levering/afhentning af varer: hvordan?
Fra : Leonard

Dato : 07-12-05 01:05

Hej

jeg er ved at starte en filmklub. Idèen er, at folk, fortrinsvis i
Kbh., skal kunne leje på ugebasis. At sende filmene som maxibrev er
udelukket, da de nemt kan blive væk undervejs.

At sende som pakke ville koste 2x45 kr. (de skal jo fragtes frem og
tilbage) . Hvad med postboks? Er det kun postvæsnet, der må levere
breve og lignende dèr?

Eller er der andre tilbud ude i byen, hvor man kan leje sådan en
ydelse (pasning ved hentning og aflevering og lign.)?
Hvad ville I gøre?

Tak på forhånd!

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-12-05 07:29

Den 07-12-05 01.05 skrev Leonard følgende:

> jeg er ved at starte en filmklub. Idèen er, at folk, fortrinsvis i
> Kbh., skal kunne leje på ugebasis.

Undskyld, hvis jeg spørger dumt, men det er for at spare dig for en
masse penge og besvær, hvis du ikke har tjek på det.

Du ved godt, at man skal have specielle aftaler med
filmselskaberne/distributørerne for at udleje film?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at bruge de gratis anti-spywareprogrammer Ad-Aware, Spybot

Fra : tigeren@gmail.com

Dato : 07-12-05 09:35

Hej,

Noget andet er; så køber man vel medierne og licens til indholdet
hver for sig; hvilket gør medierne billigere og på den måde vil det
sagtens kunne betale sig at sende dem frem og tilbage uden det er sendt
som anbefelade, rekomenderede eller pakker.

Desuden hvis du skal sende pakker som erherv er prisen en anden end kr
45! Standard pakker på 1 Kg er 44 kr uden du har aftalt rabatter -
forventer du at sende mere end bare et par hundrede pakker - og de
allesammen er forholdvis nemme at håndterre for postdanmark kan man
ringe til en af deres konsulenter og forhandle.

Som sidste indskydelse så kender jeg webforretninger som sender deres
DVDer som almindelige breve; for de "mister" langt mindre i posten end
det beløb de sparer. Og som din konkurrent som du sikkert har
undersøgt digitarian; sender også som almindelige breve.

Som uafhængige postbokse kan nævne Mail Boxes Etc.

Stefan

Fra : Leonard

Dato : 07-12-05 22:45

Kan du uddybe det, Kim?
Jeg har måske spurgt de forkerte, men jeg forstod det sådan, at
udlejningsudgaver kan udlejes, såfremt firma B har købt dem af firma
A.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-12-05 23:03

Den 07-12-05 22.45 skrev Leonard følgende:

> Kan du uddybe det, Kim?
> Jeg har måske spurgt de forkerte, men jeg forstod det sådan, at
> udlejningsudgaver kan udlejes, såfremt firma B har købt dem af firma
> A.

I så fald er der måske også en tilladelse til udlejning - det afhænger
vel af, om firma A må videresælge DVD'erne og udlejningsretten til firma
B. Jeg bragte det på bane, fordi jeg tidligere er stødt på nogle som
troede, man bare kunne købe almindelige udgaver og så udleje dem.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nem backup af Mozilla, Firefox og Thunderbird med MozBackup.

Fra : Leonard

Dato : 07-12-05 23:55

Tja. Jeg blev lige pludselig i tvivl: i hvert fald vil jeg undersøge
det nærmere, inden jeg får købt flere.

Fra : Leonard

Dato : 07-12-05 23:56

Fra : Leonard

Dato : 08-12-05 14:58

Stefan: rigtig nok, besparelsen ved almindelig forsendelse kompenserer
for mistede forsendelser. Vil det sige, at digitarian tag det for god
latin, hvis en kunde ikke afleverer filmen tilbage og siger, den er
blevet sendt? Det er jo lidt åndssvagt, for det er jo umuligt at
gardere sig imod.

Fra : tigeren@gmail.com

Dato : 13-12-05 10:43

Hej Leonard,

Jeg ved ikke hvordan digitarian håndterrer kundeklager - jeg har
aldrig oplevet nogen film forsvinde for mig.

Stefan