Tid for at få håndværker
Fra : Morten Snedker

Dato : 02-12-05 09:16

Hejsa,

Jeg ved ikke helt hvilken gruppe mit indlæg hører hjemme i, så jeg
prøver her:

Som lejer er der en række ting, som jeg mener bør udbedres på
lejemålet. Jeg gjorde udlejer skriftligt opmærksom 08-Juli-2005.

Der skal skiftes 4 vinduer og en hoveddør. Er der så lang ventetid på
døre/vinduer/håndværker, at det kan retfærdiggøre, at det ikke er
skiftet endnu?

Skub mig gerne videre til rette gruppe, hvis jeg er på afveje.

mvh /Snedker
---

Fra : Per H

Dato : 02-12-05 10:25

On Fri, 02 Dec 2005 09:15:46 +0100, Morten Snedker
<morten.snedker@planprojekt.dk> skrev:

> [...]
>skiftet endnu?
>
>Skub mig gerne videre til rette gruppe, hvis jeg er på afveje.

gruppen er rigtig nok.

jeg vil tro at der max er 3 mdr. leveringstid på vinduer.
alt efter hvilket produkt der vælges.

der er masser af småmestre der ikke har ret meget at lave.

storke kan skaffes hjem på ca 5 uger.

Vh Per

Fra : Gainsbourg

Dato : 02-12-05 13:08

> Som lejer er der en række ting, som jeg mener bør udbedres på
> lejemålet. Jeg gjorde udlejer skriftligt opmærksom 08-Juli-2005.

Nu kan jeg jo ikke udtale mig, om det er ting du har krav på at få udført
for ejers regning, om det skal gå over en evt. vedligeholdelseskonto eller
om du slet ikke har krav på at få det lavet, da jeg jo ikke kender din
lejekontrakt eller tingenes tilstand. Men du kan jo ringe ind og venligt
forspørge om ejer er enig med dig og i så tilfælde, om hvad tidshorisont du
skal regne med.

> Der skal skiftes 4 vinduer og en hoveddør. Er der så lang ventetid på
> døre/vinduer/håndværker, at det kan retfærdiggøre, at det ikke er
> skiftet endnu?

Ja, der er jo ikke engang gået 4 måneder. Nogle af vores bekendte, som er
husejere, har forgæves forsøgt at få en håndværker til at komme og sætte en
ny hoveddør i, samt nogle andre småting, i snart et år nu. De har
efterhånden opgivet at finde en håndværker der gider.

- Og som lejer må man, som oftest, forberede sig på, at ting tager endnu
længere end ellers pga af administration og fordi ejeren nok ikke kan bruge
så meget tid på hvert enkelt lejemål, som folk ellers selv ville bruge, på
at hænge i røret hos forskellige håndværkere. Der er også en tendens til, at
håndværkere sylter ting der skal laves for lejeforeninger, da den enkelte
lejer jo ikke har mulighed for at ringe efter en anden håndværker, når de
bliver trætte af ventetiden.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-12-05 13:44

Gainsbourg wrote:

> Der er også en tendens til, at håndværkere sylter ting der skal laves
> for lejeforeninger, da den enkelte lejer jo ikke har mulighed for at
> ringe efter en anden håndværker, når de bliver trætte af ventetiden.

Den mulighed har til gengæld ejendommens administrator. Og enhver håndværker
med respekt for sit firma vil hoppe og springe for at få foden indenfor som
fast mand i ejendommens kartotek over brugte håndværkere - jo større ejendom
(jo flere lejligheder) des bedre for håndværkeren.

Jeg har selv siddet i afdelingsbestyrelse i en større ejendom (700+
lejligheder) og der stod håndværkerne som regel indenfor 1 time, hvis
ejendomsmesteren havde en opgave.
Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Petersen_Michael

Dato : 03-12-05 16:30

In news:dOWjf.28$tB2.13@news.get2net.dk,
Gainsbourg <isl41688@THORSTENimage.dk> Typed:

8< snip >8

> Ja, der er jo ikke engang gået 4 måneder.

8. Juli - 2. December = mindre end 4 måneder?
Hvilken kalender regner du efter?
I følge mine beregninger er der gået den bedste part af 5 måneder

8. August = 1 måneder
8. September = 2 måneder
8. Oktober = 3 måneder
8. November = 4 måneder
8. December (det er i næste uge) = 5 måneder

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Jesper Hansen

Dato : 02-12-05 15:41

> Skub mig gerne videre til rette gruppe, hvis jeg er på afveje.

Evt. jura-gruppen, hvis det skal være *helt* præcist?

Mvh

Jesper

Fra : John Vedsegaard

Dato : 02-12-05 22:12

"Morten Snedker" <morten.snedker@planprojekt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skiftet endnu?
>
> Skub mig gerne videre til rette gruppe, hvis jeg er på afveje.

Tja, jeg tager ikke nye kunder ind før medio Marts.

John Vedsegaard
www.taform.dk