A Sound of Thunder
Fra : Zeki

Dato : 04-12-05 08:27

Hvilken stinker. Men hvis man vil se en ufrivillig komisk film, er den
oplagt.

Stor produktion, gode skuespillere, interessant historie om tidsrejse. Men
hvad nytter dette hvis hele filmen falder til jorden med et brag pga
vanvittigt utroværdige CGI effekter?

Her er et morsomt udsnit af kommentarer fra brugere og anmeldere på IMDB:

"The use of the green screen was TERRIBLE!!! In one scene, they couldn't
sync up the speed of two characters walking with the speed of the sidewalk
going by."

"Imagine a film student who's learning to use CGI technology for the first
time. His final project in class is to create a full-length feature film
using everything he's learned in class the entire semester. His film would
be better than A Sound of Thunder."

"Folks, these are some of the worst green screens I've ever seen. My words
cannot do justice to how fake they looked. Some might even say they looked
faker than those things Pamela Anderson tries to pass off as breasts. When
you can tell that the actors are walking on a treadmill then you have
serious issues that are long past addressing."

"The first scene when the crew is shown in the past, there is a dinosaur
that is so poorly computer generated that its as if the movie Jurassic Park
had never been created."

"Many times my wife and I snickered as the FX were not much better than what
most any college kid with can do with their computer, a green blanket and a
MiniDV cam"

"So I saw a free screening of A SOUND OF THUNDER about six months ago. We
were told that the special effects were just "mock-ups" and therefore to not
judge those effects too harshly. And we were promised that for the actual
release the special effects would look spectacular. I just watched A SOUND
OF THUNDER on its opening Friday and the special effects were EXACTLY the
same."

http://www.imdb.com/title/tt0318081/

Mvh
Zeki

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 04-12-05 11:01

On Sun, 4 Dec 2005 08:27:12 +0100, "Zeki" <Zeki@.dk> wrote:

> [...]
>
>Stor produktion, gode skuespillere, interessant historie om tidsrejse. Men
>hvad nytter dette hvis hele filmen falder til jorden med et brag pga

Effekterne er mindre heldige, ja - men jeg synes stadig filmen er værd
at se, hvis man ikke skuer forventningerne for højt op. Jeg har det
lidt ligesom Ebert, der sagde noget i retning af, at den her film kan
bestemt ikke anbefales, men hold da kæft, hvor jeg hyggede mig med
den.

Eberts anmeldelse kan ses her:
http://rogerebert.suntimes.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050901/REVIEWS/50901002/1023

--
mvh Niels Søndergaard

"Happiness in intelligent people is the rarest thing I know."
Hemingway

Fra : Zeki

Dato : 04-12-05 11:19

"Niels Søndergaard" <Niels.Sondergaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Eberts anmeldelse kan ses her:
> http://rogerebert.suntimes.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050901/REVIEWS/50901002/1023

He he...: "How can the lava look like dirty shaving cream and not like
molten rock?"

Jeg synes at de hysterisk elendige effekter var svære at abstrahere fra.
Dermed røg muligheden for at leve mig ind i filmens seriøse plot. I stedet
blev det en komedie. Det synes jeg var ærgeligt, for det er et godt set-up,
der dog fortjente en noget bedre behandling.

Mvh
Zeki

Fra : HC

Dato : 04-12-05 13:52

> [...]
> blev det en komedie. Det synes jeg var ærgeligt, for det er et godt
> set-up, der dog fortjente en noget bedre behandling.

Hvis historien er god - så er jeg på uanset effekter. Det er historien det
handler om.

Jeg vil anbefale at du aldrig anskaffer dig dvd'er med den gamle Doctor Who
serie, hvis du ikke kan abstrahere fra dårlige effekter *fnis* - historierne
er fantastiske - det meste af tiden - men de havde ingen penge... så...

HC

Fra : Zeki

Dato : 04-12-05 14:43

"HC" <admin@coolcomics.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis historien er god - så er jeg på uanset effekter. Det er historien det
> handler om.

Historien er det vigtigste. Men når man ser på hvor langt de er nået ifm
udvikling af troværdig CGI, så er SOT flere årtier bagud ifm at levere et
univers man/jeg kan leve sig ind i. Det er jo næsten ren Amiga grafik. På
greenscreen optagelserne kan du endda se at rollerne foran har et lille
grønt skær/omrids af sig.

Mvh
Zeki

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 04-12-05 14:50

On Sun, 4 Dec 2005 14:43:20 +0100, "Zeki" <zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
>univers man/jeg kan leve sig ind i. Det er jo næsten ren Amiga grafik. På
>greenscreen optagelserne kan du endda se at rollerne foran har et lille

Ja, det er elendigt lavet, og man spekulerer jo på hvorfor, fordi hele
grunddesignet og mange af de andre effekter er tiptop. Men de må jo
nok være løbet tør for penge. Trist, for jeg tror, det kunne være
blevet en blockbuster, hvis de lige havde givet den en ekstra tand.

Fra : Zeki

Dato : 04-12-05 15:09

>Trist, for jeg tror, det kunne være
> blevet en blockbuster, hvis de lige havde givet den en ekstra tand.

80 millioner dollars blev brugt på at lave filmen. Kun ca 2 millioner har
den spillet ind.
Gad vide hvor meget det ville have kostet at hyre ILM?

For jeg formoder da, at det er pga CGI effekterne at filmen kun har kunne
opnå en rating på 3,9 på IMDB.

Mvh
Zeki

Fra : HC

Dato : 05-12-05 00:27

> 80 millioner dollars blev brugt på at lave filmen. Kun ca 2 millioner har
> den spillet ind.
> Gad vide hvor meget det ville have kostet at hyre ILM?

Hold da helt ferie! Jeg forstår altså ikke behovet for de voldsomme
budgetter - det kan, og bør, gøres for LANGT mindre...

Babylon 5 TV-Filmene i midten af 90'erne - 90 minutters tid pr. film -
kostede mellem 2 og 5 millioner dollars...

Nogle gange undrer jeg mig lidt over hollywoods over-fokusering på
effekter - 80 millioner er jo ikke engang toppen af isbjerget. Alt imens
lider historierne desværre under folks begær efter 'eyecandy'... tsk tsk
tsk.

No wonder i prefer television...

HC

Fra : Thomas M

Dato : 04-12-05 21:45

"Zeki" <Zeki@.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilken stinker. Men hvis man vil se en ufrivillig komisk film, er den
> oplagt.

http://www.imdb.com/title/tt0318081/trivia

Der står grunden til de dårlige effekter.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 06-12-05 14:08

> Hvilken stinker. Men hvis man vil se en ufrivillig komisk film, er den
> oplagt.

Det er nok noget af det grimmeste, og sjoveste jeg nogensinde har set af
film! Jeg mener virkelig at de der 3d-animerede Barbie eventyr film er mere
realistiske og overbevisende i deres effekter end Sound of Thunder.

Det kan godt være at selve Torden Øglen, som de møder i starten er hylende
grinagtigt i sin plastik-agtige form, og om den så var udgivet i 1970 ville
folk ha fundet den utroværdig.
Men helt ærligt, de her scener hvor menneskerne går inde i
pap-sci-fi-kulisse-byen der ser så falsk ud at man ikke kan have andet end
latter til overs for den - mens playmobil bilerne kører forbi med en
hakkende og ufrivillig falsk bevægelse, der må man altså sætte foden ned.
Hvem kan overhovedet tillade at sådan en film bliver sendt på markedet? Hvad
med skuespillerne? De må da være flove over at have medvirket i en film der
er ringere udført effektmæssigt end nogle af de første cgi film i
80'er-90'erne...

Historien er tilpads fyldig til en TV3 B-film, og så er det ca. det...

0 ud af 6 stjerner.... hvilket ikke mindst har noget at gøre med at de har
voldtaget Ray Bradburys fremragende klasikker novelle.

Mvh. Martin