Andet multimedie
Stempel i Illustrator....
Fra : Carsten Thomsen

Dato : 06-12-05 11:08

Hej!

Jeg kunne ikke finde en tutorial på, hvordan man laver et "gummistempel" i
Illustrator.

Jeg tog et kig på
www.tutroial park.com/stamp.php
som er en tutorial til et stempel i Photoshop.

Men jeg tænkte at jeg måske kunne følge den i Illustrator.

Se step 3: De skriver "Choose an erazer tool" Findes sådan noget i
Illustrator ?

Jeg bruger Illustrator 10.0 på dansk!

Carsten

Fra : pwee

Dato : 06-12-05 16:49

"Carsten Thomsen" <junker(fjern_det_hele_i_parantesen)@info.dk> skrev i en
meddelelse news:dn3nti$10of$1@newsbin.cybercity.dk...
> [...]
>
> Men jeg tænkte at jeg måske kunne følge den i Illustrator.
>
> Se step 3: De skriver "Choose an erazer tool" Findes sådan noget i

ja "erase tool" ligger sammen med pencil tool og smooth tool
erasing path og drawing and editing freeform path.
såvidt jeg husker, har forladt Illustrator for noget mere smart..
v/h pw

Fra : Carsten Thomsen

Dato : 06-12-05 19:47

> ja "erase tool" ligger sammen med pencil tool og smooth tool
> erasing path og drawing and editing freeform path.

Det lyder som om at jeg skal lede ovre i bjælken med værktøjer
(værktøjslinjen)

http://www.tutorialpark.com/stamp.php skriver de
"Choose an Erazer Tool with a diameter 9 pixels and opacity 60% and make an
arbitrary cuts."

Kan du ikke præcis fortælle hvilken knap jeg skal stå på i værktøjslinjen ?
Hviordan ser ikonet ud?

Fra : pwee

Dato : 06-12-05 20:20

> [...]
>
> Men jeg tænkte at jeg måske kunne følge den i Illustrator.
>
> Se step 3: De skriver "Choose an erazer tool" Findes sådan noget i

hæng mig nu ikke op hvis dette er forkert..såvidt jeg husker
nr.2 ikon under type tool (T) er et ikon med en blyantlignende pind med et
viskelæder
i hjørnet er en lille trekant, tryk på den og der er nu tre muligheder.
den sidste af dem er Erase Tool,
er der ikke en "help" funktion du kan støtte dig til?...
v/h
pw..graphics design.

Fra : Carsten Thomsen

Dato : 07-12-05 23:19

> er der ikke en "help" funktion du kan støtte dig til?...

Ikke altid , når tutorials er på engelsk... og jeg bruger dansk!
kan ikke altid gætte hvad funktionen præcist hedder på dansk

Carsten

Fra : RoJo

Dato : 06-12-05 20:54

On 06/12/05 11:07, in article dn3nti$10of$1@newsbin.cybercity.dk, "Carsten
Thomsen" <junkerfjern_det_hele_i_parantesen@info.dk> wrote:

> [...]
>
> Men jeg tænkte at jeg måske kunne følge den i Illustrator.
>
> Se step 3: De skriver "Choose an erazer tool" Findes sådan noget i

Hej Carsten

Du kan slet ikke arbejde I illustrator på den måde. Og du kan ikke få den
samme effekt på på nogen måde.
Men du kan godt nærme dig - da du kun har version 10, er mit forslag
således:

Lav stemplet I photoshop og sørg for at have gennemsigtig baggrund. Når det
er lavet holder du Clrl nede og klikker på laget med stemplet så alle
detaljerne bliver markeret. Herefter går du over I paths-paletten og klikker
på den lille knap nede I bunden (nr. 4 fra venstre).
Herefter går du over I Filer > eksport > paths to illustrator og gemmer
filen.
Nu kan du åbne den I illustrator og give den en farve (den ligger bare som
hvid).

Hvor pænt det bliver ved jeg ikke - men prøv.

Alternativet er at få fat I streamline eller illustrator CS2, hvor du har
nogle noget bedre muligheder.

Mvh RoJo

Fra : Carsten Thomsen

Dato : 07-12-05 23:18

> [...]
> klikker
> på den lille knap nede I bunden (nr. 4 fra venstre).

Undskyld: Men hvad er path-paletten. Kender kun den danske version!

Hilsen
Carsten