gran canaria
Fra : someone

Dato : 07-12-05 16:44

jeg er ved at planlægge en vinterferie til puerto mogan
de reklamerer med vrag dykning-er der nogen som har prøvet det?

er der dekompressions kammer på øen?- er der et site hvor man kan finde den
slags info

på forhånd tak

jesper

Fra : René

Dato : 07-12-05 17:53

someone skrev:

> [...]
> de reklamerer med vrag dykning-er der nogen som har prøvet det?
>
> er der dekompressions kammer på øen?- er der et site hvor man kan finde den

hej

der er en artikle i DYK nr 10 okt 2003 om Cran Canaria, der står der
er flere trykkamre på øen.

for dyk center så kig på
http://www.scubaspots.com/Listings.asp?Location=CanaryIslands

var der nede sidste år og dykket ved El Cabron. men der er nogen store
vrag oppe ved Las palmas se http://www.buceocanarias.com men jeg fik
ikke selv dykket på dem pga dårligt vejre. så book dine dyk hjemme
fra for jeg fandt ud af at de kun tog derop en gang om ugen.

der er en russik flyvebåd ud for mogan.

tjek også http://nordicdivers.com/ som er på dansk

god tur, jeg smutter til tenerif i morgen.

mvh

René

Fra : Søren Arnvig

Dato : 07-12-05 18:04

"someone" <someone@somewhere.com> wrote in message
> [...]
> de reklamerer med vrag dykning-er der nogen som har prøvet det?
>
> er der dekompressions kammer på øen?- er der et site hvor man kan

Jeg var dernede 14 dage i Oktober.
Der ligger en russisk hydrofoil "El Pajar" sydøst for Puerto Rico.
Dybde omkring 17 m, sigten var 10-12 m.

Der er et trykkammer på øen.

Hvis du søger på "Gran canaria" og Scuba i google,
får du masser af hits.

Vær opmærksom på at de har et meget afslappet forhold
til sikkerhed, så du skal ikke regne med at der er nogen
der holder særligt øje med dig, medmindre du selv
beder om det. Man er også fri for at vise certifikat,
lægeattest eller nogen form for legitimation iøvrigt.

Søren Arnvig

Fra : CC

Dato : 07-12-05 18:35

"Søren Arnvig" <sarnvig@FJERNget2net.dk> wrote in message

> [...]
> beder om det. Man er også fri for at vise certifikat,
> lægeattest eller nogen form for legitimation iøvrigt.

Der er faktisk også en artikel i Dyk for dec/jan (det nyeste) om de
kanariske øer. Det
er dog ikke så meget der står om hver af øerne.

Claus

Fra : Søren Arnvig

Dato : 07-12-05 18:41

"CC" <cc_sep@NOSPAMyahoo.dk> wrote in message

> Der er faktisk også en artikel i Dyk for dec/jan (det nyeste) om de
> kanariske øer. Det
> er dog ikke så meget der står om hver af øerne.

Nææ, det er svært når man skal nå alle 7 øer
på så kort tid. Men hydrofoilen er dog med.

Søren Arnvig

Fra : Søren Reinke

Dato : 07-12-05 21:25

someone wrote:
> [...]
> de reklamerer med vrag dykning-er der nogen som har prøvet det?
>
> er der dekompressions kammer på øen?- er der et site hvor man kan finde den

Hejsa Jesper

Jeg havde fornøjelsen af en dykker ferie til Gran Canarie i sommers.

Skulle havde været til Sharm, men atlantis gad ikke lige at flyve på det
tidspunkt, så det blev Gran Canaria. Og jeg må sige jeg blev positivt
overrasket.

På det første dyk så jeg flere cuttlefish og blæksprutter, end jeg havde
gjort på de omkring 400 dyk jeg har i rødehavet !! Det nærmest vrimlede
med dem.

Hvad angår vrag dyk er der en fin hydrofil båd, hvor der tit er store
stringrays. Lidt nord for Porte Morgan ligger der faktisk også en båd på
47 meters dybde, men det færreste dykker centre dernede kender turen, og
de færreste centre vil tage en gæst med der ned alligevel :)
Men det er et spændende vrag. I spidsen af dette vrag var der en meget
stor ansamling 'garden eels' som ikke er så skræmte som dem man kan
finde i Sharm el Sheikh, men det tror pokker de får næsten aldrig besøg :)

Jeg dykkede selv med http://www.diveacademy-grancanaria.com som er
utroligt flinke og kompetente.

Hvis det skulle havde interesse kan du se nogle at de billeder jeg tog
dernede med mit til turen indkøbt Olympus 7070 + hus her:

Det skal lige siges der er ikke pillet ved farve balancen eller lignende
på disse billeder, centret fik bare lov at få et kopi til deres hjemmeside:
http://www.diveacademy-grancanaria.com/photogallery/60.jpg Min dive
buddy på Hydrofilen
http://www.diveacademy-grancanaria.com/photogallery/61.jpg en af hulerne
på El Gabron.
http://www.diveacademy-grancanaria.com/photogallery/58.jpg Hvis de ser
forstyrret ud havde de lige haft sex før billedet blev taget :)
http://www.diveacademy-grancanaria.com/photogallery/65.jpg Inde fra
hydrofilen.
http://www.diveacademy-grancanaria.com/photogallery/69.jpg Muræner var
der også en hel del af.
http://www.diveacademy-grancanaria.com/photogallery/68.jpg en til
http://www.diveacademy-grancanaria.com/photogallery/71.jpg En spøjs anemone
http://www.diveacademy-grancanaria.com/photogallery/30.jpg En sjovt
udseende krabbe/krebs

Resten af billederne er der andre der har taget, har dog MANGE flere på
min HD.

Hvis du har spørgsmål skal du endelig bare fyre løs.

--
Best regards
C.T.O. Søren Reinke

Fra : Søren Arnvig

Dato : 07-12-05 21:48

"Søren Reinke" <soren@REMOVE.reinke.dk> wrote in message
someone wrote:

>Hvad angår vrag dyk er der en fin hydrofil båd, hvor der tit er store
>stringrays.

Yepper, de ligger under kølen og er _pænt_ store.

Søren Arnvig

Fra : Olskum

Dato : 17-12-05 23:10

On Wed, 7 Dec 2005 16:43:48 +0100, someone wrote:

> [...]
> de reklamerer med vrag dykning-er der nogen som har prøvet det?
>
> er der dekompressions kammer på øen?- er der et site hvor man kan finde den

Hej

Er lige til aften hjemvendt fra Gran Canaira, hvor jeg havde 2 dyk ved El
Cabron. Havde nok sat mine forventninger lidt højt, for selv om der var god
sigt var jeg ikke vildt imponeret. Så dog både blæksprutte og rokke og en
masse andre fisk.

Dykkede med www.nordic-divers.com (Baha Feliz) (de er svenskere). De er nok
mest til erfarne dykkere, idet deres forhold (dykkercenter - hvis man kan
kalde det det) og andre faciliteter var noget ramponeret. Men alt i alt god
service og flinke gutter. De dykkede dog ikke vrag, men anbefalede at man
kontaktede andre dykkercenter i Las Palmas.

God tur

/Olskum