andre extensions en ovenfor nævnte?

Thomas Bach Piekut