SMTP, send post virker ikke
Fra : Morten Snedker

Dato : 02-12-05 09:11

En bekendt har hjemme en notebook med Outlook XP.

Fra arbejde kan han fint sende modtage. Når jeg tester her fra min
arbejdsplads, virker det også fint.

Men når han er hjemme kan han modtage, men ikke sende. Han får besked
om at SMTP-serveren blev fundet, men at der ingen kontakt er.

Jeg har prøvet at køre direkte i ADSL'en, uden om hans Netgear router
- stadig samme fejl.

Er der nogle Inet-udbydere, der ikke tillader trafik på port 25 (er
det ikke der SMTP foregår?) ?

Eller er der andre bud til en løsning?

FUT:    dk.edb.internet.software.mail+news

mvh /Snedker
---

Fra : Max

Dato : 02-12-05 09:21

Hej

> Men når han er hjemme kan han modtage, men ikke sende. Han får besked
> om at SMTP-serveren blev fundet, men at der ingen kontakt er.

Køre han på samme net hjemme ? Du kan jo ikke bruge et TDC SMTP
relæ hvis du ikke køre på TDC net.

Mvh Max

Fra : Morten Snedker

Dato : 02-12-05 10:56

On Fri, 2 Dec 2005 09:20:47 +0100, "Max"
<max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej

>Køre han på samme net hjemme ? Du kan jo ikke bruge et TDC SMTP
>relæ hvis du ikke køre på TDC net.

Undskyld manglende information.

SMTP'en er smtp.domænenavn.dk, hvor domænenavn er virksomhedensnavn.
De hostes af Azero.

---

Fra : Martin Schultz

Dato : 02-12-05 09:31

Morten Snedker <morten.snedker@planprojekt.dk> skrev 2005-12-02:
> [...]
> - stadig samme fejl.
>
> Er der nogle Inet-udbydere, der ikke tillader trafik på port 25 (er

Hvilken SMTP server benytter han? Det er meget normalt at man ikke kan
bruge en SMTP server via en anden udbyder.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Morten Snedker

Dato : 02-12-05 10:57

On 02 Dec 2005 08:30:33 GMT, Martin Schultz
<news2005@adsltips.invalid> wrote:

>Hvilken SMTP server benytter han? Det er meget normalt at man ikke kan
>bruge en SMTP server via en anden udbyder.

Se mit svar til Max. Og tak for respons!
---

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-12-05 09:57

Hej!

Morten Snedker wrote:
> Er der nogle Inet-udbydere, der ikke tillader trafik på port 25 (er
> det ikke der SMTP foregår?) ?

Hvis han har TDC WebSpeed kan der blive problemer med andre mailservere end TDCs
egne:

<
http://support.global.surftown.com/index.php?group=DK&language=Danish&_a=knowledgebase&_j=questiondetails&_i=38&nav=+%26gt%3B+%3Ca+href%3D%27index.php%3F_a%3Dknowledgebase%26_j%3Dsubcat%26_i%3D13%27%3ESupport+DK%3C%2Fa%3E+%26gt%3B+%3Ca+href%3D%27index.php%3F_a%3Dknowledgebase%26_j%3Dsubcat%26_i%3D16%27%3EEmail%3C%2Fa%3E

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Morten Snedker

Dato : 02-12-05 11:07

On Fri, 02 Dec 2005 09:56:58 +0100, Kim Voss Schrader
<usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:

Tusind tak for link - det var præcist her problemet var. Linket peger
videre til http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=16597, der
gav en beskrivelse af såvel problem som løsning herpå.

Så enten kan jeg benytte TDC's smtp (de har heldigvis også tdc på hans
arbejde), eller pege på andet portnummer.

Super!

mvh /Snedker
---

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-12-05 11:11

Hej!

Morten Snedker wrote:

> Tusind tak for link - det var præcist her problemet var.

No problemo, jeg stod med selvsamme problem for et års tid siden :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 02-12-05 12:19

Kim Voss Schrader skrev:

> No problemo,

No problemA - problema er et græsk låneord i spansk og er masculino
til trods for at det ender på A
thomas

Fra : Ulrik Løye

Dato : 02-12-05 12:09

On Fri, 02 Dec 2005 09:11:20 +0100, Morten Snedker
<morten.snedker@planprojekt.dk> wrote:

> [...]
>- stadig samme fejl.
>
>Er der nogle Inet-udbydere, der ikke tillader trafik på port 25 (er

ja

>Eller er der andre bud til en løsning?

det afhænger af isp'en - så jeg henviser til dennes site.

/u

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 02-12-05 15:12

Morten Snedker <morten.snedker@planprojekt.dk> enriched usenet with:

> Er der nogle Inet-udbydere, der ikke tillader trafik på port 25 (er
> det ikke der SMTP foregår?) ?

TDC bredbånd og Webspeed tillader som udgangspunkt ikke udgående trafik på
port 25 til andet en deres egen SMTP-server. Jeg mener Tele2 har noget
lignende

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: D:A:D - Cloudy Hours

Fra : Jens G

Dato : 02-12-05 16:09

> [...]

>Men når han er hjemme kan han modtage, men ikke sende. Han får besked
>om at SMTP-serveren blev fundet, men at der ingen kontakt er.

Er det samme Internetudbyder der bruges hjemme og på arbejdspladsen?

De fleste Internetudbydere tillader kun at deres SMTP server bruges
fra egne IP adresser.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-12-05 17:41

In article <0300p1t6d30f2nq8f3kqsdi0m7qh8hnn5j@4ax.com>, Morten Snedker wrote:
> [...]
> - stadig samme fejl.
>
> Er der nogle Inet-udbydere, der ikke tillader trafik på port 25 (er

Stort set alle udbydere tillader kun man bruger deres mailservere fra
deres net. Hvis det eksempelvis er TDC, så har de en anden SMTP med
password man kan bruge udefra.

Flere og flere tilbyder SMTP med auth.

Fra : Michael

Dato : 10-12-05 21:30

Hej

Ja - f.eks. TDC har lukket for port 25.

Min private email er hos b-one, der har åbnet en port 2525 med ASMTP.
Det har TDC (endnu) ikke lukket for

mvh

Mikael

Fra : Jens U. K.

Dato : 16-12-05 12:54

"Morten Snedker" <morten.snedker@planprojekt.dk> wrote in message
[...]
> Er der nogle Inet-udbydere, der ikke tillader trafik på port 25 (er
> det ikke der SMTP foregår?) ?

Du bør være opmærksom på hvilken smtp-server der forsøges at blive brugt.
For at undgå spammere o.lign. er det tit kun muligt at få fat på den
smtp-server som isp'en udbyder!

/Jens Ulrik

Fra : Thomas gade

Dato : 16-12-05 20:00

Morten Snedker wrote:

> [...]
>det ikke der SMTP foregår?) ?
>
>Eller er der andre bud til en løsning?

>FUT:    dk.edb.internet.software.mail+news

Det er sandsynligvis fordi han har en anden udbyder hjemme og derfor
ikke benytter samme smtp server.