Live A Board rødehavet
Fra : Søren Reinke

Dato : 07-12-05 21:29

Hejsa

Hvem ud over Atlantis Rejser arrangerer live aboards i rødehavet ?

Jeg vil afsted med nogle venner i påsken næste år, og vil nok godt se
andet en sharm denne gang :)

--
Best regards
C.T.O. Søren Reinke

Fra : Allan Norsk

Dato : 07-12-05 21:42

>Hvem ud over Atlantis Rejser arrangerer live aboards i rødehavet ?

Det er der flere dykkercentre der gør. Jeg kan anbefale Amager dykkercenter.

Mvh. Allan

Fra : Søren Reinke

Dato : 07-12-05 21:52

> Det er der flere dykkercentre der gør. Jeg kan anbefale Amager dykkercenter.

Hej Allan

Kan de gøre det billigere end Atlantis ?

Fra : Allan Norsk

Dato : 08-12-05 12:12

"Søren Reinke" <soren@REMOVE.reinke.dk> skrev i en meddelelse

> Kan de gøre det billigere end Atlantis ?

Tja, det ved jeg ikke, det er ikke samme vare som de leverer. Atlantis havde
sidst jeg kiggede kun liveaboard med udgangspunkt i Sharn el Shiekh. Ønsker
man en tur i det sydlige kunne de kun tilbyde overnatning i telt på
stranden - ikke så atraktivt hvis det er levaboard man ønsker.

Jeg synes Amager dykkercenters priser er helt rimelige, og de har virkeligt
styr organiseringen, bådene og crewet. Michael (indehaveren) tager tit selv
med på turene og han bruger den samme lokale agent dernede, så de ved
nøjagtigt hvad der forventes af dem, og man slipper for det sædvanlige med
at de forsøger at springe over hvor gærdet er lavest.
Med andre agenter har det ofte krævet en indsats at få kaptajnen til at
sejle om natten, få crewet til at fylde flasker til 4 dyk pr. dag - hver
dag, få gratis drikkevarer om bord, eller få kaptajnen til at sejle til de
ekstra mil der giver den bedste dykning.

Jeg har selv undersøgt muligheden for at arrangere turene selv. Men dels er
der problemet med at de mest anvendte skiftedage på bådene ikke er
synkroniseret med de danske charterfly, dels har du absolut ingen garanti
for at det du er blevet lovet højt og helligt i telefonen, er det du bliver
præsenteret for når du står på kajen. Så den ekstra tudse man må slippe for
at lade andre gøre arbejdet og være nogenlunde sikker på at du får hvad du
har købt, er efter min mening givet godt ud.

mvh. Allan

Fra : Allan Norsk

Dato : 08-12-05 12:21

"Allan Norsk" <allan_norskSLETDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> dag, få gratis drikkevarer om bord, eller få kaptajnen til at sejle til de
> ekstra mil der giver den bedste dykning.

Du kan læse en lille artikel jeg skrev om vores tur med Amager Dykkercenter
som arrangør i vores klubblad:

http://www.vskdyk.dk/udvalg/redaktion/drivt.pdf

Det kræver lidt bladning at finde siderne i den rigtige rækkefølge, men
fungerer glimrende hvis du printer ud dobbeltsidet. Jeg beklager.

Mvh. Allan

Fra : CC

Dato : 07-12-05 21:47

"Søren Reinke" <soren@REMOVE.reinke.dk> wrote in message
[...]

Vi bookede direkte ved Emperor Divers sidste gang og fandt den billigste
flybillet derned. De tog imod os i lufthavnen og sørgede for
transport til skibet (inkluderet i prisen).
Derned rejste vi med StarTours og bookede på deres svenske hjemmeside, da
det var noget billigere end via den danske.

hilsen
Claus

Fra : Søren Reinke

Dato : 07-12-05 21:52

CC wrote:
> [...]
>Derned rejste vi med StarTours og bookede på deres svenske hjemmeside,
>da det var noget billigere end via den danske.

Hej CC

Tak for tippet, og det gik fint uden problemmer osv ?

Fra : CC

Dato : 08-12-05 11:22

CC wrote:
> [...]

C.T.O. Søren Reinke
www.Xray-Mag.com Your free online dive magazine
Download it in PDF, just like a real magazine

Ja, vi gør det utvivlsomt igen også selvom vi blev udsat for en temmelig
uheldig oplevelse, idet det skib vi havde booket viste sig ikke at være
klar. I stedet havde de lejet et andet fra en af de øvrige operatører med
besætning og en kaptajn som var utilfreds med at han blev udlejet. Desuden
levede skibet ikke op til den standard som det vi havde bestilt. Vi havde
dog en rigtig fin tur alligevel og Emperor gav os 20% tilbage af prisen,
efter vi kom hjem. De virker meget reelle og var oprigtigt kede af
situationen.

.... og hvis i anvender Star Tours, så lad være med at bestille mad i
flyveren (spild af dyre penge) - en sandwich købt i lufthavnen ville have
været bedre

Spørg endelig hvis du vil vide mere.

hilsen
Claus

Fra : René

Dato : 08-12-05 12:45

hej

jeg har lige været på tur med amager dykkercenter og jeg synes ikke
de levet op til hvad de havde lovet hjemmefra.

kom hjem med 13 dyk efter 1 uge hvor der blev lovet 3-5dyk om dagen,
det skulle havde en ren vrag tur men allligevel blev 50% af vrag og
rev.

fik kun 2 dyk på Thisltegorm, vi sejlet om morgen 2 timer væk for at
tage et middags dyk på et kedeligt rev i stedet for at blive liggende.

og det var cheffen selv der var med.

har stadig ikke set pengen for baggag forsinkelse da vi fik kufferten
dagen efter vi ankom (Baggag forsinkelse er dog ikke amager
dykkercenter skyld).
men at man ikke har fået pengen endnu er, har været derinde som han
sagde kik ind en dag og da jeg gjorde var han der ikke og hans ansatte
vidste intet om det og sendt 3 mails med konto nr uden der er sket
noget eller reageret.

så få det på skrift hvad de lover hjemmefra og tag det med for jeg
tror man kan være uheldig at de ikke kan levere hvad de har lovet når
det kommer til stykket også selv om det er dykkercenter.

mvh

René