13th Floor - spørgsmål
Fra : Mogens

Dato : 11-06-01 08:13

Hejsa

Jeg så "13th Floor" på TV1000 forleden aften.
Fed film, men en ting undrede mig meget. Der var ingen lyd.
Det vil sige, baggrundslyden var der godt nok, men al samtale
mellem personerne kørte som stumfilm med undertekster.
Et sted i filmen optræder en sangerinde i en natklub og her var
lyden med, men det var stort set den eneste meneskestemme
igennem hele filmen.

Er filmen virkeligt lavet på den måde, eller var der noget galt
enten med TV1000's udstyr eller båndet ? Jeg tvivler på at det
var noget mit TV fandt på for at drille mig, da lyden på de andre
kanaler var helt fin og også filmene på TV1000 før og efter 13th
Floor var OK.

( og ja, jeg prøvede også at skrue op for lyden )

Mvh Mogens

Fra : Kvan

Dato : 11-06-01 09:49

moveng@mailme.dk (Mogens) writes:

> Jeg så "13th Floor" på TV1000 forleden aften.
> Fed film, men en ting undrede mig meget. Der var ingen lyd.

Så har der været noget galt - der er masser af lyd på dialogen i
filmen.

- Kvan.

Fra : KO

Dato : 11-06-01 10:56

Hvis du syntes filmen var OK alligevel, så må du da virkelig syntes den er
toppen med dialog

Kvan <kvan@spamcop.net> skrev i
Jeg så "13th Floor" på TV1000 forleden aften. Fed film, men en ting undrede
mig meget. Der var ingen lyd i dialogerne.

Fra : Mogens

Dato : 11-06-01 12:43

On Mon, 11 Jun 2001 11:55:57 +0200, "KO" <kim.olsen@tdcadsl.dk> wrote:

>Hvis du syntes filmen var OK alligevel, så må du da virkelig syntes den er
>toppen med dialog

Det skal jeg da tjekke hvis altså TV1000 sender den med 100% lyd
på næste gang.

Egentlig sad jeg under en stor del af filmen og spekulerede på om
det var meningen at der ingen tale var. Nu må jeg hellere komme
med en spoiler warning, så hvis der er nogen der ikke har set filmen
, så LAD være med at scrolle ned

Eftersom 99% af filmen foregår i en simuleret verden sad jeg
med den ide at simulationen måske ikke var perfekt eller at
man endnu ikke havde fået lagt lyd ind i computerprogrammet.
Den teori blev selvfølgelig knust i det sidste minut hvor
hovedpersonen bliver "uploadet" til den (måske) virkelige
verden. og der stadig ikke var dialog på.
Hmm, her kunne der så måske blive plads til en fortsættelse
hvor han opdager at denne verden også kun er en sim.

Mvh Mogens

Fra : Anders Lauge Madsen

Dato : 11-06-01 15:16

"Mogens" <moveng@mailme.dk> wrote in message
> Er filmen virkeligt lavet på den måde, eller var der noget galt
> enten med TV1000's udstyr eller båndet ?

Det kunne godt lyde som om du har manglet centerkanalen. Om det så er en
mangel fra tv1000's side, eller en fejl hos dig (forkert opsat surround) der
må jeg være dig svar skyldig.

I øvrigt oplevede jeg samme spøjse fænomen på TV6 (en-eller-anden lousy
action-film i weekenden). Højest besynderligt... jeg oplevede en stum
samtale, og derefter blev der affyret en pistol, netop da jeg havde forsøgt
at skrue op. Aldrig har min kat været så langhåret :)

Mvh

Anders

Fra : Mogens

Dato : 11-06-01 21:43

On Mon, 11 Jun 2001 16:16:19 +0200, "Anders Lauge Madsen"
<lauge.dont.send.shit@pricom.dk> wrote:

>Det kunne godt lyde som om du har manglet centerkanalen. Om det så er en
>mangel fra tv1000's side, eller en fejl hos dig (forkert opsat surround) der
>må jeg være dig svar skyldig.

Jeg tvivler på at det var mit TV. Jeg har ikke surround eller andet
fornemt. Bare et ganske almindeligt TV.
Desuden var der ingen problemer med lyden på diverse andre kanaler
og heller ikke med de film der blev sendt før og efter den omtalte.

>Aldrig har min kat været så langhåret :)

Hæ hæ, stakkels kræ. Så har den da højst 8 liv tilbage.
Minder mig om dengang jeg lagde et manneqing hovede med paryk
i sengen og så min ret så overvægtige kat hoppede op. Det kostede
godtnok et nyt gardin og en rulle tapet, men det var et fedt syn at se
en fed kat løbe op ad en lodret væg.

Nå, det er vist ved at blive en lille smule OT. Hæ

Mvh Mogens

Fra : Anders Lauge Madsen

Dato : 15-06-01 11:07

> [...]
> i sengen og så min ret så overvægtige kat hoppede op. Det kostede
> godtnok et nyt gardin og en rulle tapet, men det var et fedt syn at se

*LOL*

Kan lige se det for mig. De kære små pelsdyr kan altså levere sublim
underholdning til tider.

Mit kræ elsker at lege aport med sølvpapirskugler, der bliver kylet ud i
køkkenet. Der havde dog været en mindre fest dagen i forvejen, og jeg havde
glemt de omkring 60 ølflasker der stod løst for enden af køkkenet. Jeg
kylede kuglen ud i køkkenet, så en kat flyve forbi og kunne derefter høre
kræet glide en halv meter, efterfulgt af klirrende flasker og en panikslagen
kat, der med cirka 372 km/t tonsede ind under sofaen. Han har ikke rørt en
øl siden :) (eller spillet bowling)

Mvh

Anders

Fra : Christer

Dato : 14-06-01 17:14

Skete også engang på TV3, da de viste Die Hard... blot var det tale som
blev, og alle effekter, som udblev... :-|

Christer

Fra : ALP

Dato : 17-06-01 15:39

Ja det er en fed film, men nej den er ikke lavet på den måde.
Du har været uheldig med Tv1000. Prøv at se om ikke den kommer igen på
Tv1000 og så håb at du kan se den med lyd eller gå ned og lej den.

MC

Fra : Mogens

Dato : 17-06-01 16:07

On Sun, 17 Jun 2001 16:38:55 +0200, "ALP" <alpetersen@mail.tele.dk>
wrote:

> [...]
>Du har været uheldig med Tv1000. Prøv at se om ikke den kommer igen på
>Tv1000 og så håb at du kan se den med lyd eller gå ned og lej den.

Hejsa

Fangede en genudsendelse af filmen på TV1000 forleden
og denne gang var der lyd på. Det blev den heldigvis
kun bedre af.

Mvh Mogens