suzuki olie og oliestand
Fra : Thomas

Dato : 11-06-01 09:44

En af dem jeg kender har nu kørt rundt med mislyde fra motoren et stykke
tid, og han var så fjoget at han ikke gad skrue kåben af hans gs500e for at
checke oliestanden. tsk tsk.

Til sidst gjorde han det aligevel og HORROR.. oliestand? hvilken olie? Der
var slet ingen olie på pinden efter en lille aftøring og nedstikning igen.
Hverken når den blev sat i hullet eller når den blev skruet helt ned...

Han var dog ikke dummere end at han kunne forstå at der nok kunne bruges
lidt olie i hullet, så sådan noget burde købes.. men hvilket mærke?
Hvad bruger man på denne model og skal man bruge noget ekstra tykt når den
nu har kørt halvbar i noget tid?

Og nej, ham jeg kender er SLET ikke mig selv! Hvor får i den slags ideer
fra? Nu må i altså stoppe..

Fra : Morten Christensen

Dato : 11-06-01 11:13

"Thomas" <Felling@home.now> wrote in message
> En af dem jeg kender har nu kørt rundt med mislyde fra motoren et stykke
> tid, og han var så fjoget at han ikke gad skrue kåben af hans gs500e for
at
> checke oliestanden. tsk tsk.

Hmmm.... Kåben skal da ikke skrues af.
Med lidt fingervenlighed og akavaet stilling, så kan man da sagtens få den
sølle prop af.

> [...]
> lidt olie i hullet, så sådan noget burde købes.. men hvilket mærke?
> Hvad bruger man på denne model og skal man bruge noget ekstra tykt når den

Du skal bruge mineralsk olie 10w40 til denne motor.
Suzuki anbefaler Motul til den (Nok fordi det er deres egen import? *S*)
Alternativt, så er det imervæk billigere at køre til den lokal skruebrækker
først, og få ham til at svejse et par cm eller 10 på din oliepind, så er der
*forhåbentlig* olie på den igen ))

> Og nej, ham jeg kender er SLET ikke mig selv! Hvor får i den slags ideer
> fra? Nu må i altså stoppe..

Busted!

--
Have a good ride