Norske klejner
Fra : lene

Dato : 03-12-05 16:28

Hej er der nogen der har en rigtig god opskrift på norske klejner, og/eller
de her ruller de har ved bageren med gul glasur på.

VH Lene

Fra : sverola

Dato : 04-12-05 20:22

"lene" skrev d. 03-12-05 16:28 dette indlæg :
> [...]
og/eller
> de her ruller de har ved bageren med gul glasur på.

Kan det være det man her i Norge kalder for Smult ringe du tænker
på????? ringe som smager lidt ligesom klejner men er mere svampede
...Det du i Danmark kalder for klejner hedder heroppe for "Fattigmann"

Mvh sverola

http://www.kandu.dk/

Fra : lene

Dato : 05-12-05 11:05

Hej Sverola

Jeg ved ikke rigtigt hvad de hedder på norsk, men hvis du har en opskrift på
"fattigmann", må du meget gerne sende den til mig, så vil jeg se på den.

VH Lene

Fra : Susanne

Dato : 05-12-05 12:43

"lene" <lene.ki@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej er der nogen der har en rigtig god opskrift på norske klejner,
> og/eller de her ruller de har ved bageren med gul glasur på.
>
> VH Lene

http://tine.no/oppskrift/3457/

og

http://tine.no/oppskrift/2564/