Gammelt spil virker ikke med XP
Fra : _Alladin

Dato : 08-12-05 11:31

Jeg har det gode gamle Magnus og Myggen spil.
Med win 95-98 SKAL man ændre farver til 256 for at det virker, nu har jeg
skiftet min win til XP og ungerne vill gerne spille det.

Jeg har sat kryds i kompatibilitet for win 95 -98 men når spillet starter op
får jeg en fejlmeddelse om at systemet ikke kan finde nogle forskellige
filer. B.la "MAGNUSN.CXT" derefter henviser computeren selv til mappen hvor
filen ligger, men den kan ikke se den.
Hvis man bare ignorerer alle fejl meddelser, kan man godt spille spillet,
men ikke gemme det.

Nogen der ved hvad der er galt.

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 08-12-05 12:28

"_Alladin" <abc@ad.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor filen ligger, men den kan ikke se den.
> Hvis man bare ignorerer alle fejl meddelser, kan man godt spille spillet,

Check, om ikke der ligger en patch, lige til at starte med. Ellers mener
jeg, at man kan køre det over et andet program, og det kan jeg naturligvis
ikke huske, hvad hedder, men kan vende tilbage om det senere, hvis du ikke
har fået svar inden.

/Ole

Fra : _Alladin

Dato : 08-12-05 21:12

Der er ingen patch på cd.en. Findes sådanne patch?
Hvor/hvad skal jeg lede efter??

PS Det er et originalt spil.

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 09-12-05 13:47

> Der er ingen patch på cd.en. Findes sådanne patch?
> Hvor/hvad skal jeg lede efter??
>
> PS Det er et originalt spil.

Den findes ikke på cd'en. En patch er et tillægsprogram, der retter fejl,
eller udvider programmet. (patch = lap på engelsk)

Gå ind på producentens hjemmeside og kik, ellers prøv at kikke her:
http://www.magnusogmyggen.dk/hjaelp/noborder.asp

/Ole

Fra : _Alladin

Dato : 09-12-05 16:51

Tak.

Har været på siden og udfyldt et spørge skema.
Svaret var, at det er skrevet til win 3.1 og derfor ikke kan afvikles på XP
det kan dog opgraderes for kr. 30.
ØV jeg har betalt een gang.