Skærme
Fijala 3554
Bedste og hurtigste 21 - 24" fladskærm
Fra : -= B =-

Dato : 05-12-05 13:46

Hvad er til dato den bedste og hurtigste fladskærm i størrelsen 21" - 25" ?
(som forhandles herhjemme og kan leveres inden jul)

Jeg stiller følgende krav:

Den skal kunne klare mindst 1600 x 1200 (gerne 2038 x 1536)
Den skal køre film og spil flydende (uden haler og skygger)
Hurtig opdateringstid

(computeren har 2 GeForce 7800 GTX i SLI)

BG

Fra : Nicolai

Dato : 05-12-05 14:04

> [...]
> Den skal køre film og spil flydende (uden haler og skygger)
> Hurtig opdateringstid
>
> (computeren har 2 GeForce 7800 GTX i SLI)

Jeg har med stor success købt Dell's 24" Widescreen - og har ikke set skyggen
af en skygge i gennemførelsen af COD2 :)

Kan klart anbefales. Men hav tålmodighed, prisen svinger 2k med og uden
tilbud

Fra : Peter

Dato : 06-12-05 23:31

"Nicolai"
> [...]
> skyggen af en skygge i gennemførelsen af COD2 :)
>
> Kan klart anbefales. Men hav tålmodighed, prisen svinger 2k med og uden

- og lige nu er den svinget ned, mvh. / Peter

Fra : Nicolai

Dato : 07-12-05 10:40

> - og lige nu er den svinget ned, mvh. / Peter

hehe ja - netop nu er den billigst - 2500,- billigere end i sidste uge...

Fra : -= B =-

Dato : 07-12-05 12:41

> hehe ja - netop nu er den billigst - 2500,- billigere end i sidste uge...
Det er helt fint at prisen er faldet, men jeg vil hellere give lidt mere og
så få en skærm der er super til det hele. Jeg vil ærgre mig gul og blå hvis
DELL´s skærm nu er go til én ting men mindre go til en anden ting.

EIZO har en lækker 24" FlexScan S2410W, er der nogen der kender den og har
set den i funktion?

BG

Fra : Nicolai

Dato : 07-12-05 13:42

> DELL´s skærm nu er go til én ting men mindre go til en anden ting.

Hvad er den ikke god til? :)

Google den siger:

http://www.extremetech.com/article2/0,1558,1764458,00.asp
http://www.pcmag.com/article2/0,1895,1774271,00.asp
http://www.pcworld.com/reviews/article/0,aid,120996,00.asp
http://www.hexus.net/content/item.php?item=3835
http://reviews.cnet.com/Dell_UltraSharp_2405FPW__24_inch___Wide_Aspect/4505-3174_7-31335738.html

Ellers er alternativet til DELL's en Samsung TFT, SM-244T - den er dog 1500,-
dyrere

Fra : -= B =-

Dato : 08-12-05 09:29

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er den ikke god til? :)

Jeg har ikke sagt at der er noget den ikke er go til, men når du klipper og
læser på den måde, ja så ser det ud som om jeg siger der er noget den ikke
kan.

Det jeg sagde var: Jeg vil ærgre mig gul og blå hvis DELL´s skærm nu er go
til én ting men mindre go til en anden ting.

Jeg vil hellere smide nogle penge oven, og så få noget godt.

Tror det bliver EIZO´en.

BG

Fra : Nicolai

Dato : 08-12-05 10:44

> Jeg vil hellere smide nogle penge oven, og så få noget godt.
>
> Tror det bliver EIZO´en.
>
> BG

Læs anmeldelserne :)

Men ellers har du ret - ikke mange der er gået galt i byen med Eizoen - men
hvad koster den mod Dell's 8000,- ?

Fra : -= B =-

Dato : 09-12-05 08:32

> Men ellers har du ret - ikke mange der er gået galt i byen med Eizoen -
> men hvad koster den mod Dell's 8000,- ?
Jeg købte EIZO´en og fik den igår. Den kostede godt nok en del mere end DELL
skærmen, men det er ok, for EIZO har altid stået for kvalitet. Billedet
ligner bare et glansbillede, og skærmen kører super i alle opløsninger. Med
Geforce 7800GTX kunne jeg vælge opløsning over 2000, og det klarede den
også.
Jeg kører med 2 Geforce7800GTX i SLI - ved du hvilken af Nvidia- eller
Forceware driverne der kører bedst til film og spil?

BG

Fra : Nicolai

Dato : 09-12-05 09:43

> Jeg købte EIZO´en og fik den igår. Den kostede godt nok en del mere end
> DELL skærmen, men det er ok, for EIZO har altid stået for kvalitet.
> Billedet

Enig.

> Jeg kører med 2 Geforce7800GTX i SLI - ved du hvilken af Nvidia- eller
> Forceware driverne der kører bedst til film og spil?

Nej, men nyeste WHQL - sørg altid for WHQL - der er jeg aldrig gået galt i
byen. Aldrig.