Andet multimedie
bentjuul 3670
Underlige farver ved afspildning af film, ~
Fra : Kim M Jørgensen

Dato : 02-12-05 12:01

Ja jeg ved ikke hvilken gruppe det her spørgsmål høre hjemme i men har jo
vel noget med grafik at gøre så prøver her.

Har det problem at når jeg afspiller visse film typer er farverne på skærmen
bare blå røde og grønne så kunne forestille mig det er et eller andet codec
problem.
Hvis jeg tager egenskaber på filmen får jeg at vide vide video formatet er
Windows Media Video 9

Og har installeret Windows Media Player 9, systemet er Windows XP.

Men havd for mulighedder har jeg der for codec, har prøvet at installere
Nimo Codec Pack 5.0 Build 9 Beta 1
uden noegn forandring.

Er specielt på hjemmesiden http://www.wimp.com/

Jeg oplever problemerne, ihverfald ved nogle af filmene, f.eks.
http://www.wimp.com/corpse/

Så håber nogen kan fortælle mig hvordan jeg kan afhælpe dette problem. På
forhånd tak.

Fra : Esben

Dato : 03-12-05 03:34

"Kim M Jørgensen" <kimremove@teledi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.wimp.com/corpse/
>
> Så håber nogen kan fortælle mig hvordan jeg kan afhælpe dette problem. På

Hvilken kombination af grafikkort og drivere bruger du? nVidia har en
kombination, der giver den effekt der beskriver, så måske skulle du prøve at
opdatere driverne til grafikkortet.

--
Esben

Fra : Kim M Jørgensen

Dato : 05-12-05 10:15

Lyder bare lidt mærkeligt det skulle være problemet da jeg vint kan afspile
DivX og MPEG filer mm.

Men grafikkortet er et ATI Radion 9550