Hjælp til INPUT tags
Fra : Gjug@

Dato : 07-12-05 08:45

Hejsa

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan jeg definere hvilke tegn der må
skrives i et INPUT-felt. Det drejer sig om i mit tilfælde at jeg har en FORM
som har visse INPUT-felter, og den ene af dem skal bruges til tlf nummer.
Derfor vil jeg gerne have at der udelukkende kun kan skrives tal i det INPUT
felt. Håber at der er nogen derude, der kan give mig et råd...

På forhånd tak.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-12-05 09:12

Den 07-12-05 08.45 skrev Gjug@ følgende:

> Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan jeg definere hvilke tegn der må
> skrives i et INPUT-felt.

Det kan ikke laves i html, men du kan lave et tjek med JavaScript. Spørg
nærmere herom i gruppen news:dk.edb.internet.webdesign.clientside.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Med Nvu kan du lave hjemmesider lige så nemt, som når du laver

Fra : Jeffers

Dato : 10-12-05 18:50

On Wed, 7 Dec 2005 08:45:03 +0100, "Gjug@" <gjuga @ mailme.dk> wrote:

> [...]
> Derfor vil jeg gerne have at der udelukkende kun kan skrives tal i det INPUT
> felt. Håber at der er nogen derude, der kan give mig et råd...
Ok, men det er ikke altid en god ide, det med at begrænse input,
egentlig kan man jo være ligeglad, og det er som regel bedre at folk
kan sende formen, end at de ikke kan, fordi de ikke har overholdt en
"tumpe regel":
fx er der jo nogen der har liggende +45 foran deres nummer i auto,
de kan så måske ikke forstå hvad der skulle være galt ved det.
Forleden var jeg ved at købe noget på en tysk webside.
Jeg skulle skrive firmanavn i et felt og istd nummer i et andet,
men formatet på det danske momsnummer "validerede" ikke med hvad
"programmøren" havde regnet med.
Efter et par forsøg købte jeg mine varer et andet sted !