Isla Margarita med små børn?
Fra : JT

Dato : 04-12-05 14:18

Hej

Vil bare høre om der er nogen der har været på Isla Margarita med små børn
og hvordan jeres erfaringer er.

mvh Susanne

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 04-12-05 17:35

Hej Susanne.
Jeg havde 2 drenge på 9 og 11 med dertil i 1997, og det var en stor
oplevelse for dem begge.
Men på det tidspunkt var Isla Margarita endnu ikke helt klar til turister.
Vi oplevede at befolkningen gerne ville betjene og servicere turisterne, men
at det var med en vis uvilje, som om de ikke helt havde accepteret at skulle
leve af turisme endnu. Men dette har måske ændret sig i den mellemliggende
tid.
Vi tog på mange ture, bl.a. med taxa rundt på øen, jeepsafari til den øde
halvø, som jeg ikke lige kan huske hvad hedder, flytur til fastlandet til
Canaima og Angel falls, Det store kaninmarked i Porlamar og meget andet.
Vores resort var en slags fæstning med pigtråd på murene for at holde andre
ude. Øen var på det tidspunkt temmelig fattig og i ussel stand. Vi gik ture
gennem de lokales egne områder, strande, butikker, og vi følte os ikke helt
"sikre", men havde trods alt kun et par direkte uvenlige konfrontationer.
Du skal ikke opfatte min fremstilling som om der er desideret farligt
derude, men det var denne fornemmelse vi havde med hjem, og som vi altså
stadig husker.
Meget kan som sagt have ændret sig på 8 år. Der er ihvert fald meget
spændende dyreliv på øen, for alle aldre, så prøv bare. Pengene rækker langt
derude.
Mvh Niels Hejnfelt.

Fra : Stig Hartvig Nielsen

Dato : 04-12-05 17:43

"Niels Hejnfelt" <niels@VIPhejnfelt.dk> skrev i

> Meget kan som sagt have ændret sig på 8 år.

Vist kun til det værre.

Skal det være spansktalende, så tag til Costa Rica eller Cuba i stedet.

Ellers er der mange rigtigt gode engelsktalende steder i Caraibien, som på
det varmeste kan anbefales: F.eks. Tobago (men undgå Trinidad) eller BVI.

mvh
Stig

Fra : JT

Dato : 04-12-05 17:50

Hej og 100 tak for hurtig respons herinde ;))
Vores børn er 1 og 3 år, og vi tænker meget mht mad, poolvand og varme samt
vaccinationer, mangler VIRKELIG oplysninger da rejsen er d. 20 december
(gave) og vi er meget nervøse og mangler oplysninger fra folk her i Danmark
som har været der, hotellet er costa caribe og det er med falk lauritzen,
har nogle erfaringer ???????

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 04-12-05 18:57

> [...]
> i Danmark som har været der, hotellet er costa caribe og det er med falk

Mht varme, så var jeg der i juli, hvor der er varmt, men ofte tropiske
storme/orkaner.Ved ikke med december.
Pool-området på resortsne er af høj kvalitet, og der er masser af
aktiviteter for både børn og voksne, med personale der er ansat til netop
dét.
Mht maden oplevede vi desværre, at rigtig mange blev syge, formentlig af
madforgiftning, men dette er meget individuelt for hvert enkelt hotel,
hvorledes hygiejne, opbevaring m.v. håndteres. Pas især på uden for
hotellet.
Vaccinationerne SKAL I have. Spørg hos Falk Lauritzen. Jeg mener at det
handler om smitsom leverbetændelse og malariapiller hvis I skal til
fastlandet (Sydamerika). Husk desuden hjemmeapoteket til maven (paraghurt
m.v.).
Vi rejste også med Falk-Lauritzen, der må siges at have rigtig lang erfaring
med Isla Margarita.
Vi var på det tidspunkt (1997) ofre for, at Falk L. brugte et flyselskab,
der kort efter gik konkurs (Spanske Viasa). Kvaliteten af flyvningen,
servicen, fly-personalet og niveauet generelt var så elendig, at jeg aldrig
før eller siden har oplevet noget i nærheden, men de lukkede jo altså også
kort efter.
Da vi skulle hjem, og sad i flyveren med startede motorer, slukkede de igen,
og kommanderede alle ud af flyveren. Det var blevet for mørkt, og der var
ikke lys på startbanen, så Falk Lauritzen måtte i løbet af en time klare
indkvartering, bespisning og overnatning til ca. 300-400 personer. Dette
klarede de til UG, og da vi efterfølgende klagede over madforgiftning på
resortet, manglende service under flyvningerne samt den forsinkede
hjemkomst, fik vi passende kompensation fra Falk Lauritzen.
Alt dette behøver ikke betyde, at I ikke kan få en god ferie, men med så små
børn, ville jeg nok "play it safe", dvs sige spise "sikkert" og bruge masser
af tid på det børn elsker: at bade og være sammen med andre.
Bare spørg hvis du vil vide mere.
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Stig Hartvig Nielsen

Dato : 05-12-05 01:26

"Niels Hejnfelt" <niels@VIPhejnfelt.dk> skrev
> Mht varme, så var jeg der i juli, hvor der er varmt, men ofte tropiske
> storme/orkaner.Ved ikke med december.

Temperaturen er stort set den samme året rundt.

Isla Margarita ligger ganske langt syd for det område i Caraibien, hvor
der
kommer hurricanes. Desuden er der ikke hurricane-season i slutningen af
december.

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 15-12-05 09:13

> [...]
> madforgiftning, men dette er meget individuelt for hvert enkelt hotel,
> hvorledes hygiejne, opbevaring m.v. håndteres. Pas især på uden for

Det var nok nærmere det at der er brugt alm vand
til feks. isterninger. Vores maver er ikke vant til
de baktusser der er i deres drikkevand, så sørg
for at al vand i indtager (incl isterninger) er fra
kildevand (eller er kogt).
Dette gælder iøvrigt for rejser i det meste af
verden.
Better safe than sorry (racermave).

Var iøvrigt selv på IM for ca 8 år siden, og der
oplevede vi ingen af de "komplikationer" som er
nævnt tidligere i denne tråd. Nu havde vi ikke
børne på det tidspunkt, men dem med børn
havde også en kanon ferie. Hørte dog at øen
efterhånden var ved at indstille sig på at
tjene penge, mange penge, på turister.
En fortalte at priserne havde fået et kæmpe
hak opad, i forhold til deres forrige besøg
som lå 2 år tilbage. Men alt er realativt. En
flaske GOD Jamica rom kostede 18-21 kr.

Fløj med Martin Air via Falk L.
Flyselskabet havde lidt problemer med at
finde smilet på personalet. FL's folk var
derimod top prof. og dygtige.

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 04-12-05 23:38

JT wrote:
> [...]
> fra folk her i Danmark som har været der, hotellet er costa caribe og
> det er med falk lauritzen, har nogle erfaringer ???????

Dét ville jeg virkelig ikke turde. Jeg ville skynde mig at formøble hele
dynen yderst billigt. Jeg skal gerne hjælpe dig af med dem

Jeg forstår ikke din bekymring. Er du bange for varmen eller maden???

Det er da altid mere bøvlet at rejse med småkrapyl end uden, men folk på de
kanter får også børn, og flere af dem overlever og vokser op, hvilket kunne
tyde på nogen overlevelsesmuligheder.

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 05-12-05 10:02

JT wrote:
> [...]
> som har været der, hotellet er costa caribe og det er med falk lauritzen,

Jeg tror i skal see at komme af med dem, det virker som
om i søgerr bekræftigelse på at det ikke er en god ide,
og det er ikke det bedste udgangspunkt.

Hvis I virkelig er nervøse så sælg rejsen, hvis i er
nervøse med alligevel rigtig gerne vil af sted, så
indstil jer på DET og forbered jer med udgangspunktet
at det bliver meget anderledes og meget spændende.

I kan sagtene nå det hele.

Jeg ville ikke tøvet et sekund med mine 2 børn på 19mdr
og 4 år.
--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Thomas & Camilla

Dato : 05-12-05 09:15

Hej Susanne.
Har du prøvet at se på:
www.rejsefeber.dk/forum
www.rejsetjek.dk
om der er nogen inlæg o m stedet der.
Go tur.
Thomas

ps. Det er en lang flyvetur for børn i den aldre. Jeg har kun hørt posivtivt
om øén.