Få dem tidligt og lær dem at hade jøder på~
Fra : Rune

Dato : 08-12-05 14:59

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 08-12-05 18:03

Rune wrote:
> Børnetimen på arabisk:
> http://rs6.net/tn.jsp?t=uizp8qbab.0.kclw8qbab.r4r4qyn6.2131&p=http%3A%2F%2Ftinyurl.com%2Fdq2yr

Tak for linket.

Sørgelig form for indoktrinering. Intet under det senere bliver så svært
at kommunikere ordentligt med hinanden, når udgangspunktet er så
fjendtligt. :'-(

Henrik, Dianalund
....Vi er alle Adams børn, og alle holder vi af pandekage
....Set på skilt: "Vi stoler på Gud, alle andre betaler kontant"

Fra : JoVe

Dato : 09-12-05 11:24

Henrik Vestergaard wrote:

> Tak for linket.
>
> Sørgelig form for indoktrinering. Intet under det senere bliver så svært
> at kommunikere ordentligt med hinanden, når udgangspunktet er så
> fjendtligt. :'-(

Hej Henrik!

Forstår du arabisk? Hvis ikke så aner du ikke om du bliver udsat for
antiarabisk manipulation. Jeg tvivler på at de engelske undertekster har
noget med den arabiske originaltekst at gøre. Jeg synes den lille pige
på et tidspunkt ryster benægtende på hovedet men iflg. de engelske
tekster svarer ja. Det er sundt men en god portion skepsis over for
sådanne links.

Mvh
Jørgen Vestergaard

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 10-12-05 16:59

"JoVe" <jorgenvestergaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hovedet men iflg. de engelske tekster svarer ja. Det er sundt men
> en god portion skepsis over for sådanne links.

Jeg kan bekræfte at oversættelsen er korrekt- Jeg præsenterede
udsendelsen for to af mine arabiske elever og for en arabisk
kollega - og alle tre bekræftede at oversættelsen var korrekt.

Så selvom jeg også har en sund skeptis over for den slags
udsendelser, fik jeg altså verificeret at oversættelsen desværre er
god nok.

Men jeg ser ikke at formen er værre end den kristne indoktrinering
der sker af børnene fra forskellige kristne familier eller sekter.
Jehovas Vidner indoktrinerer jo deres børn til at tro at det at
modtage blodtransfusion er forbudt i følge bibelen og andre gør
noget tilsvarende.

At man forsøger at oppiske til had mod andre religioner og
mennesker, finder jeg naturligvis ubehageligt og vil ikke forsvare
det på nogen måde, men jeg kan blot konstatere at det sker alle
vegne i verden -og ikke kun fra muslimsk side.
--
Wilstrup

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-12-05 17:17

Arne H. Wilstrup skrev i news:439afb4d$0$84013$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

[ ... ]
> [...]
> det på nogen måde, men jeg kan blot konstatere at det sker alle
> vegne i verden -og ikke kun fra muslimsk side.

Enig.

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - *også med DebatForum*

Fra : JoVe

Dato : 10-12-05 17:56

Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> det på nogen måde, men jeg kan blot konstatere at det sker alle
> vegne i verden -og ikke kun fra muslimsk side.

Ja, jeg tror faktisk at oversættelsen er sand, og min konklusion er at
det er uhyggeligt. Personligt mener jeg at medlemskab af rabiate
muslimske organisationer som Hizb ut Tahrir og lign. kvalificerer til
udvisning ag landet - som et rent og skært defensivt sekulært politisk
tiltag.

Selv kender jeg temmelig godt miljøet af såkaldt "fundamentalistisk"
kristendom, men jeg har aldrig hørt om oppiskning til vold af nogen form
i disse miljøer - aldrig! Jeg har tvært imod hørt meget om at gengælde
ondt med godt - at vende den anden kind til - om "den gyldne regel" (at
gøre mod andre hvad man ønsker de skal gøre mod en selv) osv.

Mvh
Jørgen Vestergaard

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 10-12-05 22:46

> [...]
> rabiate muslimske organisationer som Hizb ut Tahrir og lign.
> kvalificerer til udvisning ag landet - som et rent og skært

Vi kan ikke udvise folk af landet fordi de har en anden religiøs
opfattelse end den etablerede.

Vi kan jo heller ikke udvise nazister - og i øvrigt kan vi ikke med
menneskerettighederne i hånden udvise nogen som helst af landet,
hvis de er statsborgere her.

Demokratiet skal netop stå sin prøve ved at man benytter sig af
verbale overbevisningsformer og ikke via "vold" eller ved at sætte
os
ned på samme stade som modparten. Og vi kan naturligvis ikke udvise
folk med rabiate meninger, selvom disse meninger går os nok så
meget imod.

Vi kan kun handle i forhold til folks gerninger - ikke i forhold
til hvad de måtte sige og mene.

> [...]
> den anden kind til - om "den gyldne regel" (at gøre mod andre
> hvad man ønsker de skal gøre mod en selv) osv.

Tja, jeg kan da blot henvise til de fundamentalistiske kristne i
USA, der mener at det er O.K. at slå folk ihjel hvis de medvirker
til eller får foretaget abort.
Jeg kan også henvise til at Ku Klux Klan mener at de gør Guds
arbejde ved at eliminere så mange "nigger" som muligt. Og de kalder
sig kristne.

Endelig går en stor del af befolkningen i landet ind for dødsstraf
på trods af buddet med at man ikke må slå ihjel.

Jeg anser mord for at være vold og jeg er ligeglad med om mordet
sker via en civil morder eller via staten. Mord er mord.

Så fundamentalistisk kristendom findes i alle afskygninger - og
nogle af dem går faktisk ind for vold.
--
Wilstrup

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 11-12-05 03:05

Arne H. Wilstrup wrote:
> "JoVe" <jorgenvestergaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Vi kan ikke udvise folk af landet fordi de har en anden religiøs
> opfattelse end den etablerede.

Nej, heldigvis.

<...>
> Demokratiet skal netop stå sin prøve ved at man benytter sig af
> verbale overbevisningsformer og ikke via "vold" eller ved at sætte
> os ned på samme stade som modparten.

Til tider kan man dog godt føle at modpartens "verbale
overbevisningsform" sætter denne almindelige regel for civiliseret
opførsel en anelse ud af spil, ikke sandt?

> [...]
> meget imod.
> Vi kan kun handle i forhold til folks gerninger - ikke i forhold

Ikke korrekt. Grundlovens §78, stk. 2 specificerer klart at en forening
er at opløse ved dom hvis den søger at begrænse andres frihed, f.eks.
ved at opmuntre til vold. Det vil være noget sørgeligt hvis der skal
være "handling" før denne regel bruges. Det kaldes "lig på bordet", og
burde *ikke* være nødvendigt for at forstå, at folk må mene hvad de vil,
men i samme øjeblik de ytrer/siger/udtaler sig er udtalelsen altså
underlagt almindelig lovgivning...

> Endelig går en stor del af befolkningen i landet ind for dødsstraf
> på trods af buddet med at man ikke må slå ihjel.

Men samtidig er sådanne sager også underlagt en tilrettevisning af
juryen om at hvis der er den *mindste* tvivl hos juryen om
skyldsspørgsmålet skal der svares "ikke skyldig."

Når man diskuterer dette vil flere normalt også hellere have en skyldig
frikendt end at *én* uskyldig skulle blive dømt. Det er bagsiden af
"medaljen" nu hvor f.eks. DNA-teknologien har frikendt flere som har
siddet på dødsgangen i mange år. De vidste de ikke havde begået
handlingen, men teknologien til at frikende dem var ikke til stede. Det
kan være en hel diskussion i sig selv. Men, igen, princippet om at den
mindste tvivl skal komme den sigtede til gode må være primær i en
civiliseret retsstat.

> Jeg anser mord for at være vold og jeg er ligeglad med om mordet
> sker via en civil morder eller via staten. Mord er mord.

Det er jo en af grundene til at mange tilslutter sig f.eks. Amnesty
Internationals kampagner.

Men, igen, selvforsvar kan også ende fatalt, så der er mange nuancer i
det. Det *kan* være rart at se sort/hvidt på det, men det ødelægger en
del af den nødvendige nuancering, imho.

> Så fundamentalistisk kristendom findes i alle afskygninger - og
> nogle af dem går faktisk ind for vold.

Ingen tvivl derom. :'-(

Fra : JoVe

Dato : 11-12-05 16:06

Arne H. Wilstrup wrote:
> "JoVe" <jorgenvestergaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Vi kan ikke udvise folk af landet fordi de har en anden religiøs
> opfattelse end den etablerede.

Hvis de vil ødelægge samfundet og har det erklærede mål at indføre
sharia-lov kan det være en defensiv nødvendighed at udvise folk!

> Vi kan jo heller ikke udvise nazister - og i øvrigt kan vi ikke med
> menneskerettighederne i hånden udvise nogen som helst af landet,
> hvis de er statsborgere her.

Nå! Men så kunne vi isolere dem på en øde ø og kaste nødforsyninger ned
til dem.

> [...]
> Jeg kan også henvise til at Ku Klux Klan mener at de gør Guds
> arbejde ved at eliminere så mange "nigger" som muligt. Og de kalder

Vi er i Danmark Der var også mennesker på New Guinea der engang var
menneskeædere! dermed er menneskeracen vel ikke som sådan menneskeædere,
vel?

> Endelig går en stor del af befolkningen i landet ind for dødsstraf
> på trods af buddet med at man ikke må slå ihjel.

i Danmark??? Der er altså forkel på amerikansk sydstats-kristendom og
gammeleuropæisk kristendom.

Mvh
Jørgen Vestergaard

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 11-12-05 18:50

> Hvis de vil ødelægge samfundet og har det erklærede mål at
> indføre sharia-lov kan det være en defensiv nødvendighed at
> udvise folk!

Nej, det vil være udemokratisk. Det er i orden at man forsøger at
ændre samfundet - det er en demokratisk ret. Det ligger i
demokratiets natur at folket har lov til at forsøge på at ændre
samfundet i en anden retning end den, det etablerede samfund
ønsker.

> Nå! Men så kunne vi isolere dem på en øde ø og kaste
> nødforsyninger ned til dem.

Vi kunne jo gøre det samme med de kristne?

[...]

> Vi er i Danmark Der var også mennesker på New Guinea der
> engang var menneskeædere! dermed er menneskeracen vel ikke som
> sådan menneskeædere, vel?

Debatten gik på en tv-udsendelse, hvor en muslimsk dame i et
arabisk land tydeligt manipulerer og indoktrinerer et barn - det
var heller ikke i Danmark - hvad er din pointe her?

> i Danmark??? Der er altså forkel på amerikansk
> sydstats-kristendom og gammeleuropæisk kristendom.

Er der? Der er også kristne i Danmark ,der går ind for dødsstraf.
Hvori består forskellen?
--
Wilstrup

Fra : Vidal

Dato : 11-12-05 19:15

Arne H. Wilstrup wrote:

> Er der? Der er også kristne i Danmark ,der går ind for dødsstraf.
> Hvori består forskellen?

Tror du der findes flere kristne, end ikke kristne, der
går ind for dødsstraf?? Ellers er dit statement jo
ligegyldigt.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 10-12-05 21:00

Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> det på nogen måde, men jeg kan blot konstatere at det sker alle
> vegne i verden -og ikke kun fra muslimsk side.

Prøver du ikke selv at oppiske had mod religion ved
at sige:

> Men jeg ser ikke at formen er værre end den kristne indoktrinering
> der sker af børnene fra forskellige kristne familier eller sekter.

Er du selv bedre, end den arabiske dame?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 10-12-05 23:01

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Prøver du ikke selv at oppiske had mod religion ved
> at sige:

Og hvor er det nu lige i ovenstående at jeg "oppisker" til had mod
religion?

Jeg KONSTATERER at kristne sekter ikke er bedre end muslimske
ditto. Dette er kendsgerninger og har intet med had at gøre.
Og hvis du bemærker det, så er der faktisk flere der har svaret på
mit indlæg, og ingen af dem anser tilsyneladende indlægget som
værende et budskab om had mod religioner.

Jeg afviser al religion som nonsens, som overtro etc., men deri
ligger der ikke noget had.

Til gengæld er jeg godt klar over at netop du anser enhver der
tillader sig at give udtryk for det, jeg giver udtryk for, som
værende hadefuld fordi du ikke kan tåle at der er mennesker der
simpelthen ikke ønsker at bidrage med videre nonsens om Gud og
Jesus som hans søn. Det har intet med had at gøre, men har at gøre
med meninger, der er anderledes end dine.

Jeg kan konstatere at der findes kristne sekter m.v. som advokerer
for vold mod anderledes tænkende: Kristne fundamentalister i
bibelbæltet i USA og KKK, som blot mener at de er sat på jorden for
at udrydde "niggere" og den slags "undermennesker".

Jeg kan endvidere konstatere at godt 64 procent af den amerikanske
befolkning går ind for at mord er O.K. De mener nemlig at dødsstraf
er i orden - også selvom bibelen udtrykkeligt forbyder at man slår
ihjel.

Hvis du virkelig ikke kan skelne mellem det at opfordre til drab på
medmennesker, at bejae sådanne tiltag, at kalde andre mennesker,
der har en anden religion for aber og så det at man giver udtryk
for at religion blot er overtro, så er du fand'me langt ude.

Lad gå med at du ikke bryder dig om min person (for at sige det
mildt) bør jo ikke forlede dig til at sætte et filter op der er så
uigennemtrængeligt at du ikke kan se andet end ondskab og had fra
min side, i stedet for at du forsøger at forholde dig til sagens
kerne.

Den arabiske dame, som du kalder hende, manipulerer kraftigt med
barnet og det virker uhyggeligt at et barn på kun tre-fire år,
tilsyneladende er blevet indoktrineret til at hade folk, at kalde
dem aber m.v. Hvor i mine indlæg giver jeg udtryk for at man skal
hade de kristne? hvor i mine indlæg kalder jeg kristne for aber?
hvor i mine indlæg opfordrer jeg til at man skal slå kristne ihjel?
Ingen steder, vel?
Hvordan kan du så mene at jeg oppisker had mod religion?

Jeg mener at religion er overtro - al religion er overtro. Punktum!
Det har intet med had at gøre.

> Er du selv bedre, end den arabiske dame?

ja!
--
Wilstrup

Fra : Vidal

Dato : 11-12-05 09:01

Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
>
> Jeg KONSTATERER at kristne sekter ikke er bedre end muslimske
> ditto. Dette er kendsgerninger og har intet med had at gøre.

Mener du kristne opfordrer til vold mod jøder. Det
forekommer ihvertfald ikke i kredse, jeg kommer.
Tværtimod. Og at der er en enkelt sekt, der har
ideer om blodtransfusion, siger ikke noget om
kristendommen. Mange kristne anser endda ikke
JV som kristen.

Personligt har jeg aldrig erfaret, at kristne har
oplært deres små børn til had mod nogen grupper.

> [...]
> værende et budskab om had mod religioner.

> Jeg afviser al religion som nonsens, som overtro etc., men deri

Nu kan jeg godt forstå, din barndom må have været
traumatiserende, når du på samme ensidige måde er
blevet indoktrineret med religiøs propaganda.

Vi har jo her i gruppen flere gange kunnet erfare, at
den kristendom, du er blevet oplært i, og som du ganske
givet tror er sand kristendom, jo ikke har meget med
den 'almindelige' kristendom at gøre. Og hvis du på
samme måde er blevet indpisket 'kristne sandheder'
som den lille pige har 'muslimske', så er der jo ikke
noget at sige til din bitterhed.

Du har jo ligefrem været nødt til at blive kommunist
og vende al religion ryggen.

Men du burde jo vende din bitterhed mod de mennesker,
der har opdraget dig sådan, og ikke mod kristendommen,
for kristendom er det ikke, du opponerer mod. Det er
din egen barndoms uhyggelige indoktrinering, som du
flere gange har berettet om, der burde være din fjende.

> [...]
> Jesus som hans søn. Det har intet med had at gøre, men har at gøre
> med meninger, der er anderledes end dine.

Jo, jeg forstår, hvad du mener. Jeg kan fint tåle
ikke-kristne mennesker, men hvis disse mennesker udbreder
et forfejlet syn på, hvad kristendom er, må jeg til enhver
tid imødegå det.

Det kan du vel nok forstå?

Men hvis du kalder det had at blive imødegået, så lever
du i en uhyggelig verden, der ligefremt kalder på diktatur?
Og det må du jo have erfaret hos mennesker, du deler
politisk overbevisning med. Har vi nogle eksempler på, at et
kommunistisk land kan være demokratisk?

> [...]
> bibelbæltet i USA og KKK, som blot mener at de er sat på jorden for
> at udrydde "niggere" og den slags "undermennesker".

Det kan vist ikke underbygges af biblen? Hvis det
er deres form for religion, vender jeg mig ligeså
meget imod det, som du gør.

> [...]
> befolkning går ind for at mord er O.K. De mener nemlig at dødsstraf
> er i orden - også selvom bibelen udtrykkeligt forbyder at man slår

Jesus gjorde op med 'øje for øje', ihvertfald i den
variant af kristendommen jeg tilslutter mig. Jeg hverken
vil eller kan forsvare nogen former for fundamentalisme.

> [...]
> der har en anden religion for aber og så det at man giver udtryk
> for at religion blot er overtro, så er du fand'me langt ude.

Nej, du peger på denne video og siger, sådan er kristendom
også. Og det har den nok været for dig, men jeg er aldrig
stødt på lignende synspunkter eller praksis hos de kristne,
jeg kender.

> [...]
> uigennemtrængeligt at du ikke kan se andet end ondskab og had fra
> min side, i stedet for at du forsøger at forholde dig til sagens

Du tager helt fejl, jeg kender intet til din person, andet
end det du selv har fortalt, så det er vel umuligt at vide,
om vi kan lide hinanden eller ej. Men jeg kan da sige, jeg
hader hverken kommunister eller skolelærere. Der findes endda
kristne varianter af begge dele i min omgangskreds.

> [...]
> barnet og det virker uhyggeligt at et barn på kun tre-fire år,
> tilsyneladende er blevet indoktrineret til at hade folk, at kalde

Det er vi da enige om.

> [...]
> Ingen steder, vel?
> Hvordan kan du så mene at jeg oppisker had mod religion?

Den nemmeste måde at udbrede et had eller en modvilje
mod en befolkningsgruppe er nok at forsøge at skabe
et falskt billede af dens tro og overbevisning. Og
det har du jo forsøgt i flere omgange her i gruppen
med kristendommen.

Du er ligeså slem som dem, der hader muslimer. De
opbygger og lever jo også i et forkvaklet syn på
en hel befolkninsgruppe.

Du siger, kristne opdrager deres børn på samme måde, som
den lille pige er blevet det. Det er da at indpiske had
til kristne i min bog.

Jeg overvejede ikke lige på, du har erfaringer tilfælles
med barnet. Men der foregår ikke noget af den slags, hvor
jeg kommer. Jeg har aldrig hørt om det og er aldrig stødt
på det. Men det betyder selvfølgeligt ikke, at det ikke
kunne forekomme. Men det kan så måske trøste dig, at
reaktionen hos denne pige i det lange løb, kan blive
som din har været. Hun vil måske som voksen vende sig
mod religion, som du har gjort det.

> Jeg mener at religion er overtro - al religion er overtro. Punktum!
> Det har intet med had at gøre.

Måske ikke. Men du har jo da følelserne med, når du
argumenterer mod kristendom. Vil du selv prøve at
karakterisere dine følelser, når jeg nu tager fejl
af dem?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 11-12-05 11:39

> Mener du kristne opfordrer til vold mod jøder.

Det er da fuldkommen ligegyldigt om der opfordres til had mod jøder
eller mod andre - opfordring til at man vil slå folk ihjel fordi de
skulle have misbrugt "guds navn" eller taget det "forfængeligt", er
en vederstyggelighed.

> [...]
> Tværtimod. Og at der er en enkelt sekt, der har
> ideer om blodtransfusion, siger ikke noget om
> kristendommen. Mange kristne anser endda ikke

JV er en kristen organisation/sekt. Det kan der ikke være tvivl om.
Enhver religion, der anerkender Jesus som Guds søn er kristen. Hvad
andre kristne anser JV for, er fuldkommen ligegyldigt i denne
sammenhæng. Katolikker er også kristne, selvom de tolker bibelen på
en anden måde.

> Personligt har jeg aldrig erfaret, at kristne har
> oplært deres små børn til had mod nogen grupper.

Det betyder jo at du ikke ser tv særlig meget. Der har været
massevis af udsendelser på "tossen" hvor man ser både børn og
voksne udtale sig om folk, der ikke deler deres synspunkter. Fx har
vi set udsendelser med KKK, hvor børnene udtaler sig hadfuldt om
negre og jøder. Og de anser sig selv som en kristen organisation.

> Nu kan jeg godt forstå, din barndom må have været
> traumatiserende, når du på samme ensidige måde er
> blevet indoktrineret med religiøs propaganda.

Muligvis, men alligevel - jeg konstaterer at jeg ikke har skrevet
noget om at man skal hade religioner - og det var det, der var
udgangspunktet her.

> [...]
> samme måde er blevet indpisket 'kristne sandheder'
> som den lille pige har 'muslimske', så er der jo ikke

Det har intet med bitterhed at gøre, men med en tør konstatering.
Jeg har mødt mange kristne som er ganske udmærkede mennesker og
også mødt nogle idioter, men den form for "freudianske" tolkning,
du her har lagt for dagen, har du misbrugt til at tolke mine
motiver - det er ikke pænt.

> Du har jo ligefrem været nødt til at blive kommunist
> og vende al religion ryggen.

Vrøvl - store dele af min familie har været kommunister, deltaget i
modstandskampen og blevet henrettet eller sat i kz-lejre - jeg er
kommunist af overbevisning, ikke som en modvilje mod religion. Jeg
ser mange kvaliteter i meget religion, jeg læser gerne religiøses
opfattelser og deltager gerne i kulturarrangementer hvor kirkelige
handlinger indgår. Jeg har sunget i kor i mere end 14 år (gør det
dog ikke længere) - herunder i både katolske og protestantiske
kirker, sunget religiøse sange på dansk, italiensk, latin etc. og
oven i købet sunget gregoriansk kirkesang i St.Peterskirken i Rom
for paven (den afdøde) - og har diskuteret religion med munke i
Italien uden at vi derved har kastet mudder på hinanden eller
mistolket hinandens motiver.

Endelig har jeg ved flere lejligheder blevet kaldt for mere ærlig
og religiøs end mange af de religiøse hyklere, der omgår de hellige
skrifter med fordømmende holdninger til andre.

Så ærlig talt - lad nu lommepsykologien hvile og forhold dig til
hvad jeg faktisk skriver og ikke hvad du i dine fordomsfulde
opfattelser af min person, tror at jeg skriver.

> [...]
> din egen barndoms uhyggelige indoktrinering, som du
> flere gange har berettet om, der burde være din fjende.

lommepsykologi - jeg kunne med lige så stor ret sige at du har
vendt kommunismen ryggen fordi du gennem hele din barndom er blevet
indoktrineret med det religiøse bavl og fået at vide at
kommunisterne er onde, ugudelige mennesker. Men den slags påstår
jeg ikke. Jeg mener blot at al religion er overtro - og det har jeg
kommet til gennem mange års kendskab til mange forskellige
kontakter med alle mulige former for religiøsitet blandt de
mennesker jeg har mødt og har omgåedes, lige fra indre mission, JV,
Babtisterne, Pinsemissionen, Mormonerne, katolikker af forskellige
afskygninger, jøderne, muslimerne, Guru-Maharaji-tilhængere,
Orthon-bevægelsen, Guds Børn, etc. Og jeg har studeret religion på
lærerseminariet og opnået topkarakter i faget- langt overgået af en
dybt, personlig kristens deltagelse i ditto, fordi hun ikke kunne
abstrahere fra sin religion som forkyndende, hvilket ikker er
tilladt i den danske folkeskole.

Jeg har med andre ord en omfattende, men ikke altid helt
systematisk viden om religion, og religiøse forhold - men du vil
ikke kunne finde et eneste indlæg fra min side, hvor jeg giver
udtryk for at vi skal slå religiøse mennesker ihjel endsige
opfordre til had mod dem.

Så drop det fis og diskuter sagen i stedet for personen og dine
mærkværdige tolkninger om hvordan du tror at jeg er blevet
anti-religiøs. For ingen af dem passer.

> Jo, jeg forstår, hvad du mener. Jeg kan fint tåle
> ikke-kristne mennesker, men hvis disse mennesker udbreder
> et forfejlet syn på, hvad kristendom er, må jeg til enhver
> tid imødegå det.

Der er ikke tale om et "forfejlet syn" men på hvad DU anser for at
være forfejlet. Du går automatisk ud fra at din tolkning af
kristendommen er den eneste rigtige - det vidner om fanatisme og
selvtilstrækkelighed og ikke om åbenhed over for andres måder at se
tingene på.

Jeg konstaterer at kristendommen gennem historien har givet
anledning til myrderier, til drab på anderledes tænkende (katolske
kirke, korstogterne, invkisitionen etc.) og finder at det er en
hæslig måde de har ført sig frem på. Jeg har kendskab til hvordan
JV og IM har været med til at sende folk på galeanstalter som følge
af religiøst vanvid og jeg har kendskab til hvordan fordømmende
kristne har forårsaget selvmord blandt unge gravide mødre, som ikke
har kunnet klare den skinhellighed og det hykleri, der er blevet
"frafaldne" "hore-tøser" til del og som har drevet dem til
fortvivlelsens handlinger. Jeg har kendskab til den fordømmelse,
som mange kristne har udvist over for folk, der har "syndet" mod
Gud og hvor man på ukristelig vis har forårsaget at unge mennesker
er blevet bragt til fortvivlelse - men det betyder ikke at jeg
dermed mener at alle kristne er sådan - men jeg vender mig stærkt
imod den måde du tager patent på kristendommen på. Det har intet
med had mod kristendommen at gøre eller mod religion i det hele
taget, men det har at gøre med en konstatering, som jeg gennem
mange år er kommet frem til via de påvirkninger af forskellig art
(ikke ensidig som din).

> Det kan du vel nok forstå?

Nej!

> [...]
> Og det må du jo have erfaret hos mennesker, du deler
> politisk overbevisning med. Har vi nogle eksempler på, at et

kommunisme og demokrati går hånd i hånd -og ja, jeg mener at der er
ikke nogen modsætninger mellem demokrati og kommunisme, men da der
ikke har eksisteret noget kommunistisk land noget steds, men højst
lande, med den udviklende socialisme, så er det klart at der er
blevet begået fejl gennem historien.

DDR var demokratisk, USSR var demokratisk - men ikke i den
forstand, som du forstår ved demokrati -men det hører vist hjemme i
en
helt anden gruppe - dk.videnskab.historie eller dk.politik.

Jeg vil hævde at inkvisitionen var diktatur, men jeg vil også hævde
at Martin Luthers facon også tangerede dikatoriske tendenser - men
den kan vi tage en anden gang.

> Det kan vist ikke underbygges af biblen? Hvis det
> er deres form for religion, vender jeg mig ligeså
> meget imod det, som du gør.

KKK henviser til bibelen - De fundamentalistiske kristne der skyder
folk ned, der søger abort, henviser også til bibelen. Og hvad med
henvisninger til Moseloven - (jeg husker noget med Moseloven 9,
27 - om at enhver skal søge sin art - men jeg erkender at jeg ikke
har tid til at slå det op p.t.)- den blev benyttet af KKK så vidt
jeg husker.

> Jesus gjorde op med 'øje for øje', ihvertfald i den
> variant af kristendommen jeg tilslutter mig. Jeg hverken
> vil eller kan forsvare nogen former for fundamentalisme.

og hvor gør det mig til hadfuld mod religioner`?

> Nej, du peger på denne video og siger, sådan er kristendom
> også. Og det har den nok været for dig, men jeg er aldrig
> stødt på lignende synspunkter eller praksis hos de kristne,
> jeg kender.

jeg henviser til hvad jeg allerede har skrevet.

> [...]
> hader hverken kommunister eller skolelærere. Der findes endda
> kristne varianter af begge dele i min omgangskreds.

sikkert.

> Det er vi da enige om.

fint- men hvor gør det mine synspunkter til hadfulde mod
religioner?

> [...]
> et falskt billede af dens tro og overbevisning. Og
> det har du jo forsøgt i flere omgange her i gruppen

Jeg konstaterer hvad jeg altid har gjort at jeg anser religion for
overtro - men det har intet med had at gøre, og det var det du
henviste til - så nytter det ikke noget at du henviser til noget du
engang har (mis-)tolket som værende mine synspunkter en eller anden
gang - jeg henviste alene til den pågældende video i mit indlæg
-

> Du er ligeså slem som dem, der hader muslimer. De
> opbygger og lever jo også i et forkvaklet syn på
> en hel befolkninsgruppe.

vrøvl - læs dog hvad jeg skriver.

> Du siger, kristne opdrager deres børn på samme måde, som
> den lille pige er blevet det. Det er da at indpiske had
> til kristne i min bog.

Det er ikke at oppiske til had, men at konstatere fakta -og faktum
er at der er kristne, der gør akkurat det samme, hvilket jeg
allerede har påvist.

> [...]
> jeg kommer. Jeg har aldrig hørt om det og er aldrig stødt
> på det. Men det betyder selvfølgeligt ikke, at det ikke

N etop

Men det kan så måske trøste dig, at
> reaktionen hos denne pige i det lange løb, kan blive
> som din har været. Hun vil måske som voksen vende sig
> mod religion, som du har gjort det.

????

> Måske ikke. Men du har jo da følelserne med, når du
> argumenterer mod kristendom. Vil du selv prøve at
> karakterisere dine følelser, når jeg nu tager fejl
> af dem?

Du argumenterer også via følelser når du advokerer for
kristendommen.
Men selvom jeg har følelserne med (kald det engagement), så
betyder det ikke at jeg overlader alt til følelser - jeg har en hel
del fornuft og viden blandet sammen med mine udtryk - og jeg taler
på forholdsvis sikker grund, når jeg udtaler mig om kristendommen,
eftersom jeg selv er blevet opdraget i den i barneårene -og ikke
alle via indremissionsk indoktrinering.
--
Wilstrup

Fra : Vidal

Dato : 11-12-05 14:28

Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]

> eller mod andre - opfordring til at man vil slå folk ihjel fordi de
> skulle have misbrugt "guds navn" eller taget det "forfængeligt", er

Mener noget sådan forekommer i folkekirken? Det er
en af dine sædvanlige fordrejninger af kristendommen.
Prøv om du kan få en eneste her i dk.livssyn.kristendom
til at gå ind for det.

> Det

> JV er en kristen organisation/sekt. Det kan der ikke være tvivl om.
> Enhver religion, der anerkender Jesus som Guds søn er kristen.

JV går ikke ind for treenigheden, det er det, der
er det springende punkt i den forbindelse, ved du
vel? Men det er måske også et af dine egne
hjemmelavede synspunkter

> [...]
> vi set udsendelser med KKK, hvor børnene udtaler sig hadfuldt om
> negre og jøder. Og de anser sig selv som en kristen organisation.

Hvad der sker i USA er temmeligt langt væk fra,
hvad der sker i den hjemlige andedam. Det kan
danske kristne, da ikke tage ansvaret for.

> Muligvis, men alligevel - jeg konstaterer at jeg ikke har skrevet
> noget om at man skal hade religioner - og det var det, der var
> udgangspunktet her.

Jojo, men du forsøger at skabe et fordrejet billede af,
hvad kristendommen er. Nøjagtigt som de, der hader
muslimer, gør.

> [...]
> også mødt nogle idioter, men den form for "freudianske" tolkning,
> du her har lagt for dagen, har du misbrugt til at tolke mine

Jeg forsøger at forstå dig, og der er jo ikke meget
Freud over det, jeg skriver.

> [...]
> for paven (den afdøde) - og har diskuteret religion med munke i
> Italien uden at vi derved har kastet mudder på hinanden eller

OK, men de har jo nok heller forstået, hvor misforstået
og fordrejet din opfattelse af kristendommen er, ligegyldigt
om du har sunget med på den ene sang, eller den anden.

> Endelig har jeg ved flere lejligheder blevet kaldt for mere ærlig
> og religiøs end mange af de religiøse hyklere, der omgår de hellige
> skrifter med fordømmende holdninger til andre.

Du sætter kristendom i forbindelse med fordømmelse.
Man skulle jo næsten tro, du var kristen, så?

> Så ærlig talt - lad nu lommepsykologien hvile og forhold dig til
> hvad jeg faktisk skriver og ikke hvad du i dine fordomsfulde
> opfattelser af min person, tror at jeg skriver.

Jeg har ingen opfattelse af din person, kun din
fejlforståelse af, hvad kristendom er. På andre
områder synes jeg udmærket om dine meninger.

> [...]
> indoktrineret med det religiøse bavl og fået at vide at
> kommunisterne er onde, ugudelige mennesker.

Jeg er ikke blevet "indoktrineret med det religiøse bavl".
Det er dig, der er blevet det.

Jeg færdedes selv i stærkt venstreorienterede miljøer
som yngre. Dog ikke kommunistiske. Kommunister dengang
blev jo også anset for lidt dumme. De havde selve deres
idealstat for lige næsen og kunne ikke se, hvor grueligt
galt det stod til. Kommunister kritiserede ikke USSR.
Og som jeg læser det, gør du det stadigt ikke, selvom
de 260.000.000 forhenværende kommunister nu gør det.

[...]

> [...]
>
> Så drop det fis og diskuter sagen i stedet for personen og dine
> mærkværdige tolkninger om hvordan du tror at jeg er blevet

Du vil jo ikke diskutere sagen, blot fordømme kristne
ved at sætte dem i forbindelse med de uhyrligheder, der
finder sted bl.a. i USA.

> [...]
> kristendommen er den eneste rigtige - det vidner om fanatisme og
> selvtilstrækkelighed og ikke om åbenhed over for andres måder at se

Hvis jeg anså mine synspunkter for at være forkerte,
ville jeg enten holde kæft, eller få de 'rigtige'
synspunkter. Det er da ikke fanatisme, at anse ens
egne synspunkter for at være rigtige. Andet ville
være utroværdigt.

Blot fordi, jeg ikke vil overtage dine synspunkter
vedr. religion er jeg vel ikke ensidig. Der er vist
ikke mange religiøse mennesker, der vil give dig ret.

> [...]
> som mange kristne har udvist over for folk, der har "syndet" mod
> Gud og hvor man på ukristelig vis har forårsaget at unge mennesker

Ja, og det er lige netop de synspunkter, du ville
dutte kristne mennesker på, ikke? Jeg kender ingen
kristne, der går ind for det, du nævner.

Men kristent vanvid er vel på den anden side ikke
værre end al anden vanvid? Visse mennesker har
en skrøbelig psyke, det være sig kristne, muslimer
eller ateister.

> [...]
> taget, men det har at gøre med en konstatering, som jeg gennem
> mange år er kommet frem til via de påvirkninger af forskellig art

Jeg kan da kun fremføre mine egne synspunkter.
Det kan da godt ske, der sidder en IM et eller
andet sted, der mener noget andet. Men så må
han eller hun da virkeligt ytre sig.

Nu ved du jo ikke, hvad jeg er påvirket af.

> [...]
> ikke har eksisteret noget kommunistisk land noget steds, men højst
> lande, med den udviklende socialisme, så er det klart at der er

Hehe.

> [...]
> en
> helt anden gruppe - dk.videnskab.historie eller dk.politik.

OK. Hele østblokken var demokratisk.

> Jeg vil hævde at inkvisitionen var diktatur, men jeg vil også hævde
> at Martin Luthers facon også tangerede dikatoriske tendenser - men
> den kan vi tage en anden gang.

Ja, jeg vil heller ikke tage ansvar for hverken det ene
eller det andet. Måske kan du få en katolik til at tage
ansvar for inkvisitionen. Jeg tror det ikke. Du vil jo
heller ikke tage ansvar for Stalins misgerninger, tror
jeg da. Eller fra nyere tid, Pol Pots?

> [...]
> 27 - om at enhver skal søge sin art - men jeg erkender at jeg ikke
> har tid til at slå det op p.t.)- den blev benyttet af KKK så vidt

Vi har vist ikke mange ku-kluxere i Danmark?
Eller folk, der skyder abortlæger? Har du
nogle eksempler, der kan underbygge dine
synspunkter. Hvis du har, vil jeg straks tage
afstand fra det og sige det ihvertfald ikke er
min kristendom, eller nogle andres jeg kender.

> og hvor gør det mig til hadfuld mod religioner`?

Det gør det, når du vil forbinde kristendom med det.

> fint- men hvor gør det mine synspunkter til hadfulde mod
> religioner?

Ved, groft sagt, at sige, sådan er kristne også.

> Jeg konstaterer hvad jeg altid har gjort at jeg anser religion for
> overtro

Det er din ret.

- men det har intet med had at gøre, og det var det du
> henviste til

Jo, hvis du forbinder det med kristendommen. Så skaber
du et fjendebillede, folk kan hade.

I dk.politik kan du jo se, hvordan folk hele tiden
skaber fjendebilleder af muslimerne. Så er det lidt
nemmere at hade dem. Det er det samme, du gør med
kristne.

Du skrev da i dit oprindelige indlæg:

"Men jeg ser ikke at formen er værre end den kristne indoktrinering
der sker af børnene fra forskellige kristne familier eller sekter."

> vrøvl - læs dog hvad jeg skriver.

Selv vrøvl, kan du ikke læse din egen tekst?

> Det er ikke at oppiske til had, men at konstatere fakta -og faktum
> er at der er kristne, der gør akkurat det samme, hvilket jeg
> allerede har påvist.

Ja kuklux-klan og abortlæge nedskydere. Hvad har det
med min kristendom at gøre. Eller for den sags skyld,
IM. Man kunne jo nemt give eksempler på, hvad kommunister
gør og har gjort. Vil du vedkende dig alt, hvad der sker
og er sket i kommunismens navn? Pol Pot, synes du han var
helt fin?

> [...]
> på forholdsvis sikker grund, når jeg udtaler mig om kristendommen,
> eftersom jeg selv er blevet opdraget i den i barneårene -og ikke

Ja, det er jo den viden, jeg sætter spørgsmålstegn
ved. Jeg kender den hvertfald ikke. Religiøst vanvid,
nedskydning af abortlæger, KKK, inkvisitionen?

Kender du virkeligt den slags mennesker? De går ikke
rundt på Århusegnen. Ikke jeg har set eller hørt,
ihvertfald.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 11-12-05 18:54

> Mener noget sådan forekommer i folkekirken? Det er
> en af dine sædvanlige fordrejninger af kristendommen.
> Prøv om du kan få en eneste her i dk.livssyn.kristendom
> til at gå ind for det.

1. Jeg forstår at du går ind for mord
2. når du nu går ind for mord, så skyldes det dine sædvanlige
fordrejninger af begrebet kommunisme.
3.Prøv du at få en eneste i dk.livssyn.kristendom til at gå ind for
det.

Ovenstående er det debatniveau du befinder dig på - du postulerer
en fed løgn og forsynder dig mod buddet om at bære falsk vidnesbyrd
mod din næste.

Dernæst tager du udgangspunkt i din løgn og opfinder nu en ny
præmis, hvori du postulerer at når jeg nu mener det første, så er
det en af mine sædvanlige fordrejninger.
Dernæst konkluderer du at jeg ikke kan få nogen i
dk.livssyn.kristendom til at gå ind for det - altså den løgn du
selv fabrikerede - hvor godt synes du selv at det går?

Jeg kan ikke gøre det mere klart end at kalde dig en infam løgner -
jeg har intetsteds nævnt folkekirken -jeg har nævnt kristne der går
ind for at myrde andre mennesker - og det er et FAKTUM! - jeg har
ikke noget steds sagt noget om folkekirken. Det er dine
feberfantasier, der råder her.
[..]>>

> JV går ikke ind for treenigheden, det er det, der
> er det springende punkt i den forbindelse, ved du
> vel? Men det er måske også et af dine egne
> hjemmelavede synspunkter

Det er ikke alle kristne der gennem tiden har gået ind for
treenigheden. Det har været temmelig omdiskuteret - at du ikke ved
dette, skyldes måske dine hjemmelavede synspunkter?

> Hvad der sker i USA er temmeligt langt væk fra,
> hvad der sker i den hjemlige andedam. Det kan
> danske kristne, da ikke tage ansvaret for.

Danskere muslimer kan heller ikke tage ansvaret for at nogle
fanatiske muslimer i Mellemøsten tilsyneladende indoktrinerer deres
børn til had.

> Jojo, men du forsøger at skabe et fordrejet billede af,
> hvad kristendommen er. Nøjagtigt som de, der hader
> muslimer, gør.

Nej, det er i din omtågede hjerne sådan noget sker. Du drager
vidtgående konklusioner ud fra noget, der ikke kan sammenlignes.

Jeg har ikke skabt eller søgt at skabe et fordrejet billede af hvad
kristendommen er - jeg har KONSTATERET at kristendommen er overtro,
jeg har KONSTATERET at der er kristne der går ind for had mod andre
mennesker og jeg har MEDDELT dette forhold til dig.

Det, du kalder fordrejninger er klare FAKTA - og det
bliver de ved med at være selvom du ikke kan lide det.
[..]>

> Jeg forsøger at forstå dig, og der er jo ikke meget
> Freud over det, jeg skriver.

Næ, du når ikke Freud til skosålerne, men du forsøger alligevel at
score nogle billige points for dine lommepsykologiske
betragtnigner.

[...]

> OK, men de har jo nok heller forstået, hvor misforstået
> og fordrejet din opfattelse af kristendommen er, ligegyldigt
> om du har sunget med på den ene sang, eller den anden.

Du tager patent på kristendommen og forsøger at tage patent på
sandheden. Jeg gad vide om nogen her i gruppen har mod til at sige
dig imod her? Jeg kan have mine tvivl.
Det eneste jeg beder om er at du læser hvad jeg skriver i stedet
for at belyve mig- men det er måske for meget forlangt?

> Du sætter kristendom i forbindelse med fordømmelse.
> Man skulle jo næsten tro, du var kristen, så?

Næ, det er dig, der fordømmer alle, der ikke deler dine mærkværdige
synspunkter.

> Jeg har ingen opfattelse af din person, kun din
> fejlforståelse af, hvad kristendom er. På andre
> områder synes jeg udmærket om dine meninger.

jeg har ingen fejlforståelse af hvad kristendommen er -jeg tillader
mig i al beskedenhed at mene at jeg ved mindst lige så meget om
kristendommen som dig, ja, endda mere -og uden at sætte kikkerten
for det blinde øje.

[...]
> Jeg er ikke blevet "indoktrineret med det religiøse bavl".
> Det er dig, der er blevet det.

Jeg ser det nu omvendt.

> Jeg færdedes selv i stærkt venstreorienterede miljøer
> som yngre. Dog ikke kommunistiske.

Og derfra fik du så dit ubændige had til kommunisterne? Dine
fordrejelser af kommunismen er jo velkendt.

Kommunister dengang
> blev jo også anset for lidt dumme.

Hvem anså dem for dumme? Det er muligt at nogle forvirrede kristne
gjorde det, men det var heldigvis ikke noget, der påvirkede os.

Jeg kan roligt fortælle dig at kommunister ikke anså kristne for
dumme- blot vildledte og for nogens vedkommende fanatiske. Atter
andre endte på galeanstálter på grund af al deres tale om synd,
samtidig med at de kæmpede en hård kamp for ikke at komme til at
"synde".

> [...]
> Og som jeg læser det, gør du det stadigt ikke, selvom
> de 260.000.000 forhenværende kommunister nu gør det.

Hvor du har det tal fra ved jeg ikke, men de kristne har haft deres
idealsamfund gennem de sidste 2000 år, og stadig fortsætter de med
at myrde løs på folk i de krige, som de deltager i - jf. fx Bush -
på trods af at deres religion forbyder dem at slå ihjel.
Det, der ikke er lykkedes gennem 2000 år, det skoser du
kommunisterne for ikke er lykkedes på godt 70 år i USSR - jo, jeg
kan da godt se at argumentationen halter, men det er ikke til din
fordel.

> [...]
>
> Du vil jo ikke diskutere sagen, blot fordømme kristne
> ved at sætte dem i forbindelse med de uhyrligheder, der
> finder sted bl.a. i USA.

Det ER kristne, der begår disse uhyrligheder - jeg ved godt at
sandheden gør ondt, men når du selv bringer USSR ind i sagen, så er
det da velgørende at man også kan bringe USA ind i den debat.

[...]>>

> [...]
> synspunkter. Det er da ikke fanatisme, at anse ens
> egne synspunkter for at være rigtige. Andet ville

Det er en gammel filosofisk opfattelse, at ingen kan begå noget
forkert, for når de begår en handling og ovérbevises om at den er
forkert, så vil de ikke gøre det mere.

Men jo - dine synspunkter er forkerte, men du ved det ikke
endnu -du er i besiddelse af falsk bevidsthed og det er meget
slemt.

> Blot fordi, jeg ikke vil overtage dine synspunkter
> vedr. religion er jeg vel ikke ensidig. Der er vist
> ikke mange religiøse mennesker, der vil give dig ret.

Blot fordi jeg ikke vil overtage dine religiøse synspunkter er jeg
vel ikke bitter og hadfuld? Det er der vist ikke mange mennesker,
herunder religiøse mennesker, der kan tænke selv, der vil give dig
ret i.

[..]

> Ja, og det er lige netop de synspunkter, du ville
> dutte kristne mennesker på, ikke? Jeg kender ingen
> kristne, der går ind for det, du nævner.

Du kender ikke ret mange - du lever i en lille lukket og beskyttet
kreds af mennesker, hvor i allesammen er enige om alt - du får
ingen udfordringer og bliver ikke klogere. Det er synd for dig, men
sådan er der da så meget.

> Men kristent vanvid er vel på den anden side ikke
> værre end al anden vanvid? Visse mennesker har
> en skrøbelig psyke, det være sig kristne, muslimer
> eller ateister.

At du har en skrøbelig psyke behøver du jo ikke overføre på mig!

> Jeg kan da kun fremføre mine egne synspunkter.
> Det kan da godt ske, der sidder en IM et eller
> andet sted, der mener noget andet. Men så må
> han eller hun da virkeligt ytre sig.

Jeg vil ikke blandes ind i dine kampe med iIM - dem må du selv
klare - du kan i hvert fald ikke klare mine argumenter, og det
bliver du sur over - det forstår jeg skam godt. Men du kan jo ikke
vinde hver gang.

> Nu ved du jo ikke, hvad jeg er påvirket af.

ork, jo - det er yderst klart .

[...]

> Hehe.

prøv du at se de fejl, der er begået i kristendommens navn - man
gyser!

> OK. Hele østblokken var demokratisk.

naturligvis - men kristendommens væsen er antidemokratisk.

> [...]
> ansvar for inkvisitionen. Jeg tror det ikke. Du vil jo
> heller ikke tage ansvar for Stalins misgerninger, tror

Men du ville meget gerne have at jeg tog ansvaret for Stalins
misgerninge, ikke sandt?`Da jeg ikke gør det, forsøger du at
manipulere mine indlæg til det modsatte af, hvad jeg mener-
desværre blev det gennemskuet ret hurtigt.

> [...]
> synspunkter. Hvis du har, vil jeg straks tage
> afstand fra det og sige det ihvertfald ikke er
> min kristendom, eller nogle andres jeg kender.

Jeg har ikke talt om Danmark - det er utroligt som du vrøvler.
[...]

> Det gør det, når du vil forbinde kristendom med det.

Årh, når jeg fortæller en sandhed, du ikke vil høre?

> Ved, groft sagt, at sige, sådan er kristne også.

jeg siger præcis det, der er sandheden, nemlig at der er kristne
der opfører sig akkurat på samme måde - at det ikke er et kendetegn
for muslimer (i al almindelighed) at hævde at de indoktrinerer
deres børn mere end kristne gør.
[...]>

> Det er din ret.

nå, det har du indset?

> - men det har intet med had at gøre, og det var det du
>
> Jo, hvis du forbinder det med kristendommen. Så skaber
> du et fjendebillede, folk kan hade.

Du forbinder indlægget om den muslimske kvinde og barnet med
Islam -dermed skaber du et fjendebillede, folk kan hade.

> I dk.politik kan du jo se, hvordan folk hele tiden
> skaber fjendebilleder af muslimerne. Så er det lidt
> nemmere at hade dem. Det er det samme, du gør med
> kristne.

Næ, jeg konstaterer fakta - og disse fakta kan højst være et
modstykke til de kristnes indoktrinering af deres børn.

> [...]
> indoktrinering
> der sker af børnene fra forskellige kristne familier eller

Og det er sandt. Kristne indoktrinerer deres børn ved at forlange
at de skal i kirke, at de evt. skal konfirmeres, bede til Gud,
stole på Gud etc. Det er indoktrinering, der ikke lader Islam noget
efter.

> Selv vrøvl, kan du ikke læse din egen tekst?

Jeg kan udmærket læse min egen tekst - noget tyder på at du ikke er
i stand til det.

> Ja kuklux-klan og abortlæge nedskydere. Hvad har det
> med min kristendom at gøre.
Når kristne - og dig - udtrykker noget om muslimer, så kan jeg med
god ret sige at det intet har med Islam at gøre - da KKK og dem,
der skyder abortlægerne ned, hævder at de er kristne, må det
imidlertid betyde at de har noget med kristendommen at gøre.

> [...]
> gør og har gjort. Vil du vedkende dig alt, hvad der sker
> og er sket i kommunismens navn? Pol Pot, synes du han var

Pol Pot var ikke kommunist. Han blev endda støttet af USA.

>[...]
>
> Ja, det er jo den viden, jeg sætter spørgsmålstegn
> ved. Jeg kender den hvertfald ikke. Religiøst vanvid,
> nedskydning af abortlæger, KKK, inkvisitionen?

forbud mod dansk, sex før ægteskabet, bandbuller mod folk, der
opfordrer til dans og kortspil, modstand mod abort, modstand mod at
folk bliver reddet med blodtransfusioner etc. Også nogle kristne
pejlemærker.
Endelig har vi jo også herhjemme haft vanvittige, der har slået
andre mennesker ihjel fordi Gud havde befalet dem det. Sindssyge?
javist, men jeg anser at det at forlade sig på en overtro for at
være rablende vanvittigt.

> Kender du virkeligt den slags mennesker? De går ikke
> rundt på Århusegnen. Ikke jeg har set eller hørt,
> ihvertfald.

Det er nu flere gange du har forklaret at du intet har hørt, intet
har set, intet har sagt - akkurat som de tre aber, der intet hører,
ser og siger.
Men fordi du ikke har hørt det, betyder det jo ikke automatisk at
det ikke har forekommet, vel?

--
Wilstrup

Fra : Vidal

Dato : 11-12-05 20:22

Arne H. Wilstrup wrote:

> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> 1. Jeg forstår at du går ind for mord

Hvordan når du den forståelse?

> [...]

> Ovenstående er det debatniveau du befinder dig på - du postulerer
> en fed løgn og forsynder dig mod buddet om at bære falsk vidnesbyrd

Ved at citere det, du skriver?

> Dernæst tager du udgangspunkt i din løgn og opfinder nu en ny
> præmis, hvori du postulerer at når jeg nu mener det første, så er
> det en af mine sædvanlige fordrejninger.

Hvad skal man ellers kalde det?

> Dernæst konkluderer du at jeg ikke kan få nogen i
> dk.livssyn.kristendom til at gå ind for det - altså den løgn du
> selv fabrikerede - hvor godt synes du selv at det går?

Jeg har svært ved at se, hvad du hidser dig op
over. Det går jo i en pele-mele med dig. USA,
Danmark, KKK, JV.

> [...]
> ind for at myrde andre mennesker - og det er et FAKTUM! - jeg har
> ikke noget steds sagt noget om folkekirken. Det er dine

Jo, men mit udgangspunkt er jo den kristendom, der
dyrkes i Danmark, ikke i de amerikanske sydstater.

Hvorfor lægger du tingene op på den måde? For at
komprommitere kristendommen og skabe et godt, saftigt
fjendebillede.

> [..]>>

> Det er ikke alle kristne der gennem tiden har gået ind for
> treenigheden. Det har været temmelig omdiskuteret - at du ikke ved
> dette, skyldes måske dine hjemmelavede synspunkter?

Det er jo ikke det, vi diskuterer. Jeg fortæller dig
blot, hvilke præmisser diskussionen om JV er kristne
eller ej normalt går på.

Hvad er det hjemmelavede i det?

> Danskere muslimer kan heller ikke tage ansvaret for at nogle
> fanatiske muslimer i Mellemøsten tilsyneladende indoktrinerer deres
> børn til had.

Det er netop mit synspunkt. Men det er dig, der
sammenligner den grove indoktrinering med det, der
foregår i kristne familier. Og, hvis du ikke har
fattet det endnu, er det det min indsigelse går på.

> Nej, det er i din omtågede hjerne sådan noget sker. Du drager
> vidtgående konklusioner ud fra noget, der ikke kan sammenlignes.

OK.

> [...]
>
> Det, du kalder fordrejninger er klare FAKTA - og det
> bliver de ved med at være selvom du ikke kan lide det.

At kristne i Danmark hader negre og jøder. Det er
jo bl.a. det du hele tiden implicerer.

> Næ, du når ikke Freud til skosålerne,

Det har du ret i.

> men du forsøger alligevel at
> score nogle billige points for dine lommepsykologiske
> betragtnigner.

Som sagt, det var et forsøg på at forstå dig.
Men det slog åbenbart fejl.

> [...]

> Du tager patent på kristendommen og forsøger at tage patent på
> sandheden.

Nej. Jeg giver udtryk for mine meninger. Andet
kan jeg ikke. Alt andet ville være uvederhæftigt.

> Jeg gad vide om nogen her i gruppen har mod til at sige
> dig imod her? Jeg kan have mine tvivl.

Dem, der har andre meninger, mangler helt sikkert ikke
mod.

> Det eneste jeg beder om er at du læser hvad jeg skriver i stedet
> for at belyve mig- men det er måske for meget forlangt?

Jeg forsøger hele tiden at belægge mine
indvendinger af din opfattelse af kristendommen
med citater fra dit indlæg. Men jeg er jo som sagt
ikke ufejlbarlig.

> Næ, det er dig, der fordømmer alle, der ikke deler dine mærkværdige
> synspunkter.

Kan du give mig et eksempel på disse mærkværdige
synspunkter, jeg har, så jeg kan forholde mig til
det, du mener.

Eller er det blot lidt prosa fra din side?

> [...]
> mig i al beskedenhed at mene at jeg ved mindst lige så meget om
> kristendommen som dig, ja, endda mere -og uden at sætte kikkerten

Ja, det kan jeg forstå. Kristne hader negre og
jøder, er fortrinsvis medlemmer af KKK og ikke
mindst, de skyder abortlæger. Og de indoktrinerer
deres små børn til at have samme indstilling.

Sådan må man læse dine indlæg.

> Og derfra fik du så dit ubændige had til kommunisterne? Dine
> fordrejelser af kommunismen er jo velkendt.

Jeg hader ikke kommunister.

> Kommunister dengang

> Hvem anså dem for dumme? Det er muligt at nogle forvirrede kristne
> gjorde det, men det var heldigvis ikke noget, der påvirkede os.

Agtelsen for kommunistpartiet kan ligge på et meget
lille sted blandt andre venstrefløjspartier. Det må
du da vide.

> [...]
> andre endte på galeanstálter på grund af al deres tale om synd,
> samtidig med at de kæmpede en hård kamp for ikke at komme til at

Ja, ja ...

> [...]
> kommunisterne for ikke er lykkedes på godt 70 år i USSR - jo, jeg
> kan da godt se at argumentationen halter, men det er ikke til din

Hvis vi ser på Stalin, Hitler og Pol Pot, må man
konkludere, at ateisterne godt kan følge med.

Det er heller ikke ret mange kristnes syn, at
Gudsriget skal realiseres her og nu. Troede du
det?

> Det ER kristne, der begår disse uhyrligheder - jeg ved godt at
> sandheden gør ondt,

Det gør ikke mig ondt, at de kalder sig kristne.
Deres syn på kristendommen må være ligeså fordrejet
som dit.

> men når du selv bringer USSR ind i sagen, så er
> det da velgørende at man også kan bringe USA ind i den debat.

Jeg har ikke nogen speciel kærlighed til USA og
da slet ikke til de kristne, der misbruger Biblen
til at legitimere had til andre.

> Det er en gammel filosofisk opfattelse, at ingen kan begå noget
> forkert, for når de begår en handling og ovérbevises om at den er
> forkert, så vil de ikke gøre det mere.

Selvfølgeligt kan jeg da gøre noget forkert, uanset
filosofien.

> Men jo - dine synspunkter er forkerte, men du ved det ikke
> endnu -du er i besiddelse af falsk bevidsthed og det er meget
> slemt.

OK

> [...]
> vel ikke bitter og hadfuld? Det er der vist ikke mange mennesker,
> herunder religiøse mennesker, der kan tænke selv, der vil give dig

Du misforstår mig lidt. Jeg er ligeglad med
hvilke meninger, du har. Det er først, når du
offentligt begynder at fordreje kristendommen,
jeg gør indsigelse.

> Du kender ikke ret mange - du lever i en lille lukket og beskyttet
> kreds af mennesker,

Overhovedet ikke, til daglig arbejder jeg i en kreds,
der ikke sætter kristendommen så højt. Nogle
ud fra samme forfejlede syn på kristendommen,
som dit.

> hvor i allesammen er enige om alt - du får
> ingen udfordringer og bliver ikke klogere. Det er synd for dig, men
> sådan er der da så meget.

Så er det jo heldigt, du optræder her jævnligt.

> At du har en skrøbelig psyke behøver du jo ikke overføre på mig!

Oh Arne, hvad kalder man den slags implikationer?

> Jeg vil ikke blandes ind i dine kampe med iIM - dem må du selv
> klare

Jeg kæmper ikke mod IM. Jeg er gift ind i den
kreds og nærer ingen fjendtlighed mod dem.

> - du kan i hvert fald ikke klare mine argumenter, og det
> bliver du sur over - det forstår jeg skam godt. Men du kan jo ikke
> vinde hver gang.

Du kan forhåbentligt overbevise dig selv. Det er
ihvertfald ofte et af dine afgørende argumenter.

Og det er godt, rigtigt godt.

> ork, jo - det er yderst klart .

Hvad da? Kuklux klan?

> prøv du at se de fejl, der er begået i kristendommens navn - man
> gyser!

Se hvad Hitler, Stalin og Pol Pot har udrettet.

> naturligvis - men kristendommens væsen er antidemokratisk.

Det begrunder du med hvad. De ældste demokratier har
vi da i kristne lande. Men det har du vel en god forklaring
på?

> [...]
> manipulere mine indlæg til det modsatte af, hvad jeg mener-
> desværre blev det gennemskuet ret hurtigt.

Når du nævner alle de rædselsgerninger, kristendomme
har begået, må jeg vel nævne, hvad dine gode venner
går og bedriver. Ja, Hitler var vel kun ven indtil
1943.

> Jeg har ikke talt om Danmark - det er utroligt som du vrøvler.

Så må du være lidt mere nøjagtig i din argumentation.

> Årh, når jeg fortæller en sandhed, du ikke vil høre?

Og hvilken sandhed er så det. Jeg har ikke mødt
nogen i dine udsagn.

> [...]
> der opfører sig akkurat på samme måde - at det ikke er et kendetegn
> for muslimer (i al almindelighed) at hævde at de indoktrinerer

Hvorfor skulle muslimerne da også nævne det?
Det synes jeg slet ikke, jeg har været inde
på. Udgangspunktet er en video, hvor man får
en lille pige til at sige de frygteligste ting,
og det samstiller du med almindelig kristen praksis.

> nå, det har du indset?

Andet har aldrig været på tale.

> Du forbinder indlægget om den muslimske kvinde og barnet med
> Islam -dermed skaber du et fjendebillede, folk kan hade.

Sludder, det er da ikke mig, der har offentliggjort
videoen. Jeg har intet mod muslimer og tror ikke
noget sådan er ofte forekommende.

> Næ, jeg konstaterer fakta - og disse fakta kan højst være et
> modstykke til de kristnes indoktrinering af deres børn.

Fakta? Så må du komme med noget konkret. Det
du siger, bliver ikke automatisk til fakta
fordi du siger det.

> [...]
> at de skal i kirke, at de evt. skal konfirmeres, bede til Gud,
> stole på Gud etc. Det er indoktrinering, der ikke lader Islam noget

OK. Men så er al opdragelse indoktrinering.

[...]

> [...]

OK

> Eller for den sags skyld,

> Pol Pot var ikke kommunist. Han blev endda støttet af USA.

Det kan du jo påstå. Men Pol Pot var da leder af
det kommunistiske parti. Men det behøver man måske
ikke være kommunist for at være?

http://www.unitedhumanrights.org/Genocide/pol_pot.htm

Men det demonstrerer jo blot den mærkelige verden
du lever i, fjernt fra alle fakts, der ikke kan
passes ind i din model.

> [...]
> opfordrer til dans og kortspil, modstand mod abort, modstand mod at
> folk bliver reddet med blodtransfusioner etc. Også nogle kristne

Ja, sådan ser du jo kristendommen. Fred være med
dig, Arne. Jeg ved ikke, hvordan man skal få dig
til at se verden på en måde, der tangerer
virkeligheden lidt mere.

> [...]
> andre mennesker ihjel fordi Gud havde befalet dem det. Sindssyge?
> javist, men jeg anser at det at forlade sig på en overtro for at

Det er nu nok ikke et af de mest forekommende
mordmotiver. Men hvis du tror det, hvad nytter
det så at sige dig imod?

> Det er nu flere gange du har forklaret at du intet har hørt, intet
> har set, intet har sagt - akkurat som de tre aber, der intet hører,
> ser og siger.

Slet ikke, jeg siger blot, at dit billede af kristendommen
ikke har nogen faktiske forekomster i Danmark. Hvis du ville
konkretisere, ville det være nemmere at forholde sig til.

Du blæser jo blot bobler af underlige forestillinger
og misforståelser op. De brister ved ethvert forsøg
på at forbinde dem med verden.

Hvad kan et menneske, der ikke deler dine fordomme,
bruge det til. Det er blot uvederhæftig snak. Men det
kan jo være lidt af det hænger ved og så har du jo
nået dit formål: At sværte kristendommen og kristne
til.

> Men fordi du ikke har hørt det, betyder det jo ikke automatisk at
> det ikke har forekommet, vel?

Nej, men prøv at være lidt konkret. Alle dine forestillnger
er åbenbart blot fordomme.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 11-12-05 22:54

> Hvordan når du den forståelse?

Hvordan kommer du til den forståelse at jeg med mit indlæg giver
udtryk for "mine sædvanlige fordrejelser af kristendommen"?

> Ved at citere det, du skriver?

Næ, ved at repetere den form for "argumentation" du selv anvender
ved at belyve mig.

> Hvad skal man ellers kalde det?

Du skal ikke kalde det noget bestemt men forholde dig til hvad jeg
faktisk skriver.

> Jeg har svært ved at se, hvad du hidser dig op
> over. Det går jo i en pele-mele med dig. USA,
> Danmark, KKK, JV.

hvorfor tror du at jeg hidser mig op? Er det endnu en af dine
løsagtige påstande om min person og dine tåbelige forsøg på at
"psykoanalysere" mig?

> Jo, men mit udgangspunkt er jo den kristendom, der
> dyrkes i Danmark, ikke i de amerikanske sydstater.

Det må være dit problem - jeg tog udgangspunkt i den pågældende
video.

> Hvorfor lægger du tingene op på den måde? For at
> komprommitere kristendommen og skabe et godt, saftigt
> fjendebillede.

Du har jo allerede dannet dig dit fjendebillede af min person, så
uanset hvad jeg skriver, så bliver det i din optik til at jeg
skaber et fjendebillede af kristendommen.

[...]

> Det er jo ikke det, vi diskuterer. Jeg fortæller dig
> blot, hvilke præmisser diskussionen om JV er kristne
> eller ej normalt går på.

Og jeg fortæller dig hvilke præmisser jeg diskuterer på.

> Det er netop mit synspunkt. Men det er dig, der
> sammenligner den grove indoktrinering med det, der
> foregår i kristne familier. Og, hvis du ikke har
> fattet det endnu, er det det min indsigelse går på.

Det er dig, der giver udtryk for dine negative opfattelser af det,
du har set, jeg giver blot udtryk for at det samme ser vi i kristne
familier.

> At kristne i Danmark hader negre og jøder. Det er
> jo bl.a. det du hele tiden implicerer.

hvor? Jeg ser frem til at du blot et eneste sted kan påvise at jeg
har skrevet noget sådant. Du kan åbenbart ikke læse indenad - du
vil misforstå for at kunne dyrke dit fjendebillede: her har vi en
fyr, der er kommunist, han er derfor ateist og ond - djævelens
redskab.

Så skidt med hvad jeg faktisk skriver, for det centrale for dig er
at jeg har en anden politisk opfattelse end din og at jeg derved er
utroværdig for det handler for dig altid om at jeg forfølger et
bestemt politisk mål - at jeg også kan have en mening om en aktuel
sag uden at jeg har været over mit politiske bagland med det, er
fuldstændigt absurd set med dine øjne - ikke sandt?

> Som sagt, det var et forsøg på at forstå dig.
> Men det slog åbenbart fejl.

hvis du vil "forstå" mig er det nok ikke det bedste udgangspunkt at
belyve mig eller betvivle mine motiver.

Jeg vil til gengæld ikke forsøge at "forstå" dig - det er for
patetisk -jeg er faktisk ligeglad med om du "forstår" mig eller ej.
Jeg forholder mig blot til det, du skriver - det kunne sikkert være
velgørende for din sjælefreds skyld, at du gjorde det samme om mine
skriverier.

> Nej. Jeg giver udtryk for mine meninger. Andet
> kan jeg ikke. Alt andet ville være uvederhæftigt.

Lad være med at udfordre min intelligens med at lukke sådan noget
vrøvl ud, når enhver, der kan læse indenad er i stand til at se, at
du bestemt ikke er troværdig i denne tråd.

> Dem, der har andre meninger, mangler helt sikkert ikke
> mod.

Det har vi så til gode at se.

> Jeg forsøger hele tiden at belægge mine
> indvendinger af din opfattelse af kristendommen
> med citater fra dit indlæg. Men jeg er jo som sagt
> ikke ufejlbarlig.

Nej, og da du ikke citerer mig, men blot postulerer uden
dokumentation, er du selv skyld i at du i denne debat har malet dig
godt og grundigt op i et hjørne.

> Kan du give mig et eksempel på disse mærkværdige
> synspunkter, jeg har, så jeg kan forholde mig til
> det, du mener.

Dine synspunkter om mine motiver til at skrive om den pågældende
video og at svare dig som jeg gjorde, da du fremturede med dine
pseudopsykologiske påstande.

> Eller er det blot lidt prosa fra din side?

læser du aldrig dine egne indlæg og de svar jeg giver? Jeg skal vel
ikke gentage dem alle igen blot fordi du ikke evner at læse, hvad
jeg skriver?
[...]

> Ja, det kan jeg forstå. Kristne hader negre og
> jøder, er fortrinsvis medlemmer af KKK og ikke
> mindst, de skyder abortlæger. Og de indoktrinerer
> deres små børn til at have samme indstilling.

hvis det er det, du har forstået af mine indlæg, så forstår jeg
godt hvorfor du ofte løber ind i modstand - du kan jo slet ikke
læse hvad jeg skriver, men svarer ud fra dine fordomme og
forestillinger om hvad det er jeg mener - altså ud fra dine egne
tolkninger -

> Sådan må man læse dine indlæg.

Du kan jo ikke læse - men måske kan du få en til at stave mine
indlæg igennem for dig - du vælger jo at svare på dine tåbelige
fortolkninger af hvad jeg mener -du læser simpelthen ikke hvad jeg
skriver.

> Jeg hader ikke kommunister.

Det er ellers det du giver udtryk for når jeg skal fortolke dine
indlæg - det er vel ikke dig, der har eneret på fortolkninger?

> Agtelsen for kommunistpartiet kan ligge på et meget
> lille sted blandt andre venstrefløjspartier. Det må
> du da vide.

Det er noget sludder - og det ved du ikke en pind om.

> Ja, ja ...

netop.
.

> Hvis vi ser på Stalin, Hitler og Pol Pot, må man
> konkludere, at ateisterne godt kan følge med.

Tja, Hitler var troende kristen - hvad siger det dig?
,
> Det er heller ikke ret mange kristnes syn, at
> Gudsriget skal realiseres her og nu. Troede du
> det?

har jeg skrevet det?

> Det gør ikke mig ondt, at de kalder sig kristne.
> Deres syn på kristendommen må være ligeså fordrejet
> som dit.

Og du besidder den eneste sande opfattelse af kristendommen, ikke
sandt?

> Jeg har ikke nogen speciel kærlighed til USA og
> da slet ikke til de kristne, der misbruger Biblen
> til at legitimere had til andre.

Men du er ikke bleg for at belyve mig når det fremmer dine
forestillinger om hvad jeg står for?

> Selvfølgeligt kan jeg da gøre noget forkert, uanset
> filosofien.

hvorfor indser du det så ikke i denne debat?

> Du misforstår mig lidt. Jeg er ligeglad med
> hvilke meninger, du har. Det er først, når du
> offentligt begynder at fordreje kristendommen,
> jeg gør indsigelse.

Igen: jeg har ikke "fordrejet" kristendommen, jeg har alene
benyttet mig
af noget, du ikke kender til: fakta.

> Overhovedet ikke, til daglig arbejder jeg i en kreds,
> der ikke sætter kristendommen så højt. Nogle
> ud fra samme forfejlede syn på kristendommen,
> som dit.

Du påstår at jeg har et forfejlet syn på kristendommen, men du har
ikke kunnet påvise hvori dette forfejlede syn består og du kan slet
ikke påvise at jeg i denne debat har givet udtryk for nogen form
for forfejlet opfattelse af kristendommen.
Til gengæld har du hele tiden postuleret noget om hvad jeg skulle
mene, selvom jeg ikke har udtalt mig om det i denne debat.

> Så er det jo heldigt, du optræder her jævnligt.

netop! Det er dit held. Dit store held.

> Oh Arne, hvad kalder man den slags implikationer?

Der er ikke tale om nogen "implikationer", men alene om overføring
fra din side.

> Jeg kæmper ikke mod IM. Jeg er gift ind i den
> kreds og nærer ingen fjendtlighed mod dem.

Ja, jeg tænkte nok at det var den Bartholdiske ånd, der prægede dig
her.
Fordømmelsen mod andre af anden opfattelse og et udtalt snæversyn
er jo ofte kendetegnet ved IM.

> Se hvad Hitler, Stalin og Pol Pot har udrettet.

Hitler var kristen - det glemmer du vist - Stalin var en forbryder
og Pol Pot ligeså, men blev også støttet af USA til sidst. Men det
er vist ikke det rette forum at diskutere dette i, vel?

> Det begrunder du med hvad. De ældste demokratier har
> vi da i kristne lande. Men det har du vel en god forklaring
> på?

troen på Gud overskygger alt - man ´skal følge bibelens ord og ikke
diskutere dens korrekthed, da den jo er inspireret af Gud, ikke
sandt? Hvo som tvivler på Bibelen, tvivler på Gud - og i et
demokrati må man netop godt tvivle - Religiøs fundamentalisme og
fejlfortolkninger når det er værst. Og IM har jo netop bidraget til
det gennem mange, mange år.
> Når du nævner alle de rædselsgerninger, kristendomme
> har begået, må jeg vel nævne, hvad dine gode venner
> går og bedriver. Ja, Hitler var vel kun ven indtil
> 1943.

Jeg var ikke født i 1943 - og Hitler har aldrig været min ven. Hvor
kommer du dog på den mærkværdige tankegang? Mon det er fordi du
altid har flirtet med KKK? Hvad har negrene gjort dig? Er de
undermennesker på linje med muslimerne? Eller hvad mener du
egentlig?

> Så må du være lidt mere nøjagtig i din argumentation.

Næ, du må forsøge at stave dig igennem indlæggene, evt. med hjælp.

> Og hvilken sandhed er så det. Jeg har ikke mødt
> nogen i dine udsagn.

Jeg har ikke udtalt mig andet end sandt i denne debat.

> [...]
> på. Udgangspunktet er en video, hvor man får
> en lille pige til at sige de frygteligste ting,
> og det samstiller du med almindelig kristen praksis.

vås -jeg skriver at det samme sker hos kristne. Jeg bifalder intet
af det.

> Sludder, det er da ikke mig, der har offentliggjort
> videoen. Jeg har intet mod muslimer og tror ikke
> noget sådan er ofte forekommende.

Vi kommer ikke videre. Jeg skrev i et af mine første indlæg i
denne tråd følgende:

[...]

Altså her står klart at jeg ikke finder formen værre end den
kristne indoktrinering der sker af børnene fra forskellige kristne
familier eller sekter....

Altså ingenting om /danske/ kristne, ingenting om at /alle/ kristne
hader jøder etc. Kun dit omtågede hovede har sådanne opfattelser,
hvilket også viser sig ved dit første svar på det, jeg har skrevet:

"Du har jo ligefrem været nødt til at blive kommunist og vende al
religion ryggen."

Altså skal min politiske holdning nu blandes ind i en
pseudopsykologisk forklaring på hvorfor jeg mon har den holdning -
og du skriver endvidere at jeg opfordrer til had mod kristne ved at
skrive at der sker en "kristen indoktrinering af børnene fra
forskellige kristen familier eller sekter..."

Det er jo et faktum!
Hvad der derimod IKKE er et faktum er at jeg skulle have oppisket
en stemning hvor kristenhadet kan komme på tale. Det er din egen
opfindelse og altså ikke noget jeg har skrevet.

> Fakta? Så må du komme med noget konkret. Det
> du siger, bliver ikke automatisk til fakta
> fordi du siger det.

Når et barn i en kristen famílie bliver taget med i kirke hver
eneste sønddag, når han /hun får at vide at Gud har skabt himlen og
jorden, og at bibelen er en hellig bog, at Adam og Eva levede i
Paradisets have etc., så er det indoktrinering, fordi barnet ser at
de voksne også tror på det nonsens - og da barnet jo ikke har noget
valg, men skal følge med forældrene, så sker der en
indoktrinering - langsomt men sikkert - af barnet.

> OK. Men så er al opdragelse indoktrinering.

Det har jeg ikke bestridt! Du harcellerer over at bruger ordet
indoktrinering, men som jeg nu har skrevet flere gange, så er det
altså det, der sker.
.

Det er et faktum - www.leksikon.org

Men Pol Pot var da leder af
> det kommunistiske parti. Men det behøver man måske
> ikke være kommunist for at være?

Han var leder af Khmer Rouge.
Ideologisk byggede Røde Khmer-revolutionen på en blanding af
bondekommunisme og stærk nationalisme, der tog udgangspunkt i
khmerernes storrige i Sydøstasien i 11-1200-tallet.

Det har altså ikke ret meget med kommunismen at gøre, men byggede
en hel del på Kinas opfattelse af mange ting i det land.

Ellers fulgte khmererne ikke en konsekvent marxistisk ideologi
eller teori. Dette bevidner tvangsevakueringen af byerne, der blev
påbegyndt allerede 17. april 1975. At flytte befolkningen ud på
landet er i modstrid med Lenin og Marx’ kommunistiske doktriner om,
at byerne skal føre an i forhold til landområderne. >

> Men det demonstrerer jo blot den mærkelige verden
> du lever i, fjernt fra alle fakts, der ikke kan
> passes ind i din model.

Tja, når jeg kan konstatere at verden gennem de sidste to tusinde
år ikke har været andet end en opvisning i et slagtehus på
folkeslag, med kristne velsignelser af våben og soldater, der blev
sendt ud for at dræbe i modstrid med den kristne lære, når vi har
set a-bomber smidt over byer med uskyldige mennesker, når vi har
været vidner til adskillige barbariske krige, undertrykkelse,
tortur og had, så må man jo sige at det er en mærkværdig verden du
lever i, når du stadig tilbeder en guddom, hvis storhed skulle
betyde at han kunne gøre hvad der passede ham og dermed også
standse krige m.v.

Men i stedet lader han folk dø - børn, der er helt uskyldige, dø af
sygdomme, under naturkatastrofer m.v. Og han er jo ifølge din
opfattelse en gud, der kan alt, for Gud er fuldkommen. Det er sådan
en ånd, du tilbeder og tror på og ærer og hvis bud du følger.

Til gengæld forlanger du at mennesker, der ikke er fuldkomne, at de
skal kunne udføre deres ideer om fred og fordragelighed, og når de
så ikke helt lykkes, så har du kun hån og foragt til overs for dem.

Men hvor er din Gud henne i Pakistan? hvor var din Gud henne under
Tsunamien? Under 1. og 2. verdenskrig?

Vi kommunister forsøger i det mindste at skabe en bedre verden her
på jorden -og som de ufuldkomne mennesker vi er, så går det da af
og til galt, men vi forsøger da - hvad gør din gud? Ingenting - og
medens du håner folk der forsøger at gøre en forskel for de
fattige, de udstødte, de forknytte etc., så læner din gud sig blot
tilbage og morer sig over at du og dine lidelsesfæller forsvarer
den manglende aktivitet med at "Herrens veje er uransagelige"!

Næ, du - det er rent overtro, det er hykleri. Der findes ingen
gud, så der er kun mulighed for at mennesker kan gøre en forskel -
og det er lykkedes i en lang række af tilfælde, men naturligvis
ikke i alle tilfælde.

Din tro på en usynlig ånd er naiv - den er som barnets naive tro på
julemanden - ingenting sker uden ved egen kraft - stol trygt på
det. Der findes ingen gud - det er nonsens, det er vrøvl, det er
overtro.

Men det er ikke noget, der er værd at hade folk for.

> Ja, sådan ser du jo kristendommen. Fred være med
> dig, Arne. Jeg ved ikke, hvordan man skal få dig
> til at se verden på en måde, der tangerer
> virkeligheden lidt mere.

Må IM-folk have sex før ægteskabet? nej. Må man i IM spille kort og
danse offentlige steder? Nej. Må IM folk gennemgå et abortforløb,
hvis kvinden er blevet gravid? Nej. Opfattes onani som en synd
eller ej? ja!Må man som IM være homoseksuel? Nej.

Ret mig gerne hvis jeg tager fejl her, eller påvis i det mindste
hvor jeg tager fejl.

Må JV'ere modtage blod? Nej! Igen: ret mig gerne her hvis jeg tager
fejl.

Så , ja, sådan ser jeg kristendommen, for det er jo sandt, det jeg
skriver - men jeg ser da frem til at du påviser, hvor jeg tager
fejl om dette.

> Slet ikke, jeg siger blot, at dit billede af kristendommen
> ikke har nogen faktiske forekomster i Danmark. Hvis du ville
> konkretisere, ville det være nemmere at forholde sig til.

Jeg har allerede konkretiseret en hel del, men jeg har aldrig
hævdet at det kun var i Danmark - det er din afgrænsning, som du må
have for dig selv. Men jeg har dog nævnt en lang række ting, som du
slet ikke har "set" -jf. ovenover.

> Du blæser jo blot bobler af underlige forestillinger
> og misforståelser op. De brister ved ethvert forsøg
> på at forbinde dem med verden.

Jamen, hvis det er misforståelser, hvorfor kommenterer du dem så
ikke?

> [...]
> kan jo være lidt af det hænger ved og så har du jo
> nået dit formål: At sværte kristendommen og kristne

Igen og igen belyver du mig og opfinder dunkle motiver. Jeg
kritiserer kristent hykleri og forlorenhed på samme måde som jeg
kritiserer andre religioners ditto.

I denne tråd har jeg imidlertid alene holdt mig til den famøse
video og så forsøgt at forsvare mig mod alle dine uvederhæftige
personangreb om mine motiver, som du altså ikke har ført bevis for,
men som stammer fra rene fordomme og gætværk.

> Nej, men prøv at være lidt konkret. Alle dine forestillnger
> er åbenbart blot fordomme.

Alle mine forestillinger er ikke fordomme, men fakta -prøv at
påvis, hvor de er forkerte!
--
Wilstrup

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-12-05 23:29

"Arne H. Wilstrup" <Nixenbixen@denfaarduej.invalid> skrev i en
meddelelse news:439ca13d$0$84038$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Tja, Hitler var troende kristen - hvad siger det dig?

*** LOL ***

Det siger mig så meget, at jeg inderligt håber, at din lærergerning ikke
involverer historieundervisning. Faktisk vil jeg gå så langt som til at
sige, at med en _så_ eklatant fejlvurdering af én af verdenshistoriens bedst
dokumenterede personligheder, bør du fratages retten til at undervise i
noget som helst.

> Igen: jeg har ikke "fordrejet" kristendommen, jeg har alene
> benyttet mig
> af noget, du ikke kender til: fakta.

*** LOL ***

Så kender vi dig igen, AHW. Alenlange indlæg uden antydning af tilknytning
til det, vi andre kalder "realiteter".

> [...]
> ikke påvise at jeg i denne debat har givet udtryk for nogen form
> for forfejlet opfattelse af kristendommen.

Joda. Du fatter bare ikke så meget. Men intet nyt dér.

> Hitler var kristen - det glemmer du vist - Stalin var en forbryder
> og Pol Pot ligeså, men blev også støttet af USA til sidst. Men det
> er vist ikke det rette forum at diskutere dette i, vel?

Nej. Du er tydeligvis ude, hvor du (heller) ikke kan bunde. Måske
news:alt.kook.arne.h.wilstrup ville være et bedre forum?

> Jeg har ikke udtalt mig andet end sandt i denne debat.

Kommunist-sandt. Hehe. Du kan vist da kun overbevise Bjarne og til dels Per
Vadmand.

> Vi kommunister forsøger i det mindste at skabe en bedre verden her
> på jorden

Gu' gør I ej. I forsøger at slavebinde verden, så I kan få udløsning for
jeres magtliderlighed, der ikke overgåes af nogen anden ideologi/religion.

> [...]
> eller ej? ja!Må man som IM være homoseksuel? Nej.
>
> Ret mig gerne hvis jeg tager fejl her, eller påvis i det mindste

Er Vidal IM?

> Må JV'ere modtage blod? Nej! Igen: ret mig gerne her hvis jeg tager
> fejl.

Er Vidal JV?

> Så , ja, sådan ser jeg kristendommen, for det er jo sandt, det jeg
> skriver - men jeg ser da frem til at du påviser, hvor jeg tager
> fejl om dette.

Du er og bliver en uoplyst nar, der hører hjemme på Frilandsmuseet.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/19/05)

Fra : Wilstrup

Dato : 17-12-05 20:06

> [...]
verdenshistoriens bedst
> dokumenterede personligheder, bør du fratages retten til at

Vorherre bevares - du er sgu ikke i stand til at vurdere min
undervisningskompetence - det er du for dum til. Den eneste grund
til at jeg læser dit indlæg er at jeg har skiftet maskine og endnu
ikke har blokeret for dine tåbeligheder -men det sker snart.

At din viden om Hitler er ringe, ved jeg godt, selvom du giver den
i bedste stil som Hitler-apologet, men måske du skulle lære lidt af
folk, der ved noget om tingene? Jeg kan fx oplyse dig om at Hitler
var katolik - men det vil du formentlig benægte.

> *** LOL ***
>
> Så kender vi dig igen, AHW. Alenlange indlæg uden antydning af
tilknytning
> til det, vi andre kalder "realiteter".

Mine indlæg er ikke alene baseret på realiteter, men også baseret
på fakta. Det er ikke just noget, man kan sige om dine indlæg.

> Joda. Du fatter bare ikke så meget. Men intet nyt dér.

Vel har du ej - du kommer med dine sædvanlige påstande uden
indhold - og igen undgår du at tage stilling til mit indlæg ved
blot en række bortforklaringer.

> Nej. Du er tydeligvis ude, hvor du (heller) ikke kan bunde. Måske
> news:alt.kook.arne.h.wilstrup ville være et bedre forum?

Og igen: det eneste du gør her er at svine mig til -men du kan ikke
komme med et eneste bidrag til debatten, der belyser noget som
helst -
du lever efter devisen om at du ganske vist ikke kan imødegå mine
fakta, men så kan du i det mindste svine mig til.

> Kommunist-sandt. Hehe. Du kan vist da kun overbevise Bjarne og
til dels Per
> Vadmand.

Du tager stadig ikke stilling til hvad jeg skriver, men fortsætter
blot med tilsviningerne.

> Gu' gør I ej.

vel gør vi det.

I forsøger at slavebinde verden, så I kan få udløsning for
> jeres magtliderlighed, der ikke overgåes af nogen anden
ideologi/religion.

kristendommens bidrag til en fredelig verden er så lille at man
næsten ikke kan få øje på den. Og din mangel på argumentation
vidner jo om, hvor svært du har det med fakta.

abortforløb,

> Er Vidal IM?

Det er hvad han skriver.

> Er Vidal JV?

har jeg skrevet det?

> Du er og bliver en uoplyst nar, der hører hjemme på
Frilandsmuseet.

Det er åbenbart det eneste du kan bidrage med: tilsvininger - du
fortjener ikke et svar, så betragt dig som blokeret - dine
tåbelige, fascistiske udgydelser er jo legendariske i alle de
grupper du deltager i - heldigvis er det kun folk i dansk
fjolleparti, der kan tage dig alvorligt - begavede mennesker kan
ikke, herunder
mig.

Derfor "Plonk"!
--
Wilstrup

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-12-05 16:41

"Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til at jeg læser dit indlæg er at jeg har skiftet maskine og endnu
> ikke har blokeret for dine tåbeligheder -men det sker snart.

Lad mig gætte: Din selvforståelse kræver, at du lige svarer tilbage, inden
du plonker mig igen?

> [...]

> folk, der ved noget om tingene? Jeg kan fx oplyse dig om at Hitler
> var katolik - men det vil du formentlig benægte.

Jeg vil ikke så meget med dig, der involverer fakta. Du er helt og aldeles
faktaresistent, og jeg kan alene se frem til, du igen placerer mig i dit
filter, så jeg i fred og ro kan svine dig til.

> du lever efter devisen om at du ganske vist ikke kan imødegå mine
> fakta, men så kan du i det mindste svine mig til.

Jada. Når man som dig får ståpik af igen og igen offentliggøre, hvem man har
liggende i sit filter, så må man finde sig i at blive svinet til. Det burde
ikke være et problem for dig, vel?

> Det er hvad han skriver.

Hvor?

> har jeg skrevet det?

Hvorfor skal Vidal så stå til regnskab for, hvad JV gør eller ikke gør?

> [...]
> fortjener ikke et svar, så betragt dig som blokeret - dine
> tåbelige, fascistiske udgydelser er jo legendariske i alle de

Aner jeg lidt misundelse?

> heldigvis er det kun folk i dansk
> fjolleparti, der kan tage dig alvorligt - begavede mennesker kan
> ikke, herunder
> mig.

Noget er grueligt galt i ovenstående sætning. Kan du selv gætte, hvor kæden
knækker?

> Derfor "Plonk"!

Yihaar. Du er uden sammeligning den danske del af usenets største nar. Så
tør øjnene - du er også en legende.

--
-Jens B.

Fra : Cyril Malka

Dato : 09-12-05 16:24

Henrik Vestergaard wrote:

> Tak for linket.
> Sørgelig form for indoktrinering. Intet under det senere bliver så svært
> at kommunikere ordentligt med hinanden, når udgangspunktet er så
> fjendtligt. :'-(

Desværre ikke meget forskelligt fra de palæstinensiske skolebøger, som
man har advaret om i flere år.
.... The best way to save face is to keep the lower part shut.

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org