Rensdyr skabelon
Fra : Bob \(-:

Dato : 04-12-05 22:28

Hej Gruppe

Jeg vil gerne lave en stor rensdyr der skal saves ud af en vandfast plade
Men er der nogen steder hvor man kan få lavet en stor skabelon som kan
tegnes af på en plade ??? (Gerne 2 m x 1.5 m)
Er det mon helt umuligt ??

Håber der er nogen der har nogle forslag ..

Hilsen Robert
--
P.s Husk at SLETDETTEHER i min email
___________

Fra : Max

Dato : 04-12-05 22:57

Hej

> tegnes af på en plade ??? (Gerne 2 m x 1.5 m)
> Er det mon helt umuligt ??

Hvis du har f.eks. Coirel, ja så kan du udprinte den størrelse
på A4 papir ved at fliselægge udskriften.

Kender du en der er på en tegnestue, de har ofte printere
der kan klare store størrelser.

Kan du få fat på en overheadprojektor, ja så kan du lave
en transperen og bruge.

Der findes et utal af muligheder, brug fantasien.

Fortæl evt. hvor i landet du bor, der kan jo være nogle
her i gruppen der kan hjælpe dig.

Mvh Max

Fra : Ole Pedersen

Dato : 04-12-05 23:16

"Bob (-:" <SLETDETTEHERmr.bob@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tegnes af på en plade ??? (Gerne 2 m x 1.5 m)
> Er det mon helt umuligt ??
>
> Håber der er nogen der har nogle forslag ..

Hej Robert

Der findes et gammelt trick, der ikke stiller de store krav til diverse
hjælpemidler.
Du laver nogle kvadrater på originaltegningen (som et stykke ternet papir),
derefter laver du nogle kvadrater på din træplade, kvadraterne skal bare
være noget større. Du tegner så rensdyret på træpladen, ved at tegne et
kvadrat ad gangen, på den måde er det rimelig let at få forstørret en lille
tegning.

håber det er til at forstå
Ole

Fra : Bob \(-:

Dato : 05-12-05 13:55

Tak for de gode svar, jeg vil prøve at få en gammel overheadprojektor til
det.

Hilsen Robert

Fra : Nygaard

Dato : 05-12-05 14:56

> Tak for de gode svar, jeg vil prøve at få en gammel overheadprojektor til
> det.

Til det formål tror jeg ikke det er nødvendigt med en overheadprojekter.
Hvis du klipper Rudolf ud af et stykke pap, og så sætter det foran en
kraftig lampe uden for meget spredning af lyset (Tag lige brandfaren med,
når du overvejer afstanden mellem pap og lyskilde), så burde du få en skygge
der er skarp nok til at kunne tegne op på pladen...

/Nygaard