problemer med skiftende bredde (onover)
Fra : Christoffer

Dato : 07-12-05 15:54

Jeg oplever problemer med min bredde på div's når jeg har musen over mine
links
http://www.buur.info/christoffer/nag/index.php?mode=php
de 2 "artikler" viser problemet.. hold musen over den ene, og lig mærke til
den andens bredde.

Formoder at det skyldes jeg har en bredde på 98% + padding 2px .. hvordan
løser jeg det

--
Christoffer

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-12-05 16:06

Christoffer skrev:

> http://www.buur.info/christoffer/nag/index.php?mode=php
> de 2 "artikler" viser problemet.. hold musen over den ene, og
> lig mærke til den andens bredde.

Der sker ikke noget her (Firefox 1.5).

> Formoder at det skyldes jeg har en bredde på 98% + padding 2px
> .. hvordan løser jeg det

Kombinationen af pixels og procent er ikke så heldig. Men du
behøver vel ikke at angive en bredde på 98 % - blokelementer
optager som standard den plads der er til rådighed, så prøv at
nøjes med at sætte padding.

NB: Du har lidt spredte fejl i såvel html- som css-koden. Start med
at få dem rettet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 07-12-05 23:26

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Der sker ikke noget her (Firefox 1.5).

Jeg kan heller ikke se det beskrevne problem hverken
i Firefox eller IE, derimod kan jeg se, at bredden
af det aktuelle element ændres ved mouseover,
antagelig på grund af en a:hover {border-left:dashed;...}
der ikke findes i a:link

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Christoffer

Dato : 08-12-05 18:19

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> af det aktuelle element ændres ved mouseover,
> antagelig på grund af en a:hover {border-left:dashed;...}
Undskylder, jeg fik ikke formuleret mig tydelig nok.
Problemet kan kun ses i FF, har også testet i IE og Opera.
Problemet ses på siden http://buur.info/christoffer/nag/index.php?mode=php
men det er ikke menu-links der skal kigges på, det er beskrivelserne af
artiklerne/kildekoderne. Altså deres bredde i forhold til hinanden når man
holder musen over.

--
Christoffer

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-12-05 01:19

Christoffer wrote:

> [...]
> menu-links der skal kigges på, det er beskrivelserne af
> artiklerne/kildekoderne. Altså deres bredde i forhold til hinanden

Hvis du i basic.css fjerner linjen "border-left: 1px dashed #000;" fra
definitionen a:hover, vil dit problem forsvinde.

Det er testet online i FF's developer toolbar.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/