Skærme
Fijala 3554
Testprogram til fladskærme?
Fra : Sven

Dato : 06-12-05 15:27

Hej.
En sælger har demonstreret et lille testprogram til fladskærme. Bl.a. testes
for døde pixels, sløret tekst der scroller (både vandret og lodret), farve
gradueringer, farvemætninger mv., men han ville ikke af med det.
Nogen der har et link til et sådan testprogram? jeg har nokia.exe, men det
er jo mest til CRT (konvergensfejl, strømforsyning i skærm mv.)

Sven

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 06-12-05 17:24

"Sven" <nogen@med.ca> writes:

> [...]
> Nogen der har et link til et sådan testprogram? jeg har nokia.exe, men det
> er jo mest til CRT (konvergensfejl, strømforsyning i skærm mv.)

Så er spørgsmålet om du har den nye (v2) eller den gamle udgave (v1)
af nokia.exe

Ellers kan du hente den nye(ste jeg kender) fra min hjemmeside:
http://www.harrekilde.dk/~khp/Ntest2.exe

Kai

Fra : Sven

Dato : 06-12-05 19:51

> Så er spørgsmålet om du har den nye (v2) eller den gamle udgave (v1)
> af nokia.exe

Jo, det er den version jeg har, den er beregnet til CRT monitorer. Den
tester bl.a. om en skærm er skarp helt ud i kanterne, om strømforsyningen er
god nok osv. Disse ting er uinteressante i forbindelse med en TFT. Der er jo
intet der bevæger sig i den test. Jeg mangler scrollende tekst både vandret
og lodret i forskellige farvekombinationer. jeg mangler en kontrastfarvet
firkant, flytbar med f.eks musen, til at finde defekte pixels. Alt dette kan
nokia-programmet jo desværre ikke.

Sven

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 07-12-05 18:33

"Sven" <nogen@med.ca> writes:

> Jo, det er den version jeg har, den er beregnet til CRT monitorer.
[snip]
> jeg mangler en kontrastfarvet
> firkant, flytbar med f.eks musen, til at finde defekte pixels. Alt dette kan
> nokia-programmet jo desværre ikke.

??? - jeg vil mene at det er ret nemt at finde døde pixels med
farvetestene, som tænder samtlige pixels på skærmen. YMMV.

Kai

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-05 22:06

Sven wrote:
> [...]
> nokia.exe,
> men det er jo mest til CRT (konvergensfejl, strømforsyning i skærm

Det er nok den her du tænker på:
http://www.flatpanels.dk/onlinetest.php

Zulu