Tenerife, billige biletter ?
Fra : Henrik Madsen

Dato : 05-12-05 16:51

Hej

Er ved at planlægge en ferie-tur til Tenerife som julegave til min
samlever .. Vi skal 2 stk. afsted..

Regner med at tage afsted mellem jul og nytår eller lige inde i det
nye år.

Har været ved at kigge på priser og jeg syntes de svinger meget, det
kan selvfølgelig forklares til dels med forskellige hotalkvaliteter og
hvor meget pension der er med..

Desuden har jeg set at der er flere af selskaberne der har rejser der
er billigere fordi der er afgang med 2 dages varsel.

Hvor finder jeg de billigste billetter, er der nogle selskaber jeg
skal holde mig fra og er det sandsynligt at man kan få et par billige
billetter hvis man har is i maven og venter til sidste øjeblik.

Det skal siges at hvis vi vælger en sidste øjebliksbillet så er det
ikke nødvendigvis 100% påkrævet at det bliver de dage jeg skriver,
skulle det glippe så kan ferien holdes lidt senere, derfor er vi også
lidt mere risiko-villige..

Angående hotel, så betyder det ikke noget hvor meget pension der er
med eller om hotellet er 2-3-4-5 stjernet, vi opholder os alligevel
ikke meget på hotellet når vi er på ferie, vi vil hellere ud og opleve
noget.

Hvordan er prisniveauet dernede ? Så lidt på udflugtsprogrammet som
spies f.eks har og jeg må da nok sige at jyden kommer lidt op i mig
når jeg ser at det næsten er umuligt at få en udflugt til under 500
pr. snude ? Er alt virkeligt så dyrt dernede? (Sidder og tænker på at
jeg for 150 Kr pr. snude kan gå i fårup sommerland og hygge mig en hel
dag...Det er ikke så meget de 500 pr snude men hvis jeg skal smide
1000 om dagen i 6 dage til udflugter så kan det godt være jeg sprænger
budgettet )...

Med venlig hilsen

Henrik

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-12-05 17:38

Henrik Madsen wrote:

> [...]
> når jeg ser at det næsten er umuligt at få en udflugt til under 500
> pr. snude ? Er alt virkeligt så dyrt dernede?

Lej en bil et par dage og køb en af de små lommeguides. Så kan du tage på
udflugter til de mål, du har lyst til. Teide er et must ligesom der er meget
smukt i det nordvestlige hjørne af øen.

> (Sidder og tænker på at
> jeg for 150 Kr pr. snude kan gå i fårup sommerland og hygge mig en hel
> dag...

Og andre vil have penge for at skulle udholde en hel dag i Fårup Sommerland

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : wolff13@gmail.com

Dato : 07-12-05 10:20

Hvor skal i flyve fra?? Som udgangspunkt er der jo tv2's text tv, som
jeg tror er en af de mest brugte steder at finde sådanne oplysninger.

Ang. pris niveauet kan jeg desvære ikke hjælpe da jeg selv sidst var
der for over 15 år siden Men hvis I gerne vil et sted hen hvor det
er billigt er der jo også Ægypten, hvor jeg håber at holde jul igen
i år.

M.V.H
Jimmi

Fra : Henrik Madsen

Dato : 07-12-05 14:19

On 7 Dec 2005 01:20:06 -0800, wolff13@gmail.com wrote:

>Hvor skal i flyve fra?? Som udgangspunkt er der jo tv2's text tv, som
>jeg tror er en af de mest brugte steder at finde sådanne oplysninger.

Afgangsstedet er mindre vigtigt. Aalborg og Billund kan nå's i bil på
at par timer og skulle det være Kastrup så har jeg nok bonuspoint til
2 rejser med SAS Aalborg - Kastrup.

> [...]
>der for over 15 år siden Men hvis I gerne vil et sted hen hvor det
>er billigt er der jo også Ægypten, hvor jeg håber at holde jul igen

TTV...Ok, vidste ikke der var noget på TTV..Må jeg lige have
undersøgt.

Ser ud til at man kan komme afsted for rimelige penge hvis man er
heldig/har is i maven til at vente til "sidste øjeblik" med at
bestille...Hvis vi på forhånd ved at vi skal afsted kan kufferterne
være pakket og klar og så længe vi er klar over at det kan smutte hvis
der ikke er flere biletter så bliver vi jo ikke skuffede over at
skulle vente lidt.

Har også fundet ud af at de fleste selskaber har en "sidste
øjebliks-biletter" side, har bookmarked en del af dem og når tiden
nærmer sig vil jeg da klart kigge på dem.

Henrik

Fra : kim hansen

Dato : 08-12-05 01:07

Hej Henrik .....

Du kan finde fly på Sterling.dk og hotel kan du så finde på kronerejser.dk
gjorde vi selv sidste år og der var penge at spare .

Vi er selv lige kommet hjem og brugte Spies i år men er så ikke med på de
ture man laver da man selv godt kan lave dem billigere efter at være
kommet der i mange år ... hvad priserne angår dernede så JA alt er blevet
dyrer efter man fik Euro ...

Håber i finder noget billigt og hvis i nu kan vente så er der Tenerife
Carnival 2006 plejer at være i jan-feb måned precis dato kan man fide på
google
http://www.sun4free.com/news/carnival_fiestas/tenerife-carnival-fiestas.php
her er lidt omkring det .

God ferie Kim.

Fra : wolff13@gmail.com

Dato : 08-12-05 09:34

Hej Igen

På Tv2's TTV fra side 500 og frem.

Det er næsten helt sikkert at det er muligt at få billige biletter
bare man er lidt fleksibel. Falk lauritsen har lige nu en tur fra
billund til 2498,- den 31-12. Mytravle har lige ledes fra billund til
1995,- med afgang den 1-1-06.

Så det er jo allerede billigt.

Fra : LH

Dato : 10-12-05 11:56

Er man til den helt store sparetur, kører man blot til Hamburg og står
på flyet der.
Halv pris...

www.condor.de
www.airberlin.de

tilmed koster parkering kun 30 euro om ugen, stik lige den CPH

Har lige bestilt vores sommerferie på Mallorca af denne vej

5 x hamburg - Mallorca = 450 euro incl skat