Skærme
Fijala 3554
KTC - hvilket panel?
Fra : Sven

Dato : 02-12-05 17:16

Hej.
Hvordan finder jeg ud af, hvilket panel der sidder i min nye KTC fladskærm?

Sven

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 02-12-05 18:00

"Sven" <nogen@med.ca> wrote:

>Hej.
>Hvordan finder jeg ud af, hvilket panel der sidder i min nye KTC fladskærm?

Her er lidt at starte med - sakset fra min outbox.

På den tyske hjemmeside Prad kan man finde en masse svært tilgængelige
oplysninger om alt der har med LCD skærme at gøre, og der er nu kommet en
engelsk sproget afdeling: http://www.prad.de/en/

Og på denne underside kan man søge på fabrikanter, skærmstørrelser osv.:
http://www.prad.de/en/guide/ausstattung_auswahl.html

Der er også en dansk side der forklarer en masse om LCD'er:
http://flatpanels.dk/ og her er der der hjælp til paneltyper i afsnittet
"->Hvilken ->Efter Paneltype" og "->Hvilken ->Efter Behov"

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Sven

Dato : 02-12-05 22:43

> [...]
> http://flatpanels.dk/ og her er der der hjælp til paneltyper i afsnittet
> "->Hvilken ->Efter Paneltype" og "->Hvilken ->Efter Behov"

Masser af god info, men desværre ikke om min skærm. Jeg ved ikke hvem der
har produceret den, og ej heller hvilken type panel det er.
Det er en KTC 19" 9005LD, 8ms, 1000:1 med både VGA og DVI indgang. Det er
sådan ca hvad jeg ved om skærmen.

Sven

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 03-12-05 13:25

"Sven" <nogen@med.ca> wrote:

> [...]
>har produceret den, og ej heller hvilken type panel det er.
>Det er en KTC 19" 9005LD, 8ms, 1000:1 med både VGA og DVI indgang. Det er

Så er det nok en gang Google der skal til.

http://www.hardware-test.dk/ht/test_show.asp?id=4105
Fortæller lidt om KTC, og hvis det er samme skærm, bare med ekstra DVI, så
fortæller side to at det er PVA/MVA panel.

Fra : Sven

Dato : 03-12-05 14:23

> Så er det nok en gang Google der skal til.
>
> http://www.hardware-test.dk/ht/test_show.asp?id=4105
> Fortæller lidt om KTC, og hvis det er samme skærm, bare med ekstra DVI, så
> fortæller side to at det er PVA/MVA panel.

Ja, det er det jo så ikke, da den der er listet på side 2 på den side er en
12ms og kontrast 600:1, så det er ikke samme panel, men derfor kan det jo
godt være samme panelTYPE. Min er som sagt en 8ms, 1000:1

Sven

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-05 19:29

Sven wrote:

> Ja, det er det jo så ikke, da den der er listet på side 2 på den side
> er en 12ms og kontrast 600:1, så det er ikke samme panel, men derfor
> kan det jo godt være samme panelTYPE. Min er som sagt en 8ms, 1000:1

Med den opgivne kontrast lyder det som et MVA eller PVA panel.

Zulu