Vægt af dykkerudstyr på rejser
Fra : KC

Dato : 06-12-05 17:38

Inden fortsat korrespondance med rejsebureauet, som stod for vores netop
overståede dykkerrejse, vil jeg gerne have svar fra flest mulige på følgende
spørgsmål:

Hvad vejer jeres dykkerudstyr når I rejser på dykkerrejser med fly?

(hvis u/v-fotografer eller RB-dykkere svarer må vægten gerne udspecificeres)

På forhånd tak for hjælpen.

KC

Fra : Arne

Dato : 06-12-05 19:59

Til Sharm-el-Sheik - live-aboard 1 uge
Kuffert - 21 kg
rygsæk (håndbaggage) - 4 kg.

Kg incl. tøj (den smule det nu kunne blive til)

Arne

Fra : Henrik Manley

Dato : 06-12-05 20:37

> [...]
> følgende spørgsmål:
>
> Hvad vejer jeres dykkerudstyr når I rejser på dykkerrejser med fly?

Kommer an på hvem man flyver med, 1 kilo mere end man må have med (21 eller
26 kilo) Mit basale dykkerudstyr til varmt vand vejer ca. 12 kilo. Resten er
så udstyr af forskellig art (PC, fotoudstyr osv.) og en smule tøj.

Før i tiden var det en sport at få sit fotoudstyr med som håndbagage uden at
få det vejet. Mit RS udstyr vejede 23 kilo og har været med mange gange uden
det er blevet vejet.

--
Henrik Manley
http://bends.dk email: m@nley.dk

Fra : Poul Olesen

Dato : 07-12-05 09:11

Det vejer ikke ret meget mere end man må have med.
Sidst jeg var afsted til Middelhavet havde vi en billig billet hvor man
kun måtte have 15 kg i hovedbagage + 10 kg i håndbagage. Finnerne og UV
kameraet blev hjemme for mit vedkommende.
Når jeg skal afsted næste gang skal det undersøges hvad det koster at få
"sportsudstyr" med, så det hele kan komme med.
Der kan normalt være ca. 1-2 kg for meget i hovedbagagen uden problemer
(ikke altid) og hvis ens håndbagage er tilstrækkelig lille bliver den
ikke vejen - det kan godt være anstrengt at få en lille rygsæk med
lygte, computer, regulatorer mm til at se let ud når den i virkeligheden
vejrer 12 kg
Der er desværre ingen særaftaler med fly bare fordi du har købt en
dykkerrejse.

Med venlig hilsen
Poul

Fra : CC

Dato : 07-12-05 13:29

KC skrev den 06-12-2005 17:37:
> [...]
>
> Hvad vejer jeres dykkerudstyr når I rejser på dykkerrejser med fly?
>
> (hvis u/v-fotografer eller RB-dykkere svarer må vægten gerne

En del af flyselskaberne tager golfudstyr med uden beregning eller mod et
rimeligt beløb (mange i flyselskabernes direktionslokaler må spille golf),
så en ide er nogen gange at indskrive sit dykkerudstyr som golfudstyr. Jeg
ved at et af de store mærker inden for kitesurfing, har lavet en stor taske
med hjul til flere kiteboards og kites, hvorpå der står golf equipment, af
samme årsag.
Kan man ikke få samme forhold som andre sportsgrene, så må man jo selv bøje
reglerne lidt

cc