Bedste dykkerdestination øst for egypten ;~
Fra : Nicolai

Dato : 08-12-05 15:24

Næste gang skal det gøres ordentligt - så på en større rejse kommer vi også
til østen.

Spørgsmålet er så - hvor er dykningen bedst? Thailand? Philipinerne? Etc etc?

Det bedste forslag afgører hvor vi tager hen :)

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

http://www.webhostingdanmark.dk

Fra : Thomas VJ

Dato : 08-12-05 15:57

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
> Næste gang skal det gøres ordentligt - så på en større rejse kommer vi
> også til østen.
>
> Spørgsmålet er så - hvor er dykningen bedst? Thailand? Philipinerne? Etc
> etc?

Det kommer lidt an på hvad du er til ...
Er du til makro liv krydret med de sædvanlige tropiske koraller, fisk og
hajer er Filippinerne fantastisk.
På Filipinerne kan jeg anbefale dykker-resortet
http://www.scandinaviandivers.com/ på øen Mindoro (for god ordens skyld skal
jeg lige nævne at jeg samarbejder med scandinavian divers, og derfor er min
anbefaling selvfølgelig biased). Der er naturligvis masser af andre gode
dykkercentre derude.

I Thailand er dykningen på vestkysten at foretrække. Dykningen inde i golfen
(Koh Tao) er såmænd også ganske glimrende, men variationen af liv er
væsentlig større på vestkysten. Koh Samui er IMHO et rottehul, også hvad
angår dykningen. De gode dyk fra Koh Samui foregår som regel oppe omkrin Koh
Tao. Der er generelt flere hajer på vestkysten end inde i golfen. Det
medfører bl.a. at aftrækkerfiskene bliver knapt så store på vestkysten og
dermed mindre generende for dykningen.

--
Mvh, Thomas VJ
http://dykkerteori.dk/da/ - rejseklar til ferien ...

Fra : Nicolai

Dato : 08-12-05 16:36

> Det kommer lidt an på hvad du er til ...
> Er du til makro liv krydret med de sædvanlige tropiske koraller, fisk og
> hajer er Filippinerne fantastisk.

Jo større jo bedre faktisk ;)

Men ellers glemte jeg at nævne at jeg faktisk HAR dykket i thailand og ikke
var imponeret - dog var det ude for sæson så det har jo nok en del at sige.

Netop dine 2 forslag var dem jeg "kender" - hvad er alternativerne?

Fra : clausm

Dato : 09-12-05 00:10

Jeg har dykket i Røde Havet ved Sharm El Sheik og på Bali. Bali var
efter min mening suverænt flottere end Sharm. Omkring selve Bali
dykkede jeg ved Tulamben og Pemuteran. Gode steder, men det suverænt
bedste var på den lille ø Lembongan, der ligger ca. 1 times sejlads
fra Denpasar. Her dykker man omkring Lembongan og Penida og der er lidt
for enhver smag.
Prøv evt. at se på www.world-diving.com. Dette dykkercenter drives at
et engelsk dykkerpar og er et meget afslappet center med meget
kompetente Divemaster's af lokal herkomst. Man kan samtidig bo på
hotellet der ligger lige op af dykkercentret ( 4 mennesker i 2
værelser til mså 100 kr. i døgnet incl. morgenmad ).
Værelserne ligger 5 mtr. fra vandet og efter dykningen er det total
afslapning, næsten ingen turister og tingene koster næsten ikke
nogen. For godt 1 år siden var prisen for 2 dyk fra båd ca. 40$. Der
er rabat alt efter hvor mange dyk man tager.

Held og lykke.

Claus

Fra : Nicolai

Dato : 09-12-05 09:35

> [...]
>hotellet der ligger lige op af dykkercentret ( 4 mennesker i 2
>værelser til mså 100 kr. i døgnet incl. morgenmad ).

Kanon tip - noteret med tak!

Fra : Torben

Dato : 09-12-05 09:23

> [...]
> etc?
>
> Det bedste forslag afgører hvor vi tager hen :)

Jeg har dykket flere gange på phillipinerne med dem her :
http://www.sea-explorers.com/main.html Det har været godt, de har flere
centra rundt omkring, og kan arrangere det hele, også tranport mellem
centrene, med dyk undervejs.

Mvh. Torben

Fra : Poul Olesen

Dato : 09-12-05 10:54

Jeg vil gerne anbefale Mabul/Sipadan øst for Borneo i Malaysia. Der er
dykning ved Sipadan med skildpader og hajer i store mængder. Dykningen
er også generelt god her. Ved Mabul er der nogle sjove makro dyk som
også bør prøves. Du kender måske Sipadan som den legendariske skildpadde
ø, som Jacques Cousteau besøgte i 70'erne.

Med venlig hilsen
Poul

Fra : Nicolai

Dato : 09-12-05 12:23

> [...]
>også generelt god her. Ved Mabul er der nogle sjove makro dyk som også bør
>prøves. Du kender måske Sipadan som den legendariske skildpadde ø, som

Tak for godt tip.

mange flere er meget velkomne.