Konvektionssystem tegning/skitse af
Fra : Henning Lund

Dato : 08-12-05 15:02

Er der nogen her som ved hvor på nettet man kan finde en tegning af
ovenstående?
Jeg vil se om jeg kan lave vores pejseindsats om, da det irreterer mig
at ruderne ikke kan holdes sodfrie.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Gamle

Dato : 09-12-05 22:01

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> ovenstående?
> Jeg vil se om jeg kan lave vores pejseindsats om, da det irreterer mig

Kan ikke finde noget.
Men, konvektionssystem har ikke noget at gøre med renholdelse af glasset i
pejseindsatsen. Dertil skal der laves et rude-skylningssystem. Du kan
aflure
fidusen ved at gå på besøg i diverse pejseforretninger. Der skal
lufttilførsel foroven i lågerne og den skal kunne reguleres.
Konvektion er et dobbeltkappesystem, hvor den varme luft kommer ud foroven
og kølig luft suges ind i bunden.
Det er ikke så let med en pejseindsats, hvorfor der også findes flere
måder
at løse dette problem.
Det vil du også kunne aflure.
Du skal nok regne med at skulle bruge en regulerbar ventilator for at få
konvektionen til at virke.

Mvh.
Torben (tidligere brændeovnsfabrikant og patentindehaver af
forbrændingssystem)

Fra : Henning Lund

Dato : 10-12-05 13:10

Gamle <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev:

> Kan ikke finde noget.
> Men, konvektionssystem har ikke noget at gøre med renholdelse af
> glasset i pejseindsatsen.

Nej jeg har opdaget at jeg lavede overskriften forkert, det er nemlig en
konvektionsovn vi har.

> [...]
> at løse dette problem.
> Det vil du også kunne aflure.
> Du skal nok regne med at skulle bruge en regulerbar ventilator for at

Ja jeg må have hovedet ind i en ovn engang.