Køb af Skagen Kon-Tiki nu - god ide ?
Fra : BilligImport.dk / KS~

Dato : 03-12-05 10:14

Overvejer at købe i Skagen Kontiki. Kan se de også er steget støt på det
seneste.

Nogen der har erfaringer med disse, og kan fortælle om det er et godt
tidspunkt at købe ?

Hører gerne fra Jer.

På forhånd tak.

mvh. Kim Svarrer
www.BilligImport.dk
www.KS-Webdesign.dk

Fra : Peter H

Dato : 03-12-05 12:05

Jeg har erfaringer med Kon-Tiki og tjent ganske godt og deres afkast kan du
følge på deres hjemmesider.
Om det er lige er denne uge der er det bedste tidspunkt er svaret Nej, da
det altid er bedst at købe efter et fald og de er steget med over 50% i år
http://www.skagenfondene.dk/

Men hvis du er langsigtet nok skal du nok få deres gennemsnit på 22% pa har
jeg læst i en af deres reklamer. For med 22 % pa er der ikke den store grund
til at antage at de også næste år kan gentage over 50% i afkast. Jeg ligger
selv ligeligt i pensionsøjemed i SKAGEN Kon-Tiki, SKAGEN Global og SKAGEN
Vekst og deres koncept er valuebaseret, dvs man gætter ikke om fremtiden,
men tager udgangspunkt i virksomheder der i mange år har været sunde og
raske og ligger skævt i afkast/risiko - indtil det normaliseres.

Men efter en stigning på 50% er det ikke godt lige nu at købe den. På den
anden side ville jeg have sagt det samme for 3 måneder siden, hvor afkastet
måske var 40%. Men at ramme det laveste tidspunkt/uge på en langsigtet
investering synes jeg ikke kan betale sig. Det er lettere og sikrere at stå
på - og glemme det bagefter.

Peter H