Angreb
Fra : Aksel

Dato : 06-12-05 00:53

Jeg har for nylig installeret en trådløs router på mit hjemmenetværk,
internetadgangen kabel med Surfboard modem.

Når jeg ser på loggen fra routeren er der på godt to timer 23 meldinger som
ligner denne:

december 2005 02:35:55 Unrecognized attempt blocked from 83.84.109.88:1461
to 83.90x.xxx.xxx

Er det en eller anden type angreb?

Hvad kan jeg bedst gøre for at forhindre eventuelle skader?

Hilsen Aksel

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-12-05 01:17

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> wrote:

> [...]
>ligner denne:
>
>december 2005 02:35:55 Unrecognized attempt blocked from 83.84.109.88:1461

Jep, jeg har i perioder op mod 1000 af den slags i timen.

>Hvad kan jeg bedst gøre for at forhindre eventuelle skader?

Ikke mere end du allerede har gjort. Isoleret dit lokalnet bag ved en
bredbåndsrouter.

Dine maskiner har lokale ip-adresser, og kan derfor ikke nås ude fra
internettet. Så du er i sikkerhed....

<mlr>

Fra : Kasper Dupont

Dato : 06-12-05 12:01

Aksel wrote:

> december 2005 02:35:55 Unrecognized attempt blocked from 83.84.109.88:1461
> to 83.90x.xxx.xxx
>
> Er det en eller anden type angreb?

Det er jo svært at udtale sig om på et så spinkelt grundlag.
Hvis nu vi fik at vide hvilken protokol, hvilke flag og
hvilket portnummer der var på pakken kunne man måske gætte,
hvad det drejede sig om.

(Hvad skal x'et i "83.90x." stå for? Jeg synes det er en
ret stor IP adresse).

--
Kasper Dupont
Note to self: Don't try to allocate

Fra : Kent Friis

Dato : 06-12-05 17:25

Den Tue, 06 Dec 2005 12:01:02 +0100 skrev Kasper Dupont:

> [...]
> hvad det drejede sig om.
>
> (Hvad skal x'et i "83.90x." stå for? Jeg synes det er en

83.90.141.64

Men det vidste du jo godt selv? Hvis det var en joke, tror jeg ikke
lige han fangede den.

Mvh
Kent

Fra : Kasper Dupont

Dato : 06-12-05 22:34

Kent Friis wrote:

> 83.90.141.64
>
> Men det vidste du jo godt selv?

Nej, men jeg kunne selvfølgelig godt have fundet ud
af det, hvis jeg havde tænkt mig en anelse mere om.

> Hvis det var en joke, tror jeg ikke
> lige han fangede den.

Jeg kunne bare ikke undgå at bemærke, at IP adressen
så forkert ud. Men det var nu ikke den eneste mangel
i oplysningerne, og de andre manglende oplysninger
er selvfølgeligt langt vigtigere.

Fra : Kent Friis

Dato : 06-12-05 22:36

Den Tue, 06 Dec 2005 22:34:20 +0100 skrev Kasper Dupont:

> Nej, men jeg kunne selvfølgelig godt have fundet ud
> af det, hvis jeg havde tænkt mig en anelse mere om.

> Jeg kunne bare ikke undgå at bemærke, at IP adressen
> så forkert ud.

x'erne så mere forkerte ud end 9-tallet

Mvh
Kent

Fra : Aksel

Dato : 06-12-05 17:54

> (Hvad skal x'et i "83.90x." stå for? Jeg synes det er en
> ret stor IP adresse).

Ok jeg fik et x for meget ind da jeg prøvede at sløre min TCP/IP adresse.

Hilsen aksel

Fra : Søren G

Dato : 06-12-05 14:26

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> wrote in message
> [...]
> to 83.90x.xxx.xxx
>
> Er det en eller anden type angreb?
>
> Hvad kan jeg bedst gøre for at forhindre eventuelle skader?

Der er ingen grund til at forsøge at skjule din IP adresse bagved nogle
x'er. Din IP adresse fremgår af alle indlæg du skriver på newsgroup.
(83.90.141.64).

--
Søren