hvor får man slebet sine knive
Fra : Kim Jensen

Dato : 03-12-05 17:46

Jeg har nogle Twilling **** og ***** og vil da helst ikke få dem slebet hos
den lokale låsesmed på en båndpudser, eller en lokal skærsliber. Det er tros
alt rimelige dyre knive.
Men nogle der kender et prof. sted som virkelig kan få dem som nye igen, og
kender i evt. prisen på at få slebet ?

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 03-12-05 17:58

Kim Jensen skrev:

> Men nogle der kender et prof. sted som virkelig kan få dem
> som nye igen, og kender i evt. prisen på at få slebet ?

H.W. Larsen & Sønner:
<http://hw2002.net.dynamicweb.dk/Service/Slibning-3.aspx>

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Kim Jensen

Dato : 03-12-05 18:34

Er det også der de professionelle få slebet ?
For det er jo en tillidssag at sende ens knive til en "sliber" og så være
sikker på at de gør et godt stykke arbejde. Har du selv nogen erfaring med
dem ?

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 03-12-05 20:16

Kim Jensen spurgte:

> Er det også der de professionelle få slebet ?

Ja.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
PNX · http://pnx.dk/

Fra : Jette

Dato : 06-12-05 11:14

"Kim Jensen" <kim.jensen_blok.spam_@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sikker på at de gør et godt stykke arbejde. Har du selv nogen erfaring med

Jeg har fået slebet knive hos HW Larsen og de bliver bare gode. Jeg kiggede
dog lidt, da jeg fik dem tilbage, for der var virkelig taget ved. De må have
været meget ringe, siden det var nødvendigt at tage så meget af.

En god slibning burde holde et år, du skal selvfølgelig ind i mellem give
dem en på slibestålet. Men med fragt frem og tilbage, bliver det lidt af en
udskrivning. Mange mondæne kokke får slebet der.
Hilsen Jette

Fra : Spangkuk

Dato : 04-12-05 01:18

?

> Men nogle der kender et prof. sted som virkelig kan få dem som nye igen,
> og kender i evt. prisen på at få slebet ?

Min udmærkede, og dyre kæreste, har benyttet sig af den lokale skomager
i flere år. Hun startede med at tage sin gamle grøntsagskniv derned, og
vurderede så resultatet.

Den blev godkendt, og nu er hun og hendes 8 favorit-knive faste kunder
hos ham. Hun er kok.

Dog startede han med at være temmelig dyr, måske fordi han vidste hvad
han lavede, men efterhånden har de fundet frem til en fornuftig pris.

Så det der med snobbet modvilje imod en skomager/låsesmed eller alkoholisk
skærsliber kan du godt glemme alt om.

Det handler om at finde en der kan håndværket.

Spang

Fra : Spangkuk

Dato : 04-12-05 01:19

"Spangkuk" <qioewpågjg@asklædhæfgh.nu> skrev

Tilføjelse.:

Han tog kr. 35 pr. kniv til at starte med....

Spang

Fra : Thomas Hansen

Dato : 04-12-05 01:30

On Sun, 04 Dec 2005 01:18:35 +0100, Spangkuk <qioewpågjg@asklædhæfgh.nu>
wrote:

> "Spangkuk" <qioewpågjg@asklædhæfgh.nu> skrev
>
> Tilføjelse.:
>
> Han tog kr. 35 pr. kniv til at starte med....
>
> Spang

Det er da ikke dyrt. HWL tager da vis en del mere.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Max

Dato : 04-12-05 02:21

Hej

> Det er da ikke dyrt. HWL tager da vis en del mere.

Specielt ikke når man tænker på at en simpel værkstedstime
koster omkring 6 kr. i minuttet.

Mvh Max

Fra : Thomas Hansen

Dato : 04-12-05 01:37

On Sat, 03 Dec 2005 17:46:16 +0100, Kim Jensen
<kim.jensen_blok.spam_@get2net.dk> wrote:

> [...]
> tros
> alt rimelige dyre knive.
> Men nogle der kender et prof. sted som virkelig kan få dem som nye igen,

Hvis du bor i nærheden af Tølløse så vil jeg da gerne slibe dem for dig.
Jeg er proff og har sliber tusendevis af knive i tidens løb. Jeg har en
proff væskekølet sandsten til formålet. Jeg sliber alt i frihånd så du kan
selv bestemme hvilken vinkel du ønsker.

Skriv til min private mail, fjern primaten hvis du er interesseret.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Tomas

Dato : 04-12-05 14:41

On Sat, 03 Dec 2005 17:46:16 +0100, Kim Jensen wrote:

> [...]
> alt rimelige dyre knive.
> Men nogle der kender et prof. sted som virkelig kan få dem som nye igen, og
Engang var standardrådet at tage sine knive hen til den lokale slagter.

Tomas

Fra : Kim Jensen

Dato : 04-12-05 15:55

Ja det havde jeg godt tænkt på men jeg har set nogle af de knive som f.eks.
en slagteriarbejder bruger.
Og jeg syntes at en kniv med nogle slibninger eller ridser på ca. 5 cm. op
af klingen ikke er så pænt at se
på. Men det er måske et rent tilfælle ?
Ja ved godt at det bare er en kniv sombare skal kunne skærre, men jeg syntes
alså ikke det er så pænt at se på.