Startet som selvstændig
Fra : Michael Korsgaard

Dato : 07-12-05 13:08

jeg er pr. 1-12 startet som selvstændig. Lejer mig selv ud til virksomheder
(lager/transport) som afløser ved ferie, sygdom, ekstra travlt osv. Jeg har
tidligere været beskæftiget ved Temp-Team, men jeg synes det kunne være
sjovere selv at skrive regningerne..

Jeg er blevet kontaktet af Temp-Team som gerne vil have mig ansat igen. Jeg
kunne jo så meddele at jeg var startet selv, men det var ikke noget problem
at jeg fakturerede dem for timerne. Skal have et møde med dem i næste uge,
men jeg er i tvivl om hvad timeprisen skal ligge på!

Er der nogen som ved hvor meget Temp-Team tager i timen for deres folk?????

Jeg snakker om jobs hvor der skal bruges en dygtig truckfører eller
chauffør...

/ Michael...

Fra : Petersen_Michael

Dato : 07-12-05 13:53

In news:4396d0b9$0$47048$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Michael Korsgaard <michael@rejsemontoer.dk> Typed:

> [...]
> folk?????
>
> Jeg snakker om jobs hvor der skal bruges en dygtig truckfører eller

Ved ikke med Temp Team, men ved Addeco vil prisen ligge på 225 - 250 Kr.
Ret meget mindre kan jo ikke rende rundt..
hvis arbejderen skal have 125 - 160 Kr. / T + ferie + pension + sygdom +
værnefodtøj = 125 - 160 * 1,36 = kostpris 170 - 217,6

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 07-12-05 14:00

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4396db30$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> hvis arbejderen skal have 125 - 160 Kr. / T + ferie + pension + sygdom +
> værnefodtøj = 125 - 160 * 1,36 = kostpris 170 - 217,6

Så meget tror jeg sq ikke de tager.. Temp-Team giver normalt 105-115 Kr./T +
ferie osv, og du skal selv ligge tøj mv. til.

/ Michael...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-12-05 18:20

Michael Korsgaard presented the following explanation :
> Temp-Team giver normalt 105-115 Kr./T + ferie osv, og du skal selv ligge tøj
> mv. til.

Ja så kan vi jo bare konkludere at Adecco aflønner bedre end Temp-Team
:) Er lønnen ved Temp Team afhængig af jobbet eller er det fast pris
uanset hvad du laver ?

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 07-12-05 18:36

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> Ja så kan vi jo bare konkludere at Adecco aflønner bedre end Temp-Team :)
> Er lønnen ved Temp Team afhængig af jobbet eller er det fast pris uanset
> hvad du laver ?

Nej, den afhang af jobbet.. Typisk ca 5,- /T mere end det faste personale på
den virksomhed man gik på..

Fra : Petersen_Michael

Dato : 07-12-05 19:22

In news:4396dcd5$0$47046$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Michael Korsgaard <michael@rejsemontoer.dk> Typed:

> Så meget tror jeg sq ikke de tager.. Temp-Team giver normalt 105-115
> Kr./T + ferie osv, og du skal selv ligge tøj mv. til.

Jeg _ved_ at jeg blev "solgt" for 123,50 Kr. / T + feriepenge + pension +
sikkerhedssko.
Der var tale om faglært arbejde. (smede og maskin arb.) Kunden blv bonnet
ca. 225,- Kr.

Omvendt har jeg også oplevet Adecco prøve at lokke mig til ufaglært arb. til
94,- Kr. / T :-/

Fra : jens v

Dato : 07-12-05 14:03

"Michael Korsgaard" <michael@rejsemontoer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> folk?????
>
> Jeg snakker om jobs hvor der skal bruges en dygtig truckfører eller

Hej Michael

Temp-Team beregner ca. 30% oven i den pris de får. Det dækker alt det løse.

mvh jens v

Fra : jens v

Dato : 07-12-05 14:05

"jens v" <invalid@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hej Michael
>
> Temp-Team beregner ca. 30% oven i den pris de får. Det dækker alt det

Ups jeg glemte. Plus moms.

Fra : jens v

Dato : 07-12-05 14:10

> [...]
> Hej Michael
>
> Temp-Team beregner ca. 30% oven i den pris de får. Det dækker alt det

Prøver lige igen. Det blev lidt rodet.

Hvis du får 100,00 kr. i timen, skal Temt-Team have 130,00 kr. plus moms i
timen. De betaler så alle sociale omkostninger. Hvis du skal bruge
personlige værnemidler skal det firma du er vikar i sørge for det.

mvh jens v

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 07-12-05 14:26

> Hvis du får 100,00 kr. i timen, skal Temt-Team have 130,00 kr. plus moms i
> timen. De betaler så alle sociale omkostninger. Hvis du skal bruge
> personlige værnemidler skal det firma du er vikar i sørge for det.

Tænkte nok det var noget i den retning. Har selv taget 140 + moms hos et
firma jeg har været ude ved flere gange for T-T. Det er muligvis i
underkanten, men man skal jo starte et sted.
Jeg hører rygter om priser på mellem 150-175 + moms. Det kan jo så også have
med at gøre hvilke kvalifikationer man skal stille med.

/ Michael...

Fra : Ole Olsen

Dato : 07-12-05 17:33

175/t er vel ikke for meget, hvis de da sætter pris på kvalitet ) og
siden de åbenbart savner dig så.....

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 07-12-05 17:43

"Ole Olsen" <ole.bay.olsen@REMOVEget2net.dk> skrev i en meddelelse
> 175/t er vel ikke for meget, hvis de da sætter pris på kvalitet ) og
> siden de åbenbart savner dig så.....

De mangler konstant folk.. Især den slags som har erfaring med truck og
lastbilkørsel, hvilket jeg har flere år med! Så det gælder om at sælge sig
selv dyrest muligt jo..

/ Michael...

Fra : Petersen_Michael

Dato : 07-12-05 19:27

In news:43971107$0$47084$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
> [...]

> De mangler konstant folk.. Især den slags som har erfaring med truck
> og lastbilkørsel, hvilket jeg har flere år med! Så det gælder om at

Jeps, så du skal beslutte dig for hvad din timeløn skal være, og lægge ca.
40% oven i.

Fra : Yep mig igen

Dato : 07-12-05 22:55

Hejsa

Jeg er osse startet som selvstændige vikar pr. 1/11, har rygende tavlt fra
dag 1. af.

Min løn er flg. omkring 200.00 for indendørs, og udendørs ligger jeg på
omkring 230.00 plus moms.

Mit råd er du finder en timeløn som du vil ha, derefter skal du ligge
omkring 40% til, disse 40% skal dække pension, ferieløn, forsikringerne,
arbejdstøj mm.

Så den løn Accordo tager, vil jeg sige passe mere end T T, utroligt at det
kan løbe rundt for dem, hvis de osse skal tjene penge til dem selv.

P.S. Hvis i mgl. en hånd, er i velkommen - Kan både stå op og tag fat.

Fra : Nico de Jong

Dato : 08-12-05 08:06

> [...]
virksomheder
> (lager/transport) som afløser ved ferie, sygdom, ekstra travlt osv.

Du skal være opmærksom på, at Told & Skat ser skævt til folk der udlejer sig
selv 100% (eller måske 90) til een og samme kunde. Dette vil blive opfattet
som normal ansættelse. Det hjælper i sig selv ikke at være momsregistreret.

NIco

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 09-12-05 09:54

"Nico de Jong" <nico@farumdata.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sig
> selv 100% (eller måske 90) til een og samme kunde.

Det er det heller ikke.. Flere forskellige virksomheder.

/ Michael...

Fra : Nico de Jong

Dato : 09-12-05 19:10

rsgaard" <michael@rejsemontoer.dk> skrev i en meddelelse

> "Nico de Jong" <nico@farumdata.dk> skrev i en meddelelse

> Det er det heller ikke.. Flere forskellige virksomheder.

Det var godt; det var mere ment som generel betragtning, dvs hvis der skulle
være andre der havde lignende ideer
God weekend

Nico