FLYrejse billigst / Rumænien?
Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 03-12-05 11:46

Hvordan finder jeg det billigste fly fra Rumænien til DK? Og retur?
Er det billigere at købe billet i Rumænien end DK?

Mvh Thomas

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-12-05 12:27

Den Sat, 3 Dec 2005 11:46:02 +0100, skrev Thomas Jacobsen :

> Hvordan finder jeg det billigste fly fra Rumænien til DK? Og retur?

Tjek hvilke flyselskaber der flyver fra afgangslufthavnen, og disses
muligheder for at bringe dig til DK. Tjek deres hjemmesider for priser
og tilbud. Ring til dem.

Som hovedregel er det billigst at flyve direkte, men af og til kan det
betale sig at flyve med et flyselskab der egentlig ikke har hjemme i den
lufthavn du vil flyve fra. Det handler om gynger og karuseller. Ex.:

Lufthansa flyver fra BUD(Budapest) til MUC(München) og fra MUC til CPH.
Lufthansa har ikke fuld belægning på BUD->MUC og kan derfor sælge dig en
billet MEGET billigt(måske helt gratis) hvis du vælger samtidig at købe
en billet MUC->CPH.

Jeg ved det er et stort arbejde at undersøge, men alternativt kan du
bede et rejsebureau om at gøre det for dig.

> Er det billigere at købe billet i Rumænien end DK?

Måske, men mere interessant: En billet kan være billigere hos et
flyselskabs samarbejdspartnere.

Lad os holde fast i Lufthansa eksemplet. Lufthansa har via Star Alliance
et tæt samarbejde med United Airlines. Det betyder at United kan tilbyde
billetter på ruten BUD->MUC->CPH, men i virkeligheden er det Lufthansa
der flyver på ruten. Men muligvis er United billigere end Lufthansa.

Se det gjorde jo ikke arbejdet mindre. Til gengæld kan det være
spændende og meget tilfredsstillende at finde den billigste rejse på den
måde.

Jeg gider ikke gøre arbejdet for dig, men jeg og andre kan sikkert
hjælpe dig på vej. Hvis du oplyser hvilken lufthavn der skal flyves fra,
så kan du sikkert få hjælp med hvilke selskaber der kunne have
forbindelser til CPH derfra.

Når du har fundet et selskab du vil flyve med, så kan vi sikkert hjælpe
med samarbejdspartnere.

God arbejdslyst!

--
Kent Oldhøj

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 03-12-05 12:50

> Når du har fundet et selskab du vil flyve med, så kan vi sikkert
> hjælpe med samarbejdspartnere.
>
> God arbejdslyst!

Godt og fyldigt svar, som jeg skal nærlæse igen!
/ Thomas

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 03-12-05 20:44

Prøv www.flyrejsen.dk.

De sammenligner den billigste flypris fra ni forskellige rejsebureauer til
din destination. De sælger ikke selv flybilletter, men det er en nem måde at
undersøge markedet på.

Så har du hurtigt en ret præcis idé om, hvad en billet til Rumænien skal
koste.

Fra : Morten S Hansen

Dato : 03-12-05 22:36

Da jeg fløj til Budapest var at billigere at købe billetten hos den
Ungarnske partner - istedet for hos Sterling som jeg fløj med.

Iøvrigt kan det godt betale sig at undersøge afgange fra fx Berlin.
Der er tit både billigere og oftere afgange til østeuropa - og det er som
regel ikke svært at finde en billig billet fra DK til Berlin.

/morten

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 04-12-05 00:40

Morten S Hansen wrote:
> [...]
> Der er tit både billigere og oftere afgange til østeuropa - og det er
> som regel ikke svært at finde en billig billet fra DK til Berlin.

Rigtigt Mange tak!!!

/ Thomas

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 04-12-05 00:46

Jens Rasmussen wrote:
> [...]
> men det er en nem måde at undersøge markedet på.
>
> Så har du hurtigt en ret præcis idé om, hvad en billet til Rumænien

Tak skal du have!!

/ Thomas