Spammer i gæstebog
Fra : Erling Simonsen

Dato : 04-12-05 11:58

Hej.
Hvad gør man ved en, der konstant spammer ens gæstebog?
Vedkommende optræder med navnet fiopa@gogolex12.com.
Desuden har vedkommende en ip adresse, som sådan: 83.241.10.135
Jeg har skrevet en mail tilbage, men det er selvfølgelig en falsk
mailadresse, ligesom jeg har konstateret, at ip adressen heller
ikke er eksisterende.
Nu kan jeg heldigvis slette vedkommendes indlæg (der forøvrigt er tomme,
idet vedk. bare henviser til en bestemt web-adresse), men det er "træls"
for at sige det på jydsk, at få dem flere gange om ugen, somme tider et
par stykker om dagen.
Det er en gæstebog jeg har hos www.zip.dk.
Jeg har også forespurgt mig der, men han kan ikke rigtigt hjælpe.
Dog er han ved at prøve på at lave et filter, der kan sortere sådanne
fra, men ved ikke hvornår eller om det kommer til at virke.
Er der nogen der har et bud på hvordan man kan "tage en sådan i kraven"?
mvh
Erling Simonsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-12-05 12:35

Den 04-12-05 11.57 skrev Erling Simonsen følgende:

> [...]
> Jeg har skrevet en mail tilbage, men det er selvfølgelig en falsk
> mailadresse, ligesom jeg har konstateret, at ip adressen heller

Ip-adressen eksisterer skam. Et ip-opslag:
http://www.dnsstuff.com/tools/whois.ch?ip=83.241.10.135
viser, at den tilhører en internetudbyder i Riga i Letland: http://mpe.lv.

Du kan prøve at klage til internetudbyderen, men jeg tvivler på, at det
vil hjælpe. Firmaet har fx ikke angivet en abuse-adresse, og det er ikke
et godt tegn.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Really Slick Screeensavers: Flotte pauseskærme - med lydeffekter.

Fra : Erling Simonsen

Dato : 04-12-05 18:02

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
>
> Du kan prøve at klage til internetudbyderen, men jeg tvivler på, at det
> vil hjælpe. Firmaet har fx ikke angivet en abuse-adresse, og det er ikke

Hej.
Mange tak for info.
Nu har jeg fundet udbyderen og skrevet en klage vedr. det
spam, der kommer - hvor jeg bl.a. har oplyst dem om den hjemmeside,
spammeren forsøger at promovere.
Så får vi se om det hjælper.
mvh
Erling Simonsen

Fra : Holst

Dato : 04-12-05 13:10

Erling Simonsen wrote:

> [...]
> Dog er han ved at prøve på at lave et filter, der kan sortere sådanne
> fra, men ved ikke hvornår eller om det kommer til at virke.

Ja, han burde kunne lave et filter, hvorindi særlige IP-numre kan
sættes, som så forhindres adgang til gæstebøgerne. Det er en feature som
mange debatfora i hvert fald har.

> Er der nogen der har et bud på hvordan man kan "tage en sådan i kraven"?

Du kan nok stort set ikke gøre en skid - ud over at spærre for
IP-nummeret, hvis det var muligt.

Fra : Erling Simonsen

Dato : 17-12-05 15:23

Holst skrev:

> Du kan nok stort set ikke gøre en skid - ud over at spærre for
> IP-nummeret, hvis det var muligt.

Hej igen.
Efter at have skrevet et pænt pænt til spammerens udbyder, samt
efterfølgende meddelelser til udbyderen hver gang der kom spam i
gæstebogen fra pågældende, ser det nu ud til at jeg har fået det stoppet.
Jeg tror nok de blev lidt træt af mig, efter at jeg skrev til
dem at jeg ville returnere hver spamming til dem.
Det har i hvert tilkfælde virket.
/Erling

Fra : Erling Simonsen

Dato : 17-12-05 15:37

Holst skrev:

> Du kan nok stort set ikke gøre en skid - ud over at spærre for
> IP-nummeret, hvis det var muligt.

Hej igen.
Efter at have skrevet et pænt brev til spammerens udbyder, samt