Ustabilt link?
Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 08-12-05 13:16

Fra 'min' klub-side har jeg oprettet et link, der peger mod en (ekstern)
booking-side.
(Se: http://www.oyfss.dk/info/)

Linket står i venstre side og er mærket: 'VR Booking'.
Når det aktiveres, åbner booking-siden - og man kan logge ind.
MEN: Enkelte medlemmer klager over, at linket ikke virker! :(

Jeg har så prøvet at ændre 'href' fra

http://oyfss.bookingportal.dk/index.asp
til
http://oyfss.bookingportal.dk

, men det ser ikke ud til at gøre forskel.

Jeg kan simpelthen ikke greje, hvad problemet kan være - kunne det evt. have
noget med de pågældendes browser-opsætning af gøre??

Jeg har selv testet det adskillige gange, i fire forskellige browsere (under
to styresystemer), og hos mig virker det *hver* gang!?

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Jan

Dato : 08-12-05 15:49

"Hans Henrik Hansen" <h2vhspam@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> (under
> to styresystemer), og hos mig virker det *hver* gang!?

Hej

Så vidt jeg kan se, så prøver du at åbne linket i din "main" ramme (med
target="main").
Hvis du kigger i kilden til http://oyfss.bookingportal.dk/ kan du se
nedenstående javascript, som modvirker at siden kan vises i en frame, og
dermed prøver at "bryde ud". Det må være årsagen til, at det ikke virker.
Prøv at ændre dit link til target="_blank", så siden åbnes i et nyt vindue.

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
if (window != top) top.location.href = location.href;
// -->
</SCRIPT>

- Jan

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 08-12-05 16:21

Jan wrote:
> Så vidt jeg kan se, så prøver du at åbne linket i din "main" ramme (med
> target="main").

Ja

> Hvis du kigger i kilden til http://oyfss.bookingportal.dk/ kan du se
> nedenstående javascript, som modvirker at siden kan vises i en frame, og
> dermed prøver at "bryde ud". Det må være årsagen til, at det ikke virker.

Dér havde jeg ikke kigget - men det lyder da meget muligt! :)

> Prøv at ændre dit link til target="_blank", så siden åbnes i et nyt
> vindue.

Det forsøger jeg straks - tak for hjælpen! :)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-12-05 17:28

Hans Henrik Hansen skrev:

> Ja

Det er ulovligt og uetisk. Blot til info.

Man bryder ophavsretten. Indehaveren af den har eneret på at
bestemme hvordan hans side skal præsenteres, og jeg tvivler på at
han har designet den til at ligge inden i din side.

Hvis man spørger og får lov til det, er det noget andet.

--
Bertel