svamp i skeden
Fra : Jørgen

Dato : 01-12-05 23:45

For mange år siden kom min kæreste hjem og fortalte, at hun havde fået svamp
i skeden (eller noget i den retning). Vi skulle begge to på en pillekur.
Hvad mon de piller hed? Var det FLU...... eller noget i den retning.
Den svampeinfektion mærkede manden intet til, men han kunne smitte pigen
igen og igen, hvis ikke han også tog pillekuren.
Hvad hed disse piller?
Mvh
Jørgen

--
Giv den segnende stærke drikke
og giv den mismodige vin. (Ordsp. 31,6)

Fra : nana sørensen

Dato : 02-12-05 00:23

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Den svampeinfektion mærkede manden intet til, men han kunne smitte pigen
> igen og igen, hvis ikke han også tog pillekuren.

Jeg husker noget om Flagyl. Kan det være det+ www.netdoktor.dk orker ikke
lige selv at fafle.

Fra : Jørgen

Dato : 02-12-05 11:06

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse

> "Jørgen" <skjelm@hotmail.com> wrote in message
> >

> Jeg husker noget om Flagyl. Kan det være det+ www.netdoktor.dk orker ikke
> lige selv at fafle.

Bingo - Tak, Nana.
Det var Flagyl, jeg mente.
Jørgen

Fra : sdsf

Dato : 02-12-05 11:34

Jørgen skrev:

> Bingo - Tak, Nana.
> Det var Flagyl, jeg mente.
> Jørgen

Flagyl er bare ikke virksom mod svampeinfektion.

Det er kun virksomt mod visse anaerobe bakterier og protozoer.
http://en.wikipedia.org/wiki/Metronidazole

Protozoer i skeden, så er der tale om Trichomonas vaginalis,
en flagellat en encellet eucaryot med svingtråd.
http://en.wikipedia.org/wiki/Trichomonas_vaginalis

Fra : Jørgen

Dato : 02-12-05 12:57

> [...]
>
> Protozoer i skeden, så er der tale om Trichomonas vaginalis,
> en flagellat en encellet eucaryot med svingtråd.

Nå, OK. Tak for hjælpen.
Jørgen

Fra : nana sørensen

Dato : 02-12-05 17:34

> Bingo - Tak, Nana.
> Det var Flagyl, jeg mente.
> Jørgen

i orden. det sjove er at jeg ikke aner hvor jeg ved det fra. LOL man kan
også bruge Canesten. det er ikke så kradst og er i håndkøb. består af en
stikpille (!!!) med indføringsdims og noget creme. Funker okay, i hvertfald
hvis det er postpencilinsvamp.

Fra : Anita

Dato : 02-12-05 17:57

nana sørensen skrev:
> man kan også bruge Canesten. det er ikke så kradst og er i håndkøb.
> består af en stikpille (!!!) med indføringsdims og noget creme.
> Funker okay, i hvertfald hvis det er postpencilinsvamp.

Det havde jeg ikke held med efter en penicillinkur.

Venligst Anita

Fra : nana sørensen

Dato : 02-12-05 18:50

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> wrote in message

> Det havde jeg ikke held med efter en penicillinkur.
>
> Venligst Anita

Funkede fint for mig, begge gange. Min krop HADER penicilin, får både
skodmave og svamp.

Fra : Jørgen

Dato : 02-12-05 21:57

> [...]
> også bruge Canesten. det er ikke så kradst og er i håndkøb. består af en
> stikpille (!!!) med indføringsdims og noget creme. Funker okay, i

I MIN tid (jeg er 70 nu men stadig aktiv) var Flagyl MIDLET, havde jeg
indtryk af. Kæresten kom hjem og sagde: "Vi skal på Flagyl igen", og det
hjalp hver eneste gang. Derimod husker jeg ikke, hvorledes hun (eller vi)
reddede os svampen igen. Det skete også med min fremtidige kone en gang. Der
har selvfølgelig været mange andre skavanker, man kunne redde sig, men i
vores situation var det altid svamp, hun fik konstateret - sagde lægen.

I dag har man jo sticks til næsten alle ting. Man er kommet rigtigt langt og
kan diagnosticere meget mere præcist. Et lille skrab med en vatpind og så
læse på en farvetabel. Meget nemmere kan det ikke blive.

Hilsen Jørgen

Fra : nana sørensen

Dato : 03-12-05 01:01

> [...]
> kan diagnosticere meget mere præcist. Et lille skrab med en vatpind og så
> læse på en farvetabel. Meget nemmere kan det ikke blive.

Underligt nok er der nogle kvinder som bare får svamp KONSTANT. En af mine
veninder er nærmest helt ødelagt af det, ingenting hjælper og hun aner ikke
hvor hun får dte fra. Jeg er heldigvis så heldig at jeg kun har haft det de
to gange, i forbindelse med heftige penicilinkure. hvilket jeg priser mig
lykkelig for, for det er dælens ubehageligt. Husker at jeg sad i sofaen,
fuldstændig desperat, og forsøgte at mentaltræne kløen væk. LOL '
Tests er nemlig blevet rigtig nemme. Jeg informerede for nyligt en gut om at
tiden med laange vatpinde op i urinrøret hos mænd er forbi. Men det er vist
kun nogen læger der er stoppet med den praksis. gad vide om det er
sadisterne, der ikke tror på "de nye fidlihutstests".

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 04-12-05 08:06

nana sørensen wrote:

> Underligt nok er der nogle kvinder som bare får svamp KONSTANT. En af mine
> veninder er nærmest helt ødelagt af det, ingenting hjælper og hun aner ikke
> hvor hun får dte fra.

Bruger hun sæbe forneden? Sæben kan gå ind og lave ubalance i den
naturlige kemi og give lettere adgang for svamp.

Med venlig hilsen
Marianne Feddersen

Fra : Henning

Dato : 04-12-05 21:20

"Marianne Feddersen" <marianne@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

> Bruger hun sæbe forneden? Sæben kan gå ind og lave ubalance i den
> naturlige kemi og give lettere adgang for svamp.

Lunken vand er tilstrækkelig til almen intim hygiejne.

MVH
Henning

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 05-12-05 19:39

Henning wrote:

> Lunken vand er tilstrækkelig til almen intim hygiejne.

Nemlig!

Med venlig hilsen
Marianne Feddersen

Fra : Tony

Dato : 05-12-05 20:07

> Nemlig!
>

> Med venlig hilsen
> Marianne Feddersen

Jeg foretrækker nu en go' gang skrubben med vand og sæbe, efter en fræk
week-end.

Tony

Fra : Paul

Dato : 05-12-05 20:11

Tony skrev:

> Jeg foretrækker nu en go' gang skrubben med vand og sæbe, efter en fræk
> week-end.

Under armene?
Munden?
Bag ørerne?

--

M.v.h.

Paul

"I don't trust something that bleeds for five days and doesn't die"
Mr. MacKay, South Park

Fra : sdsf

Dato : 05-12-05 20:49

Paul skrev:

> Under armene?
> Munden?
> Bag ørerne?

Jeg tror nærmere han skal skrubbes i stjernen.

Fra : Tony

Dato : 05-12-05 21:22

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror nærmere han skal skrubbes i stjernen.

Ja det kunne du tænke dig .

Men det bliver kun noget, du kan drømme om.

Tony

Fra : nana sørensen

Dato : 06-12-05 02:28

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> wrote in message

> Jeg tror nærmere han skal skrubbes i stjernen.

jeps, eller en grundig gang hjernekogevask. den kan alligevel ikke krympe
mere.

Fra : Tony

Dato : 06-12-05 06:33

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse

> "sdsf" <sdsf@her.der.dk> wrote in message

> jeps, eller en grundig gang hjernekogevask. den kan alligevel ikke krympe
> mere.

Jeg elsker også dig.

Tony

Fra : Tony

Dato : 05-12-05 21:19

"Paul" <paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk> skrev i en meddelelse

> Under armene?
> Munden?
> Bag ørerne?

Nå for søren, jeg syntes bare, der stod ''almen intim hygiejne''
Så jeg kan lige så godt gi' det hele en tur, når nu jeg er igang.

Tony

Fra : Paul

Dato : 05-12-05 21:50

Tony skrev:

> Nå for søren, jeg syntes bare, der stod ''almen intim hygiejne''
> Så jeg kan lige så godt gi' det hele en tur, når nu jeg er igang.

Nå for Søren, var ikke klar over du er begyndt at relatere til noget nogen rent faktisk
havde skrevet...

Fra : Tony

Dato : 05-12-05 22:16

> Nå for Søren, var ikke klar over du er begyndt at relatere til noget nogen
> [...]

Det var også en fejl. Skal nok prøve at undgå det en anden gang.

Tony

Fra : nana sørensen

Dato : 06-12-05 02:27

"Marianne Feddersen" <marianne@feddersen.dk> wrote in message

> Bruger hun sæbe forneden? Sæben kan gå ind og lave ubalance i den
> naturlige kemi og give lettere adgang for svamp.
>

> Med venlig hilsen
> Marianne Feddersen

Nope. Hun bruger ikke sæbe, kun lunkent vand og kun udenpå. det var det
første jeg spurgte hende om.

Fra : Per Vadmand

Dato : 03-12-05 00:14

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> wrote in message

> Bingo - Tak, Nana.
> Det var Flagyl, jeg mente.
> Jørgen

Hvis du tager flagyl, så husk lige, at det virker ligesom antabus.

Per V.

Fra : Jørgen

Dato : 03-12-05 12:54

> Hvis du tager flagyl, så husk lige, at det virker ligesom antabus.
>
> Per V.

Det har jeg aldrig hørt. Men tak for advarslen,
Summen af lasterne er som regel konstant, så når der bliver lukket af for
det ene, er det fristende at hengive sig til det andet.
Jørgen

Fra : sdsf

Dato : 02-12-05 00:25

Jørgen skrev:
> [...]
> Den svampeinfektion mærkede manden intet til, men han kunne smitte pigen
> igen og igen, hvis ikke han også tog pillekuren.

Det var sikkert Fluconazole, det har ret lang halvveringstid i kropen så
det ofte kan man nøjes med en enkelt dosis.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fluconazole

Lokal behandling med Miconazole er nok det almindligste.
http://en.wikipedia.org/wiki/Miconazole