Kørt fast i Half Life 2
Fra : Cifly

Dato : 08-12-05 23:09

G'aften.

Jeg er kørt fast i den sektion, hvor der ved indtræden kommer en masse "man
hacks". Lokalet er fyldt med eksplosive tønder, rør på kryds og tværs, en
stige der fører ned under et gitter gulv og op til det øverste rør og et
sideliggende lokale der pt. ikke er interessant.

Fra stigen kan jeg springe over på dette rør og gå et stykke til jeg kommer
til en tværgående bjælke. Herfra burde jeg kunne hoppe op og ind af et lille
hul og ind til et sideliggende lokale og dreje på et håndtag (yes, måtte ty
til walkthrough) øv, for at fylde vand i lokalet.

Men Mr. Freeman magter ikke at hoppe så højt, at han kan komme forbi
bjælken.

Er der et snedigt trick eller?

Cifly

Fra : Sune Storgaard

Dato : 08-12-05 23:39

"Cifly" <flygenring@SLETpostkasse.net> skrev i en meddelelse
<klip>
> Er der et snedigt trick eller?

På trods af at jeg har gennemførst spiller på hard, så kan jeg ikke lige
gennemskue hvor du helt præcist er. Din detaljerede forklaring er en smule
forvirrende :)

Kan du uppe et screenshot eller dit savegame et sted ?

Fra : Cifly

Dato : 09-12-05 07:19

Sune Storgaard skrev:

> På trods af at jeg har gennemførst spiller på hard, så kan jeg ikke lige
> gennemskue hvor du helt præcist er. Din detaljerede forklaring er en smule
> forvirrende :)

Sorry

Jeg er her(*snip* fra en walkthrough):

"This is an area full of Man Hacks. Really annoying. I just prefer to sit
down
in a corner with my Crowbar, but you can also make sure all the barrels
explode. Whatever suits you, as long as the Man Hacks are gone. Climb up the
ladder, and walk over the pipes, so you end up at the platform that's higher
than the one you landed. Enter the next room, and go down using the pipes.
This will make sure you'll find a wheel, which you can give a good spin, so
the water raises. When you did that, go back to the previous room, and kill
the new Man Hacks. Drop down in the water, and swim to the other room. Get a
good breath, then go down again and break away the planks, so the stuff will
start to float. With this, you are able to go to the other side of the room,
and follow the path."

Fra : Cifly

Dato : 09-12-05 07:20

Sune Storgaard skrev:

> På trods af at jeg har gennemførst spiller på hard, så kan jeg ikke lige
> gennemskue hvor du helt præcist er. Din detaljerede forklaring er en smule
> forvirrende :)

Sorry

Skærmdump: http://www.knowhow.frac.dk/game.html

Fra : Sune Storgaard

Dato : 09-12-05 19:47

> Sorry
>
> Skærmdump: http://www.knowhow.frac.dk/game.html

OK nu er jeg helt med hvor du er.

> [...]
> will
> start to float. With this, you are able to go to the other side of the

Lad os tage udgangspunkt i dit screenshot.
Gå frem langs det rør du står på og følg røret dreje mod højre for ende af
væggen, så du kommer ned på den rampe ud i højre side , der hvor man kan se
en tønde under den røde lampe.
(jeg har en mistanke om at du forsøger at hoppe op for enden af det rør du
står på`, det kan man ikke)

Gå ind i rummet forbi den eksplosive tønde, og hop ned langs de rør, til du
finder en hane der kan drejes, den sidder på et af de mange lodrette rør.
Vandet begyder så at stige og du kan tage stigen op eller svømme. Gå nu
tilbage til det rum hvor screenshot'et er taget.

Istedet for at kravle op af stigen ude til venstre på billedet, så kravl ned
under vandet , og svøm ind af det rør (som også lige kan ses på
screenshot'et). Inde i det næste rum skal du dykke ned og smadre noget træ
på bunden, således de tomme kabelruller og kasser flyder op, dem kan du så
gå på og kommer over vandet.

Håber det hjalp?

Fra : Cifly

Dato : 10-12-05 10:44

Sune Storgaard skrev:

> [...]
> på bunden, således de tomme kabelruller og kasser flyder op, dem kan du så

Kanon Takker.

Fra : Jubii

Dato : 10-12-05 12:07

On Sat, 10 Dec 2005 10:44:00 +0100, "Cifly" <flygenring@SLETpostkasse.net>
wrote:
in dk.spil.computer

>Kanon Takker.

Man kan faktisk godt komme til det samme resultat ved at benytte stigen til
"tagetagen" via nogle balkoner.
Du er forresten i kapitel 3 "kanalrute 4".
Du er vel kommet videre og har fået luftbåden. Så begynder de rigtige gåder at
dukke op.

Fra : Cifly

Dato : 10-12-05 14:37

Jubii skev:

> [...]
> Du er forresten i kapitel 3 "kanalrute 4".
> Du er vel kommet videre og har fået luftbåden. Så begynder de rigtige

Ja, det fandt jeg også ud af - senere
Det er korrekt. Har just drejet på den her ventil, så gaten åbnede og nu på
vej ind i tunellen.

Fra : Silver

Dato : 09-12-05 19:42

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gennemskue hvor du helt præcist er. Din detaljerede forklaring er en smule

Syntes du osse ligesom jeg at det var alt for nemt at gennemføre?, så
installer Substance mod'en til HL2, der giver nye våben og MANGE flere vilde
fjender at nedkæmpe, det giver spillet et HELT nyt pift syntes jeg.

Kan hentes her :)

http://ludus1942.ngi.it/

Mvh
Silver.

Fra : Cifly

Dato : 09-12-05 19:47

Silver skrev:

> [...]
> vilde
> fjender at nedkæmpe, det giver spillet et HELT nyt pift syntes jeg.

Takker Siler. I første omgang, vil jeg bare gerne forbi denne bane. Nu du
har gennemført, kunne du måske hjælpe?

Fra : Silver

Dato : 11-12-05 04:32

> Takker Siler. I første omgang, vil jeg bare gerne forbi denne bane. Nu du
> har gennemført, kunne du måske hjælpe?

Grrr det er silVer!!...hehe, og øøh...du kom da selv videre ikke?, eller er
det et nyt sted du sitter fast?.

Uanset hvad så held og lykke, jeg misunder dig næsten stadig at have alt det
fede til gode i spillet som du gennemfører første gang :S, hvis jeg havde
masser af penge opfandt jeg en maskine der kunne slette en enkelt
spiloplevelse så man kunne starte forfra hver gang man havde gennemført så
oplevelsen altid var ny og spændende :D

Mvh
SilVer!...

Fra : Cifly

Dato : 11-12-05 10:29

Silver skrev:

> Grrr det er silVer!!...hehe, og øøh...du kom da selv videre ikke?, eller
> er
> det et nyt sted du sitter fast?.

Sorry, gik lidt hurtigt

> [...]
> masser af penge opfandt jeg en maskine der kunne slette en enkelt
> spiloplevelse så man kunne starte forfra hver gang man havde gennemført så

Har hørt et eller andet sted, at der findes nogle "mods" med nye baner og
fjender. Skulle vist give omkring 5 timers ekstra spiloplevelse. Måske det
var noget, bare til at tage de satans symptomer på afhængig, til der
udkommer en udvidelse

Fra : BuFFerz

Dato : 08-12-05 23:43

Evt. stable nogle tønder ovenpå hindanden ?