Hvor blev pilen af!
Fra : Preben Larsen

Dato : 07-12-05 19:24

Hej!

Hvor bliver pilen af - på nedenstående kodestumper?

HTML:

<ul class="navlist">
<li>kapitel</li>
<li>underside 1</li>
<li>underside 2</li>
</ul>

CSS:

navlist li {
list-style-image: url (arrow.gif);
display: inline;
}

navcontainer {
float: right;
}

Med venlig hilsen
Preben Larsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Leonard

Dato : 07-12-05 19:36

Preben Larsen <prelar@stofanet.dk> wrote:

>navlist li {

navcontainer li {

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Preben Larsen

Dato : 07-12-05 20:32

> navcontainer li {

Jeg er ikke helt med på, hvad dit svar går ud på!

Mvh

Fra : Leonard

Dato : 07-12-05 20:48

Preben Larsen <prelar@stofanet.dk> wrote:

>Jeg er ikke helt med på, hvad dit svar går ud på!

Jeg kan ikke se hvorfor du har 2 classer, hvorfor ikke bare have det
hele i den samme?
Men det kan også være stien til dit billede, der er forkert.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Frank Olieu

Dato : 08-12-05 00:10

_Leonard_ skrev | wrote | écrivit (07-12-2005 20:47):

> Jeg kan ikke se hvorfor du har 2 classer, hvorfor ikke bare have det
> hele i den samme?

Ja! og desuden, hvis du kun har <ul> i din <div>, kan du spare denne og style
<ul> direkte (det virker jo med alle /blokelementer/). Og eftersom menuen
sandsynligvis er unik, kan du bruge *id* i stedet for *class*:

<ul id="navlist">
<li>kapitel</li>
<li>underside 1</li>
<li>underside 2</li>
</ul>

CSS:

#navlist {
float: right;
}

#navlist li {
list-style-image: url(arrow.gif);
display: inline;
}

medmindre du også lider af 'divitus' (*) ...

(*) et andet navn for 'divmania'!
Se bl.a. http://juicystudio.com/article/div-mania.php

PS: Med hensyn til dit problem, ser det faktisk ud som om du bare mangler .
(punktum) før dine class selectorer (fx .navlist)!

--
Venlig hilsen | Kind regards | Cordialement
Frank

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-12-05 19:42

Preben Larsen skrev:

>Hvor bliver pilen af - på nedenstående kodestumper?

Ikke til at svare på uden at ha' set siden, så upload siden, så
er det nemmere at komme med et bud.

Umiddelbart ser der ikke ud til at være nogen fejl i koden.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Preben Larsen

Dato : 07-12-05 20:36

> Ikke til at svare på uden at ha' set siden, så upload siden, så
> er det nemmere at komme med et bud.
>
> Umiddelbart ser der ikke ud til at være nogen fejl i koden.

Jeg kan desværre ikke uploade siden, men jeg kan fortælle at
listepunkterne står pænt på linje - men altså uden pile!
Og jeh kan heller ikke se nogen fejl i koden - i øjeblikket - men
en eller anden ting er jeg alligevel overset!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-12-05 21:23

Preben Larsen skrev:

>Jeg kan desværre ikke uploade siden,

Hvorfor ikke?

Du kan vel altid lave en testside, der viser fejlen.

Og der er masser af steder, hvor man kan få gratis
hjemmesideplads, hvis du ikke har noget med dit
internetabonnement.
så ryger du på min ignoreringsliste.