Pas til pige på 4 mdr.
Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 03-12-05 10:08

Hej!

Vi skal et lille smut til Norge unden jul. Skal vores datter have pas?
Hendes far er dansk statsborger og hendes mor har permanent
opholdstilladelse i Danmark.

--
Lars Brink
Colombia.dk - Colombia, Sydamerika fansite!

Fra : Holst

Dato : 03-12-05 10:23

Lars Brink [2650] wrote:

> Vi skal et lille smut til Norge unden jul. Skal vores datter have pas?
> Hendes far er dansk statsborger og hendes mor har permanent
> opholdstilladelse i Danmark.

Er pigen dansk statsborger? Er hun det, behøver hun ikke et pas for at
rejse til Norge.

Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 03-12-05 10:51

Hej Holst,

> Er pigen dansk statsborger? Er hun det, behøver hun ikke et pas for at
> rejse til Norge.

Hun er født i Danmark af en udenlandsk statsborger som mor og en dansk
statsborger som far. Registreret i her i Danmark så hun er vel dansk
statsborger eller hvad?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-12-05 12:36

In article <439163e8$0$8848$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Holst wrote:

> Er pigen dansk statsborger? Er hun det, behøver hun ikke et pas for at
> rejse til Norge.

Der skal medbringes ID. Det eneste ID man udsteder i Danmark der fortæller
at man er dansker er passet. Så kun med passet i hånden kan man påberåbe
sig retten til at rejse uden pas.

Så jo, indtil det offentlige begynder at udstede andre ID kort end pas med
statsborgerskab på?, så skal passet med.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 03-12-05 17:18

> [...]
>
> Så jo, indtil det offentlige begynder at udstede andre ID kort end pas med
> statsborgerskab på?, så skal passet med.

Det må da være tilstrækkeligt, at barnet er skrevet ind i faderens pas.
Også som ID.
Hvad er der iøvrigt i vejen med det danske sygesikringsbevis med påført
CPR-nr?

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Holst

Dato : 03-12-05 17:55

Frodo Nifinger wrote:

> Det må da være tilstrækkeligt, at barnet er skrevet ind i faderens pas.
> Også som ID.

Man kan ikke længere blive skrevet ind i forældres pas. Børn skal også
have eget pas nu til dags.

> Hvad er der iøvrigt i vejen med det danske sygesikringsbevis med påført
> CPR-nr?

Det virker fint. Når man rejser inden for den nordiske pasunion, kan man
som regel klare sig ganske glimrende med sit sygesikringskort.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-12-05 21:57

In article <4391c54c$0$15785$14726298@news.sunsite.dk>, Frodo Nifinger wrote:

> Hvad er der iøvrigt i vejen med det danske sygesikringsbevis med påført
> CPR-nr?

Det har ikke noget billede. Og CPR nr fortæller alene at man har opholds-
tilladelse / bopæl i Danmark.

Fra : GB

Dato : 04-12-05 04:57

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote in

> Der skal medbringes ID. Det eneste ID man udsteder i Danmark der
> fortæller at man er dansker er passet. Så kun med passet i hånden kan
> man påberåbe sig retten til at rejse uden pas.

Nu gælder dette her ikke fire-årige småpiger, men voksne - jeg har et
spørgsmål - hvad med et militært ID-kort? Det gælder vel uden problemer
i hele Europa?

GB

Fra : Jørgen Kragh

Dato : 04-12-05 16:04

Hvad med at spørge Forsvarskommandoen?

Umiddelbart vil jeg men at det kun kan gælde som legitimation i NATO lande,
og det er undre forudsætning af at der er foto og CPR nummer på kortet.

mvh

Jørgen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-12-05 20:32

In article <4393057c$0$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Jørgen Kragh wrote:

> [...]

Der er ikke statsborgerskab angivet herpå. Så det kan ikke erstatte pas.
Der er muligvis særlige regler for militærpersonel under tjeneste.

Der er mange ikke-danskere og sågar ikke-EU borgere der gør tjeneste i
det danske forsvar.

Fra : N.O.Svendsen

Dato : 04-12-05 23:17

"Jørgen Kragh" <Hansgakman@ingen_steder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Umiddelbart vil jeg men at det kun kan gælde som legitimation i NATO
> lande, og det er undre forudsætning af at der er foto og CPR nummer på

Et militært ID kort har intet med NATO at gøre.
Et militært ID kort er udstedt af den Danske stat og Indeholder :
Foto
Navn
Rang
Fødselsdato
Højde
Personnummer/tjenestenr
øjenfarve
Hårfarve

ID kortet er udelukkende beregnet til at identificere militært personel i
tjeneste og er på ingen måde et dokument der kan/må bruges til civile
formål.

Venlig hilsen
Niels Svendsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-12-05 07:18

In article <DVJkf.3006$p85.1269@news.get2net.dk>, N.O.Svendsen wrote:

> [...]
>
> ID kortet er udelukkende beregnet til at identificere militært personel i
> tjeneste og er på ingen måde et dokument der kan/må bruges til civile

Der ligger nogle aftaler. Man kan godt tage på NATO øvelse i Tyskland
uden pas, men alene med militært ID kort.

Men som civil kræver det pas for danskere. Tyskere kan rejse den ande
vej med et ID (som angiver statsborgerskab).

Fra : N.O.Svendsen

Dato : 05-12-05 08:49

> Der ligger nogle aftaler. Man kan godt tage på NATO øvelse i Tyskland
> uden pas, men alene med militært ID kort.

Var det ikke det jeg skrev ?
Hvis du tager på NATO øvelse i Tyskland er du vel militært personel i
tjeneste ?

Niels Svendsen

Fra : Allan Hansen

Dato : 04-12-05 17:31

> [...]
>
> Nu gælder dette her ikke fire-årige småpiger, men voksne - jeg har et
> spørgsmål - hvad med et militært ID-kort? Det gælder vel uden problemer

Nej ikke ved private rejser.

Mvh AJH

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 05-12-05 20:39

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> skrev:

> Der skal medbringes ID. Det eneste ID man udsteder i Danmark der
> fortæller at man er dansker er passet. Så kun med passet i hånden
> kan man påberåbe sig retten til at rejse uden pas.

Nej. Der kan indenfor Skandinavien rejses uden pas.
Det er i resten af Schengen, at statsborgerskabet skal kunne bevises -
det kan som udgangspunkt kun ske med et pas for danskere.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-12-05 10:20

In article <43916022$0$84026$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Lars Brink [2650] wrote:
> Hej!
>
> Vi skal et lille smut til Norge unden jul. Skal vores datter have pas?
> Hendes far er dansk statsborger og hendes mor har permanent
> opholdstilladelse i Danmark.

Vi har en nordisk pasunion der gør at det normalt ikke skal vises ved
indrejse, men det skal medbringes, da det er det eneste stykke papir danskerne
kan få der viser deres statsborgerskab.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 05-12-05 20:41

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> skrev:

> Vi har en nordisk pasunion der gør at det normalt ikke skal vises
> ved indrejse, men det skal medbringes,

Nej. Der skal IKKE medbringes pas ved rejser indenfor den nordiske
pasunion.

http://www.schengen.dk/Schengen_folder.pdf

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 05-12-05 21:45

On 05 Dec 2005 19:40:50 GMT, "Morten Bjergstrøm"
<nospam01@miljokemi.dk> wrote:

>Nej. Der skal IKKE medbringes pas ved rejser indenfor den nordiske
>pasunion.
>
>http://www.schengen.dk/Schengen_folder.pdf
(Fint nok med et link til schengens opfattelse af , men hvad med et
til teksten i "Den Nordiske Pasunion" ?)

Det er korrekt at man ikke SKAL have pas med på rejse i norden.

Danske rejsetransportører (bla. luftfartsselskaber) er tilfreds med
sygesikringsbevis eller kørekort, og self. pas som identifikation ved
rejse til de Nordiske lande.

Men nogle svensk/finske ditto forlanger pas eller Finsk
sygesikringsbevis med billed, som identifikation, det står i deres
befordringsbetingelser, så hvis de afkræver dig legimatition og har du
kun dit danske sygesikringsbevis og/eller kørekort, ja, så kommer du
ikke med.
Så i virkelighedens verden kan man komme ud for at passet er det
eneste der dur ved rejse i Norden. Private kan åbentbart have
strengere krav til identifikation end de krav myndighederne stiller ?
Det er derfor en god ide at sætte sig ind i de
rejse/befordrings-betingelser der gælder for de
transport-firmaer/selskaber man ønsker/forventer at lade sig
transporterer af.

/Hans

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 06-12-05 08:44

Hans Kjaergaard <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev:

> (Fint nok med et link til schengens opfattelse af , men hvad med
> et til teksten i "Den Nordiske Pasunion" ?)

Det hele står der skam i den henvisning jeg har angivet og er endda
citeret andetsteds i tråden! Det skal i øvrigt bemærkes, at de nordiske
lande også er en del af Schengen.

Hvilken form for legitimation skal danske
statsborgere medbringe ved rejse til de øvrige
Schengen-lande efter den 25. marts
2001?
Rejser inden for Norden
En dansk statsborger behøver ikke at medbringe
pas ved rejse i de øvrige nordiske lande.
En dansk statsborger, som rejser inden for Norden,
skal dog fortsat kunne identificere sig, hvis
det er påkrævet. Dette vil blandt andet være tilfældet
ved overnatning på hotel eller lignende i et
andet nordisk land. Her vil anden legitimation end
pas - for eksempel et kørekort - være tilstrækkelig.
Rejser i de øvrige Schengen-lande
En dansk statsborger skal fortsat medbringe pas
i andre Schengen-lande end de nordiske.

> [...]
> befordringsbetingelser, så hvis de afkræver dig legimatition og
> har du kun dit danske sygesikringsbevis og/eller kørekort, ja, så

De må ikke kræve pas. Svenskerne forsøgte sig ellers med det, da de kom
med i Schengen men de blev mig bekendt "sat på plads".

> [...]
> eneste der dur ved rejse i Norden. Private kan åbentbart have
> strengere krav til identifikation end de krav myndighederne

De kan ikke kræve pas - det fremgår også af min henvisning.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Søren G

Dato : 06-12-05 10:07

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message
> Det hele står der skam i den henvisning jeg har angivet og er endda
> citeret andetsteds i tråden! Det skal i øvrigt bemærkes, at de nordiske
> lande også er en del af Schengen.

Siden hvornår er norge blevet en del af Schengen (Eller EU for den sags
skyld) ?

> De må ikke kræve pas. Svenskerne forsøgte sig ellers med det, da de kom
> med i Schengen men de blev mig bekendt "sat på plads".

Du skal have pas med når du rejser imellem schengenlande, præcis som du
altid har skulle. Der er så specielle regler norden imellem.

--
Søren

Fra : Bo

Dato : 06-12-05 10:31

"Søren G" skrev i en meddelelse

> Siden hvornår er norge blevet en del af Schengen

siden år 2000 eller før

>Eller EU for den sags skyld) ?

Det er de ikke

> Du skal have pas med når du rejser imellem schengenlande, præcis som du
> altid har skulle. Der er så specielle regler norden imellem.

Korrekt.

www.um.dk skriver:

Ved rejser til de nordiske lande (Norge, Sverige, Finland og Island), der
alle deltager i Schengen-samarbejdet, er det dog ikke nødvendigt at kunne
legitimere sig med et pas.

Hilsen

Bo

Fra : Bo

Dato : 06-12-05 10:42

"Søren G" skrev i en meddelelse

> Siden hvornår er norge blevet en del af Schengen (Eller EU for den sags
> skyld) ?

19/12-1996

http://odin.dep.no/jd/norsk/dok/regelverk/rundskriv/012101-990220/hov004-bn.html

Hilsen

Bo

Fra : Søren G

Dato : 06-12-05 11:41

"Bo" <bo@mail-online.dk> wrote in message

> 19/12-1996

http://odin.dep.no/jd/norsk/dok/regelverk/rundskriv/012101-990220/hov004-bn.html

Der kan man bare se...Det vidste jeg ikke engang. Det er nok ikke noget
man har bidt mærke til når man i forvejen har pasunionen med dem.

--
Søren

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 06-12-05 11:43

"Søren G" <soreng@invalid.wq> skrev:

> Siden hvornår er norge blevet en del af Schengen (Eller EU for den
> sags skyld) ?

Norge har været medlem af Schengen i flere år. Det følger i øvrigt af
min henvisning.

> Du skal have pas med når du rejser imellem schengenlande, præcis
> som du altid har skulle. Der er så specielle regler norden
> imellem.

Hvad var det lige jeg skrev? Og hvad var det jeg citerede?

Hvorfor læser du ikke det der bliver skrevet før du svarer?

Det hele stod let og enkelt forklaret på:

Fra : Søren G

Dato : 05-12-05 09:39

"Lars Brink [2650]" <usenet2005@papayaREMOVEconsulting.com> wrote in message
> Vi skal et lille smut til Norge unden jul. Skal vores datter have pas?

Godt nok er der pasunion imellem Danmark og Norge, men hun(forældrene), skal
kunne legitimerer hende, og hendes statsborgerskab. Så vidt jeg er
orienteret er det kun et pas der gør det.
Ofte vil det i praktis være godt nok at medbringe et sygesikringsbevis.

> Hendes far er dansk statsborger og hendes mor har permanent
> opholdstilladelse i Danmark.

Men hvilket statsborgerskab har pigen ?

--
Søren

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 05-12-05 20:44

"Søren G" <soreng@invalid.wq> skrev:

> Godt nok er der pasunion imellem Danmark og Norge, men
> hun(forældrene), skal kunne legitimerer hende, og hendes
> statsborgerskab.

Nej. Det gælder i Schengenlandene men ikke i de nordiske lande der er
en del af den nordiske pasunion.

> Så vidt jeg er orienteret er det kun et pas der
> gør det. Ofte vil det i praktis være godt nok at medbringe et
> sygesikringsbevis.

Det er nok både praktisk og teoretisk.

[...]

Det er ret uheldigt, at der bliver fremsat så forkerte informationer om
noget der er så let at tjekke op på.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Søren G

Dato : 06-12-05 10:03

> Nej. Det gælder i Schengenlandene men ikke i de nordiske lande der er
> en del af den nordiske pasunion.

Politiet er af en lidt anden mening.
http://www.politi.dk/da/borgerservice/pas/hvornaarskalduhavepasmed/
Man skal kunne legitimerer sig selv også i de nordiske lande. Politiet
foreslår selv kørekort, da det er billedelegitimation. Sygesikring bliver
ikke nævnt som legitimation i de nordiske lande (hvilket også er fornuftigt
nok).

> Det er ret uheldigt, at der bliver fremsat så forkerte informationer om
> noget der er så let at tjekke op på.

Det er muligt at man ikke skal kunne legitimerer sit statsborgerskab med et
pas, men man skal stadigvæk kunne legitimerer sig selv.
Hvilket billedelegitimation kan du komme på, at forældrene skal vise på den
4 måneder gamle pige, andet end pas ?

--
Søren

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 06-12-05 11:45

> Politiet er af en lidt anden mening.

Nej de er ej.

> [...]
> Politiet foreslår selv kørekort, da det er billedelegitimation.
> Sygesikring bliver ikke nævnt som legitimation i de nordiske lande

Du har åbentlyst ikke læst, hvad jeg har skrevet og hvad jeg har
henvist til.

Det er dybt useriøst.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Søren G

Dato : 06-12-05 11:55

> Nej de er ej.

Du har åbenbart ikke læst hvad jeg henviste til.

Det er dybt useriøst.

--
Søren

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 06-12-05 16:14

> Du har åbenbart ikke læst hvad jeg henviste til.
>
> Det er dybt useriøst.

Det var dog imponerende - Politiet skriver (skægt nok) præcis det samme
som i mit citat fra Schengen.dk (som du på imponerende vis formåede at
overse) der interessant nok er en officiel side.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Søren G

Dato : 07-12-05 10:54

> Det var dog imponerende - Politiet skriver (skægt nok) præcis det samme
> som i mit citat fra Schengen.dk (som du på imponerende vis formåede at
> overse) der interessant nok er en officiel side.

Ligesom politiets ?

Du har på intet tidspunkt linket til en side, men til en PDF fil, uden at
give en størrelses angivelse på filen. Men så mangelfulde informationer kan
du ikke forvente at folk bevidstløst downloader alt hvad du linker til.

--
Søren

Fra : Holst

Dato : 07-12-05 11:06

Søren G wrote:

> [...]
> du ikke forvente at folk bevidstløst downloader alt hvad du linker til.

Hvis du ikke gider downloade det, der linkes til, så kan du jo ikke
anses for en seriøs debattør i en sådan debat.

Er det en hjælp, tog det mig mindre end 10 sekunder af downloade
PDF-filen på min ikke alt for hurtige ADSL-forbindelse.

Fra : Søren G

Dato : 07-12-05 13:05

"Holst" <newsdec05@shelter.dk> wrote in message
> Hvis du ikke gider downloade det, der linkes til, så kan du jo ikke
> anses for en seriøs debattør i en sådan debat.

Selvfølgelig kan jeg det. Det er god plig at oplyse om størrelsen på filer
som man linker til, så folk kan tage stilling derfra.

> Er det en hjælp, tog det mig mindre end 10 sekunder af downloade
> PDF-filen på min ikke alt for hurtige ADSL-forbindelse.

Det hjælper mig ikke meget.

--
Søren

Fra : Holst

Dato : 07-12-05 13:12

Søren G wrote:

> Selvfølgelig kan jeg det. Det er god plig at oplyse om størrelsen på filer
> som man linker til, så folk kan tage stilling derfra.

Hvorfor dog det. Om det er en HTML-side eller en PDF-fil kommer da ud på
et. Eller du vil måske også have, at folk skal til at oplyse størrelsen
af HTML-sider, når du kommer med en henvisning. Ofte kan sådanne sider
fylde langt mere, eftersom de kan inkludere en lang række billeder.

Derudover er det jo ikke sikkert, man har nogen som helst anelse om
filens størrelse. Vil du virkelig have, at folk skal gemme PDF-filen på
deres harddisk, undersøge filens størrelse og så slette filen igen. Ja,
det vil du nok have, men jeg tvivler på, at særligt mange gider.

> Det hjælper mig ikke meget.

Synd for dig.

Fra : Søren G

Dato : 07-12-05 13:21

"Holst" <newsdec05@shelter.dk> wrote in message
> Hvorfor dog det. Om det er en HTML-side eller en PDF-fil kommer da ud på
> et.

Nej.

> Eller du vil måske også have, at folk skal til at oplyse størrelsen
> af HTML-sider, når du kommer med en henvisning. Ofte kan sådanne sider
> fylde langt mere, eftersom de kan inkludere en lang række billeder.

Det gør da ikke HTML siden større

> Derudover er det jo ikke sikkert, man har nogen som helst anelse om
> filens størrelse. Vil du virkelig have, at folk skal gemme PDF-filen på
> deres harddisk, undersøge filens størrelse og så slette filen igen.

Øhhh...Folk har downloaded filen allerede når de læser den, så det er en
smal sag at oplyse om filens størrelse.

> Ja , det vil du nok have, men jeg tvivler på, at særligt mange gider.

Nu tillægger du mig holdninger som jeg ikke har givet udtryk for,.

> Synd for dig.

Hvad hjælper det mig at filen tog mindre end 10 sekunder for dig at
downloade ?

--
Søren

Fra : Holst

Dato : 07-12-05 13:32

Søren G wrote:

> Øhhh...Folk har downloaded filen allerede når de læser den, så det er en
> smal sag at oplyse om filens størrelse.

Hos mig bliver den vist in-line i browseren.

> Hvad hjælper det mig at filen tog mindre end 10 sekunder for dig at
> downloade ?

Så vil nogen kunne estimere størrelsen ...

Fra : Søren G

Dato : 07-12-05 13:55

"Holst" <newsdec05@shelter.dk> wrote in message
> Hos mig bliver den vist in-line i browseren.

Betyder ikke at du ikke kan få oplyst størrelsen.

> Så vil nogen kunne estimere størrelsen ...

Ja et sted imellem 1.5 MB og 100 KB.

--
Søren

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 07-12-05 12:52

> Ligesom politiets ?

Ja.

> Du har på intet tidspunkt linket til en side, men til en PDF fil,
> uden at give en størrelses angivelse på filen.

Og hvis du synes det tager for lang tid at downloade filen kan du jo
afbryde.
Dertil kommer det faktum, at jeg også havde citeret den relevante del
af teksten her i tråden så dit argument ovenfor falder til jorden.

> Men så mangelfulde
> informationer kan du ikke forvente at folk bevidstløst downloader
> alt hvad du linker til.

Hvis du ikke læser de henvisninger der bliver givet kan du ikke
kommentere på dem.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Søren G

Dato : 07-12-05 13:07

> Ja.

Så har jeg jo læst det.

> [...]
> Dertil kommer det faktum, at jeg også havde citeret den relevante del
> af teksten her i tråden så dit argument ovenfor falder til jorden.

Det er den forkerte vej rundt. Du bør oplyse om størrelsen på filen når du
linker til den (almindelig usenet etikette).

> Hvis du ikke læser de henvisninger der bliver givet kan du ikke
> kommentere på dem.

Hvor har jeg kommenteret på indholdet af det du linkede til ?

--
Søren

Fra : Holst

Dato : 07-12-05 13:16

Søren G wrote:

> Det er den forkerte vej rundt. Du bør oplyse om størrelsen på filen når du
> linker til den (almindelig usenet etikette).

Hvornår er det blevet almindelige etikette? Jeg har nu været bruger af
Usenet i mere end ti år, og jeg har aldrig tidligere opfattet det som
almindelige etikette at angive filstørrelser, når man linker til filer.
I særdeleshed ikke i de senere år, hvor nærmerst hvermand har en
bredbåndsforbindelse.

Fra : Søren G

Dato : 07-12-05 13:24

"Holst" <newsdec05@shelter.dk> wrote in message

> I særdeleshed ikke i de senere år, hvor nærmerst hvermand har en
> bredbåndsforbindelse.

Nu bliver jeg forvirret...Har du oplevet det eller har du ikke oplevet det ?

--
Søren

Fra : Holst

Dato : 07-12-05 13:34

Søren G wrote:

> Nu bliver jeg forvirret...Har du oplevet det eller har du ikke oplevet det ?

Selvfølgelig har jeg oplevet det, og jeg har også indimellem selv
angivet en filstørrelse ved større filer.

Men derfor mener jeg ikke, at det er almindelige etikette at opgive en
filstørrelse.

Fra : Jesper Juul

Dato : 08-12-05 11:06

Søren G wrote:

> Det er den forkerte vej rundt. Du bør oplyse om størrelsen på filen
> når du linker til den (almindelig usenet etikette).

Aha, kan du ikke lige henvise til et sted på www.usenet.dk hvor det står
beskrevet?

--
Jeg beskyttes ikke af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få -1 spam-mails.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 07-12-05 13:23

> Nej.

Jo.

> Det gør da ikke HTML siden større

Det gør den mængde data du downloader større.

> Øhhh...Folk har downloaded filen allerede når de læser den, så det
> er en smal sag at oplyse om filens størrelse.

Nej PDF-filer bliver hentet i bidder når de læses i en browser.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Søren G

Dato : 07-12-05 13:27

> Jo.

Nej

> Det gør den mængde data du downloader større.

Den store forskel er at man kan afbryde download af billeder på en HTML side
og stadigvæk læse informationerne på siden. Det kan du ikke med PDF.

> Nej PDF-filer bliver hentet i bidder når de læses i en browser.

Det ved jeg godt. Men den bliver jo færdig med at hente den før eller siden
(før hvis PDF'en er så lille som du siger den er).

--
Søren

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 07-12-05 13:27

"Søren G" <soreng@invalid.wq> skrev:

> Det er den forkerte vej rundt. Du bør oplyse om størrelsen på
> filen når du linker til den (almindelig usenet etikette).

Det står der ikke noget om nogen steder.
Retningslinierne for brug af nyhedsgrupperne findes på
http://www.usenet.dk

> Hvor har jeg kommenteret på indholdet af det du linkede til ?

I dine indlæg såmænd. Du påstår gentagne gange at jeg ikke har ret.

--
Morten http://miljokemi.dk