Indbrud-bevis for forsikringen
Fra : nana sørensen

Dato : 08-12-05 01:02

Hej gruppe..

Står i den uheldige situation at mine svigerforældre lige har haft indbrud i
dag, ved højlys dag. ingen tvivl om at det var indbrud, nogen er kommet ind
igennem vinduet.
De har taget ALT. Dvd´er, cd´er, sparegrise, tasker, pas, kørekort, alt
simpelthen. Hvad skal man gardere sig imod, med pas og kørekort? det kan jo
bruges til legimitation osv.

Og og og... Alle julegaverne er også blevet taget. de har været ret tidligt
ude, og tyvene har taget alt. En del er købt med dankort, og kan derved
bevises, men en del er ikke. Dækker forsikringen det og på hvilken måde?

generelt bare råd om alt i den retning.

Mvh. Nana

Fra : KNT

Dato : 08-12-05 08:16

Anmelde sagen til politiet.
Kontakte forsikringen (indbo)
Lave detaljerede lister over det bortkomne - helst med kvitteringer,
billeder eller anden bevis.
Drøfte med forsikringsselskabets vurderingsmand
Hæve det aftalte erstatningsbeløb

Det er vist nogenlunde sekvensen i det forløb.

KNud

Fra : rasmus carlsen

Dato : 08-12-05 11:41

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse

> generelt bare råd om alt i den retning.

- husk at forsikringsselskabet også skal betale en timeløn for oprydning.
Taksten er vist fast ... men timeforbruget kan der jo argumenteres for. Og
kan de få 4 timers løn af 180 kroner i timen bliver der til lidt ekstra
juleknas

ras