Død T-Rex
Fra : PSG

Dato : 06-12-05 22:12

Hej

Jeg opstallede min min T-Rex for et par måneder siden i p-kælderen på mit
arbejde. I dag ville jeg lige se om der stadig var liv i uhyret, men den
ville ikke starte, hverken med el- eller kickstarter. Jeg har den mistænkt
for at have et slattent batteri, da den heller ikke var så vild med
el-starteren i sommers da den blev brugt hver dag.

Mit spørgsmål er nu: kan jeg bare anskaffe et nyt batteri og montere det
eller bør jeg få den checket igennem for andre fejl på et værksted (jeg har
ingen forstand på scootere og deres motorer)? Og bør man anskaffe et særligt
batteri eller er et vilkårligt fra T.Hansen el. lign.ok?

Og for resten: er det bøvlet at udskifte et sådant batteri (jeg har ingen
instruktionsbog eller manual da jeg købte scooteren brugt)?

- Patrick

Fra : Peter[5260]

Dato : 06-12-05 23:35

"PSG" <psgMYRE@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og for resten: er det bøvlet at udskifte et sådant batteri (jeg har ingen
> instruktionsbog eller manual da jeg købte scooteren brugt)?

Prøv evt. at starte den med en transportabel lader først (sættes på
batteriets poler ligesom på en bil).
Sørg for at laderen passer til batteriet!!
/Peter

Fra : NoShyGuy

Dato : 07-12-05 21:08

Hvis den har stået stille så længe, så prøv først at skifte dit tændrør.
jeg tror at du skal ha et NGK B7HS eller BP7HS

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-05 18:53

"NoShyGuy" <NoShyGuy.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis den har stået stille så længe, så prøv først at skifte dit tændrør.
> jeg tror at du skal ha et NGK B7HS eller BP7HS

Hvad skulle der ske med tændrøret?

Fra : Chipmand

Dato : 10-12-05 16:53

On Tue, 6 Dec 2005 22:11:51 +0100, "PSG" <psgMYRE@get2net.dk> wrote:

> [...]
>
>Og for resten: er det bøvlet at udskifte et sådant batteri (jeg har ingen
>instruktionsbog eller manual da jeg købte scooteren brugt)?

Først det er ikke så svært at skifte batteriet du skal bare have
måtten af på trinbrætet derunder sidder der en plade med 2 skruer du
skal have af derunder sidder batteriet. Det er en af de gode ting ved
en T-Rex. Din sikring sidder samme sted.

Tilbage til at den ikke vil starte har du prøvet at bruge kickstarten
på den?. Jeg var ude for med en scooter jeg havde at bensinslangen var
tom da jeg skulle starte den. De fleste scootere idag bruger
vacumsystemet til at få bensinen frem til kaburatoren.

Mvh
Chipmand

Fra : PSG

Dato : 10-12-05 22:45

"Chipmand" <chipmand@bluebottle.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal have af derunder sidder batteriet. Det er en af de gode ting ved
> en T-Rex. Din sikring sidder samme sted.

Ok - det lyder som noget selv jeg kan klare! Har du en mening om hvilket
batteri der vil være ok (originalt eller uorginalt)? I øvrigt: når
bremselyset virker kan det så være batteriet den er gal med?

Jep - jeg har forsøgt - der sker nada.

- Patrick