Søgemaskine
Fra : pinkfloydhomer@gmail~

Dato : 07-12-05 07:06

Lige nu bruger jeg Kelkoo når jeg skal finde billige flyrejser fra A
til B (og retur). Men hvilke alternativer findes der? Og har Kelkoo
overhovedet alle firmaer med som flyver ud fra CPH?

/David

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 07-12-05 21:51

Jeg bruger www.flyrejsen.dk.

Den minder meget om Kelkoo, men er grundigere og langt mere overskuelig
(sammenligner priser fra flere rejsebureauer end Kelkoo). På mig virker det
lidt som om, at Kelkoo har alt for travlt med at sammenligne hårtørrere,
biler og babytøj til at tage rejsemarkedet rigtigt seriøst...

Jeg bruger altid flyrejsen (har også skrevet om den flere gange herinde).
Man indtaster destination og dato, og så kommer hver af rejsebureauerne
tilbage med deres billigste flybillet med plads! Man får én lang liste med
den billigste billet øverst. Så kan man hurtigt se hvilket rejsebureau, der
sælger den billigste flybillet og klikke sig derhen.

Hver gang jeg har søgt en flybillet derinde er det forskellige bureauer, der
kommer ud af prissammenligningen billigst. Det har overbevist mig om, at
bruge den hver gang INDEN jeg køber en flybillet!

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-12-05 01:02

Den Wed, 7 Dec 2005 21:51:20 +0100, skrev Jens Rasmussen :

> Jeg bruger www.flyrejsen.dk.

Hvordan en søgemaskine til flyrejser kan bruges til nogetsomhelst når
man ikke kan angive et tidspunkt på døgnet man ønsker at rejse, er mig
ubegribeligt.

--
Kent Oldhøj

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 08-12-05 09:17

> Hvordan en søgemaskine til flyrejser kan bruges til nogetsomhelst når man
> ikke kan angive et tidspunkt på døgnet man ønsker at rejse, er mig
> [...]

Pris, pris, pris!

Nu er det måske ikke alle i Danmark, der er så formuende, at de kan betale
Business Class og have en privatchauffør stående klar ude foran døren, så
når de får lyst til at tage på ferie, så er et lille vink med hånden nok til
at hele holdet rejser sig og bukker for Master Oldhøj, pakker ham ind i vat,
bærer hans kufferter ud i limousinen og med politieskorte kører ham i
lufthavnen. Så hans dyrebare tid ikke går til spilde...

For mig er det langt vigtigere, hvad billetten koster, end hvornår jeg tager
af sted. Om jeg flyver klokken 14 eller 18, når jeg skal til Thailand, er
jeg da ligeglad med, hvis jeg kan spare 2000 kroner eller mere...

Er det virkelig så svært at forstå?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-12-05 22:41

Den Thu, 8 Dec 2005 09:17:01 +0100, skrev Jens Rasmussen :

> Pris, pris, pris!

Jeg har meget svært ved at se hvad indflydelse billetprisen har på om en
søgemaskine tilbyder klokkeslæt i sine søgninger eller ej.

Og hvis pris er så vigtigt, hvorfor har de så ikke mulighed for at søge
et par dage frem eller tilbage for at finde den billigste pris? Det har
mange andre.

Iøvrigt søger de "kun" blandt et lille udvalg af hjemmesider(helt
præcist 11) som f.eks. kun inkluderer ET nordisk flyselskabs
hjemmeside(Sterling).

Alt i alt en temmelig ringe søgemaskine uanset hvad du leder efter.

> [...]
> bærer hans kufferter ud i limousinen og med politieskorte kører ham i
> lufthavnen. Så hans dyrebare tid ikke går til spilde...

Det en skrøne at jeg kan få politieskorte.

--
Kent Oldhøj

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 08-12-05 23:27

> Iøvrigt søger de "kun" blandt et lille udvalg af hjemmesider (helt præcist
> 11) som f.eks. kun inkluderer ET nordisk flyselskabs hjemmeside(Sterling).

Hmm, ud fra dit svar troede jeg faktisk, at du rejste en del, så du vidste
lidt om flybilletter...

Flyrejsen.dk er en overbygning på rejsebureauerne. De sælger ikke
flybilletter - det er en søgemaskine! For når alle rejsebureauer og
flyselskaber går ud og siger de er billigst er det jo ikke længere til at
vide, hvem der har ret.

Før gik jeg selv ud og søgte på et par af siderne selv, og så ville jeg
vælge den billigste. Det plejede at tage sin tid. Nu går jeg ind ét sted, og
i løbet af et øjeblik kommer den så op med en liste, hvor hver af de 11
hjemmesider er støvsuget for deres billigste pris. For dig er det "kun" 11
sider - personligt ville jeg selv være gået ind på 4-5 forskellige sider,
men aldrig 11!

Nu får jeg altså priser op, som jeg ikke selv ville have fundet før - og det
er gjort nemt for mig: Jeg får resultaterne op i et overskueligt skema og
kan hurtigt se, hvem der har den billigste pris! Så trykker man sig videre
til det rejsebureau/flyselskab man vil handle med. Nemt og hurtigt!

Jeg har sparet masser af tid - og netop tid er noget jeg ved du sætter pris
på, så af alle burde du være jublende lykkelig for den!

Jens

PS: Jeg kan finde priser med både SAS, Widerøe, Norwegian og Cimber...
udover Sterling! Det var da trods alt en håndfuld nordiske selskaber...

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-12-05 23:57

Den Thu, 8 Dec 2005 23:26:36 +0100, skrev Jens Rasmussen :

> Hmm, ud fra dit svar troede jeg faktisk, at du rejste en del, så du vidste
> lidt om flybilletter...

Jeg arbejder for et flyselskab.

> Flyrejsen.dk er en overbygning på rejsebureauerne.

Vrøvl. flyrejsen.dk søger udelukkende på følgende hjemmesider:

Supersaver
MrJet
Seat24
Travelstart
Flyprice
FDM Travel
TravelNow
KLM
AirFrance
Sterling
Transavia

> De sælger ikke flybilletter - det er en søgemaskine!

Jeg har ikke påstået andet. Tværtimod har jeg påpeget at jeg har svært
ved at se sammenhængen mellem prisen på flybilletter og en søgemaskines
funktioner.

> [...]
> sider - personligt ville jeg selv være gået ind på 4-5 forskellige sider,

Det afhænger jo af HVILKE sites der gennemsøges. Personligt havde jeg da
en forventning om at en dansk søgemaskine til flybilletter også
inkluderede det største skandinaviske flyselskabs hjemmeside. Men nej.

Bortset fra det, så var min oprindelige anke at de ikke tilbyder særligt
avancerede muligheder for at finde en passende og billig rejse. Ingen
mulighed for at søge på afgangstidspunkt. Ingen mulighed for at søge
over flere dage uden at skulle lave flere søgninger.

Alene det gør det til en ret dårlig søgemaskine i mine øjne.

> PS: Jeg kan finde priser med både SAS, Widerøe, Norwegian og Cimber...
> udover Sterling! Det var da trods alt en håndfuld nordiske selskaber...

Fordi nogle af de 11 sites flyrejsen.dk søger på også søger hos de
selskaber du nævner. Problemet er at de laver en sortering af
selskabernes indhold, så flyrejsen.dk ikke får et reelt billede af
hvilke afgange der er og til hvilken pris. Jeg skal komme med et
eksempel:

Jeg skal flyve AAL->CPH på lørdag efter kl. 16. Det må siges at være en
ret almindelig flyvning, også for charter turister.

Jvf. flyrejsen.dk kan jeg flyve lørdag morgen kl. 6:35 for 599,- kr. med
SAS gennem Supersaver. Men det er jo ikke efter kl 16 så......

Men hos Supersaver selv er der 7 muligheder for at komme fra AAL->CPH på
lørdag. Lige fra de 599,- kr kl. 6:35 til 1.164,- kr. kl. 15:55. Men
flyrejsen.dk viser kun den billigste, som jeg i dette tilfælde ikke har
nogen glæde af. Det er synd, for....

.....den næstbilligste afgang er kl. 19:30 til 649,- kr. og passer mig
glimragende.

flyrejsen.dk sucks. Havde jeg benyttet dem, ville jeg som straf have
tilbragt 5 timer i et tog på lørdag.

--
Kent Oldhøj

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 09-12-05 09:14

> Jeg arbejder for et flyselskab.

Aha! Det forklarer jo en del... For de som skulle finde på at læse med i
denne tråd, og ikke vide det, så har flyselskabernes medarbejdere mulighed
for at rejse billigt. Fair nok, vi har alle vores firmafordele. Alle
medarbejdere i f.eks. SAS kan man frit rejse rundt i verden på deres eget
flyselskab, Star Alliance og udvalgte partnere. Pris? Skatter, afgifter og
et par håndører oveni til at dække måltidet ombord.

Så forstår jeg bedre, hvorfor du ikke kan finde en billigere pris på
Flyrejsen.dk. Men for alle os andre....

> Problemet er at de laver en sortering af selskabernes indhold, så
> flyrejsen.dk ikke får et reelt billede af hvilke afgange der er og til
> hvilken pris.

Siden lover dig at komme tilbage med hver af de 11 hjemmesiders billigste
pris. Det har den helt korrekt gjort i det tilfælde du nævner. Du er så gået
ind på rejsebureauets side (supersaver), og hvad viser sig dér? At de
selvfølgelig har en masse forskellige priser, forskellige selskaber,
afgangstider, direkte flyvninger og mellemlandinger osv. Som ansat i et
flyselskab behøver jeg jo ikke fortælle dig, at hvis man skal have
fleksibilitet, direkte rute, bedre plads, bedre mad og specifikke
tidspunkter, så koster det ekstra. Det er det som din arbejdsplads lever af.

Flyrejsen finder bare det rejsebureau, der har den billigste billet til en
given destination! Der er et hav af restriktioner på billige billetter: Du
kan ikke ændre datoen, du får ikke noget at spise ombord, du kan ikke altid
selv bestemme tidspunktet. Det må vi - der betaler for vores flybilletter -
leve med!

Os, der ikke kan købe ID-billetter, kan så bare glæde os over, at selv hvis
man tager det som du nedladende kalder "en ret almindelig flyvning, også for
charter turister" (København-Aalborg), så vil man finde ud af, at billetten
faktisk var billigere hos supersaver, end hvis man gik direkte ind på SAS's
hjemmeside. Endnu et godt argument for at bruge flyrejsen.dk!

At kalde det "et problem", er noget jeg tror SAS-høvdingen Jørgen Lindegaard
gerne vil udnævne dig til "månedens medarbejder" for...

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-12-05 09:57

Den Fri, 9 Dec 2005 09:13:44 +0100, skrev Jens Rasmussen :

> [...]
> flyselskab, Star Alliance og udvalgte partnere. Pris? Skatter, afgifter og
> et par håndører oveni til at dække måltidet ombord.

Du aner tydeligvis intet om hvad det vil sige at rejse på ID. Iøvrigt er
det ret ligegyldigt for diskussionen(der handler om en given
billetsøgemaskine er dårlig eller ej) hvilke goder jeg evt. har via min
arbejdsplads.

> Så forstår jeg bedre, hvorfor du ikke kan finde en billigere pris på
> Flyrejsen.dk. Men for alle os andre....

Jeg gentager det indtil du fatter det: Det handler ikke om hvorvidt jeg
personligt kan finde en billet der passer mig via flyrejsen.dk. Hvis du
finder sitet så himmelråbende fantastisk, jamen så er det da godt. Jeg
påpeger blot at sitet altså har nogle indlysende ulemper, og kun i
særlige tilfælde præsenterer brugeren for den mest optimale rejse.

> Siden lover dig at komme tilbage med hver af de 11 hjemmesiders billigste
> pris.

Nix. De lover helt præcist, og jeg citerer:

"Alle siger de er billigst - nu kan du se hvem der har ret!"

I min verden forudsætter det at man spørger "alle" og ikke kun 11
udvalgte websites.

> Det har den helt korrekt gjort i det tilfælde du nævner.

Igen: Udfra de søgekriterier flyrejsen.dk har valgt at tilbyde. Disse
finder jeg for ringe. Det er DET kritikken går på, og som du igen og
igen undlader at forholde dig til.

De fleste af de 11 steder flyrejsen.dk søger hos, HAR netop de features
jeg efterlyser. Nemlig muligheden for at bestemme hvilket tidspunkt på
døgnet man vil rejse, og muligheden for at søge et par dage frem
og/eller tilbage for om muligt at finde en endnu bedre pris.

> [...]
> selv bestemme tidspunktet. Det må vi - der betaler for vores flybilletter -

Du insinuerer at man ikke betaler for ID billetter. Det kan jeg så
afsløre at det gør man i allerhøjeste grad! Typisk(der er forskellige
regler hos forskellige selskaber) koster en ID billet 500,- kr. for de
første 1000 km.

Og der er skam også restriktioner på ID billetter. Ingen pladsgaranti,
og ingen kompensation hvis man ikke kommer med. Ingen garanti for at din
bagage kommer med, og ingen kompensation hvis den ikke gør. Ingen
garanti for forplejning ombord(ej heller på oversøiske flyvninger).
Ingen garanti for et rigtigt sæde ombord(jeg har tit siddet på et
klapsæde beregnet til personalet under start og landing).

> Os, der ikke kan købe ID-billetter, kan så bare glæde os over, at selv hvis
> man tager det som du nedladende kalder "en ret almindelig flyvning, også for
> charter turister" (København-Aalborg)

Det var ikke nedladende ment. Det var et forsøg på at oplyse at det ikke
var en fuldstændig vanvittig flyrejse som kun et fåtal kunne finde på at
søge på.

> så vil man finde ud af, at billetten
> faktisk var billigere hos supersaver, end hvis man gik direkte ind på SAS's
> hjemmeside. Endnu et godt argument for at bruge flyrejsen.dk!

Næh... et godt argument for at bruge supersaver. Hvorfor nøjes med at få
tilbudt den billigste rejse, når man OGSÅ kan få tilbudt den rejse der
passer en bedst?

> At kalde det "et problem", er noget jeg tror SAS-høvdingen Jørgen Lindegaard
> gerne vil udnævne dig til "månedens medarbejder" for...

Jeg har ikke kaldt det et problem. Højst en ringe søgemaskine.

Iøvrigt kan Jørgen Lindegaard ikke udnævne mig til nogetsomhelst. Jeg er
ikke ansat i SAS Airline.

--
Kent Oldhøj

Fra : Flemming Poulsen

Dato : 09-12-05 12:07

Hej Jens, Kent m.fl.

Jeg har nu med interesse fulgt med i jeres
diskution her på nyhedsgruppen - og følger jeg
lige må blande mig lidt her - inde det her
udvikler sig til en større krig.

Vores målsætning på Flyrejsen.dk er at finde de
billigste flybilletter til passagererne -
udelukkende med fokus på pris. Dvs. at hvis man
har specielle ønsker til at mellemlande i en
specifik lufthavn - specielle rejsetidspunkter,
luftfartseskaber, businesclass osv. - så er der
ingen grund til at bruge os. Vi har ingen
ambitioner om at være et rejsebureau - vi er en
søgemaskine, der hjælper forbrugerne med at få
fingre i de billigste flybilletter og henvender os
primært til fritidsrejsende, hvor prisen er langt
vigtigere end tiden.

Vi vil hellere end gerne søge priser på så mange
hjemmesider som muligt, men da det ikke er lovligt
at gøre uden tilladelse, så kræver det at
rejsebureaet eller flyselskaber indgår en aftale
med os. Desværre er det ikke alle selskaber der
rider samme dag som de sadler (ingen nævnt - ingen
glemt) - selvom vi ville ønske at få sådanne
aftaler på plads omgående. Vi er i øjeblikket
igang med at forhandle med et stort antal
flyselskaber/rejsebureaer omkring dette og
afventer en afklaring. Når det så er sagt, så er
siden stadig det sted i Danmark, hvor man lettest
får lavet en prissammenligning fra et meget stort
antal rejsebureauer og flyselskaber. Der findes
ingen sider i Danmark der laver en så nøjagtig
søgning af markedet som vores.

De fleste af de hjemmesider vi har med i søgningen
søger i luftfartsselskabernes fælles salgs- og
distributionsystemer (GDS) - hvilket betyder at vi
totalt søger priser fra omkring 500 forskellige
flyselskaber - uanset om vi har direkte aftale med
dem eller ej. Faktisk er det ofte billigere at
købe billetten via et af de rejsebureauer vi søger
end hos flyselskabet selv, da online bureauerne
holder meget lavere salgsomkostninger.

Desværre har flyselskaberne igennem mange år
opbygget et billetsystem, der er så
uigennemskueligt og klinisk renset for al logik
mht. prissætning, at der ikke er nogle lette
regler for hvor og hvornår man finder den
billigste billet. Vi kan se fra vore statistikker
at der ikke er noget rejsebureau/flyselskab der
generelt er det billigste - det afhænger helt af
tidspunkter, destinationer osv. Derfor er det et
stort aktiv at kunne få et overblik over
markedspriserne.

Vi har selv brugt mange år på at sætte os ind i
billetregler og priser - og der er stadig mange
ting i dette system, der langt fra er logiske.
Derfor er der et stort behov blandt den del af
befolkningen, som ikke rejser så ofte og ikke
orker eller magter at sætte sig ind i disse yderst
ulogiske regler. Dem giver vi en chance for at få
et hurtigt overblik over priserne, så de undgår at
blive snydt ved blot at henvende sig til det
første og bedste flyselskab elle rejsebureau.

Flyselskaberne gør hvad de kan for at bilde folk
ind de kan rejse for 20kr. eller nærmest gratis.
Der er ingenting der er gratis i denne verden, man
kommer til at betale på den ene eller anden måde.
Enten i form at en masse gebyrer, dårlige service,
yderst dårlige vilkår ved uregelmæssigheder
el.lign. Vi viser totalpriserne incl. gebyrer,
skatter m.v. - så man let kan se hvor det er billigst.

i virkeligheden er det ikke så vigtigt om vi har
alle flyselskaberne med i søgningen direkte, da vi
får deres priser frem via de bookingsystemer som
rejsebureauerne bruger alligevel. Som forbruger
kan det være fuldstændig ligegyldigt hvor man
køber billetten, bare man ikke betaler for meget
for den. Det er den opgave vi gerne vil hjælpe med.

Hvis forbrugeren derimod har specielle ønsker til
sin rejse, så henviser vi til at man benytter et
rejsebureau og får personlig betjening. Det er
lige præcist det rejsebureauerne er gode til - vi
er gode til at finde laveste pris - hvis man er
lidt fleksibel. Det er at sammenligne pærer og
bananer. Hvis du vil have et billigt køretøj, så
gå til Suzuki-forhandleren, men hvis du vil have
et køretøj, der i praksis gør samme job, men
kombinerer dette med luksus, så er det Mercedes
forhandleren du skal gå til. Vi forsøger ikke at
bilde folk ind vi kan mere end det vi gør. Vi
sparer folk for en pokkers masse tid ift. selv at
tjekke 11 forskellige hjemmesider - i de fleste
tilfælde vil forbrugeren endda få priser op fra
sider de ikke lige selv havde tænkt på at søge.
Det synes jeg ihvertfald selv er en rigtig god -
og gratis - service at tilbyde folk.

Det er klart at forretningsfolk har andre behov
mht. rejsetider m.v. ift. fritidsrejsende - der i
langt de fleste tilfælde er mest interesseret i
laveste pris.

Om man kan rejse på ID eller ej - synes jeg
egentligt ikke er relevant her. Det er et
personalegode de ansatte i luftfarten har - på
lige linie med at de ansatte i føtex får rabat på
dagligvarer og journalister får en gratis avis.

Håber dette afklarer lidt af de misforståelser det
ser ud til der er opstået....

Stor hilsen
Flyrejsen.dk

Flemming Poulsen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-12-05 13:10

Den 09 Dec 2005 11:07:21 GMT, skrev Flemming Poulsen :

> - vi er gode til at finde laveste pris - hvis man er
> lidt fleksibel.

Det er jo det. Hvis det er billigere at rejse dagen efter eller dagen
før, så finder man ikke billigste pris hos jer.

Og hvorfor i ikke tilbyder en simpel mulighed for at bestemme hvilket
tidspunkt på døgnet man vil rejse, er mig også en gåde. Det betyder at
praksis at jeres site oftest ikke kan benyttes til korte rejser af 1
eller 2 dages varighed, eller blot en forlænget weekend.

Andre sites kan fint tilbyde begge muligheder. Endda sammen.

Alle dine øvrige betragtninger omkring branchens uigennemsigtige
prisstrukturer m.m. kan jeg kun være enig i. Desværre er flyrejsen.dk
ikke det rette værktøj til at afhjælpe denne uigennemsigtighed.

--
Kent Oldhøj

Fra : Flemming Poulsen

Dato : 09-12-05 13:54

Desværre er det ikke så enkelt som det umiddelbart lyder til at lave
den løsning du
efterspørger. Da vi ikke er koblet op på GDS-erne (bookingsystemerne)
men søger på de
forskellige udbyderes hjemmesider, så skal vi tage højde for at alle
disse bruger forskellige
systemer og måder at indtaste dette på - nogen tilbyder det ikke osv.

Vi er afhængige af et søgeværktøj, der virker på alle siderne og som
er stabilt og
brugervenligt. Der er store tekniske problemer forbundet med at lave
en sådan søgning og vi
har prioriteret brugervenlighed og ikke mindst søgehastighed højt.
Hvis dette skulle
implementeres, så ville søgehastigheden blive en helt anden - ligesom
der er sider, hvor dette
ikke teknisk kan lade sig gøre. Selv flyselskabernes egne
bookingsystemer kan ikke finde ud af
dette - selvom man taster tidspunkter ind, så vil man i rigtig mange
tilfælde få nogle helt
andre tider som førstevalg - medmindre man har direkte adgang til
f.eks. Amadeus - som jo
ingen forbrugere har.

Vi har lavet grundige undersøgelser blandt vore brugere og har ikke i
et tilfælde fået
forespørgsler om dette. jeg vil da give dig ret i at det kunne være en
fin feature at have og vil
da ikke afvise at vi på sigt kan indføre det - hvis der findes en
holdbar teknisk løsning på dette
- men p.t. har vi fravalgt dette.

Som nævnt tidligere så har vi ingen ambitioner om at være rejsebureau
eller tilbyde alle former
for rejser, men har fokus på hvad vores primære målgruppe har brug for
- og det er hvad vi
leverer.

Vores besøgstal taler for sig selv - og har været mere end imponerende
de kun 2 mdr. vi har
været i luften.

Naurligvis kan du se et større udvalg af rejser på dagen hvis du
bruger f.eks Supersaver til
søgningen, men det er ingen garanti for at den selvsamme rejse ikke
kan købes langt billigere
et andet sted. Det har jeg utallige eksempler på.

Vi fokuserer på fritidsrejsende, der er langt hellere vil spare penge
end tid. Jeg beklager da
hvis du ikke føler du kan bruge søgemaskinene til noget, men det er jo
dit eget valg. Chancen
for at du rent faktisk får en billet frem i søgningen som du KAN bruge
er mindst lige så stor
som det modsatte - selvom du vil rejse på nogle præcise tidspunkter.

Heldigvis er vores mange brugere af en anden opfattelse - og vi har
ingen forhåbninger om at
kunne tilfredstille alles rejsebehov - tværtimod. Vi fokuserer på det
vi er gode til - og det er at
finde den billigste pris.

jeg kan da kun opfordre folk til selv at prøve siden af - og afgøre
med dem selv om de kan
bruge den eller ej. Jeg er sikker på at langt de fleste vil være glæde
for mulighed for at lave en
prissammenligning så enkelt og let - uden selv at skulle bruge timevis
på nettet for at
gennemsøge alle rejsebureauernes hjemmesider.

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 10-12-05 13:09

"Flemming Poulsen" <flyrejsen@flyrejsen.dk> skrev i en meddelelse
[klip]
> jeg kan da kun opfordre folk til selv at prøve siden af - og afgøre
> med dem selv om de kan
> bruge den eller ej.

Jeg var inde på siden for at afprøve den, og så at I havde en konkurrence:
Vind en skiferie: http://www.flyrejsen.dk/recommend_a_friend.php

Men man kan kun deltage i konkurrencen hvis man anbefaler 5 af sine venner
at tilmelde sig jeres nyhedsbrev. Jeg er næsten 100% sikker på at den metode
er ulovlig jvnf. markedsføringsloven (jeg vil ihvertfald ikke deltage på de
præmisser).

Her et par links:
http://www.dmklubben.dk/email-regler.html
http://www.forbrug.dk/markedsforing/love/forbrugerlove/mfl-loven/markedsfoeringsloven/
http://www.forbrug.dk/markedsforing/love/forbrugerlove/mfl-loven/retningslinier/tilgift/

M.v.h.
Olav

Fra : Flemming Poulsen

Dato : 12-12-05 12:24

Hej Olav,

Tak! Der skal naturligvis være mulighed for at
deltage i konkurrencen uanset, om man vil invitere
ens venner eller ej til at modtage nyhedsbrevet
eller ej. Vi har netop rettet dette, så du nu kan
sende en mail til skiferie@flyrejsen.dk, hvis du
gerne vil deltage, men ikke ønsker at fortælle
dine venner om Flyrejsen.dk. Vi trækker lod om
præmierne blandt alle de mailadresse vi modtager -
uanset om de er signet op til nyhedsbrevet eller ej.

Vores mission er at lave en side, der hjælper
almindelige mennesker til at finde en billig
flybillet - vi har ingen ambitioner om af at pisse
nogen af. Tværtimod!

Derfor er vi også superglade for alle kommentarer
- ris som ros, sure opstød som venlige
henstillinger, gode idéer som skæve indfald. Alt
er velkommen! Skriv gerne direkte til os på:
feedback@flyrejsen.dk.

Olav M.J. Christiansen

Fra : Flemming Poulsen

Dato : 09-12-05 13:54

Fra : Søren R

Dato : 08-12-05 10:20

Jeg bruger http://www.billig-flybillet.dk

og www.kayak.com

--
Søren R
¤ Træt af reklamer? http://www.hadereklamer.dk ¤

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 08-12-05 21:30

> Jeg bruger http://www.billig-flybillet.dk

Er du seriøs?

Fra : Flemming Poulsen

Dato : 12-12-05 12:26

Google.com laver ikke prissammenligninger. De
forsøger godt nok at bilde folk det ind, men det
er blot nogle avancerede annoncer, hvor man selv
skal gå til hver enkelt rejsebureaus side for at
se priserne.

Fra : BSV

Dato : 12-12-05 17:39

hvad med www.solfaktor.dk