at redde en word fil
Fra : Peter Holm

Dato : 01-12-05 19:54

heysa

min far har gjort følgende:

Åbent et word doku med 100 sider tekst. Ved en fejl trykket Crtl-A og en
tast derefter. Alt tekst forsvundet. Derefter lukker han og siger JA TAK til
at gemme ændringer. Resultat - et tomt dokument. Meget lidt smart.

Kan man redde sådan en brøler uden fancy software a la Getdataback oa. ?

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk
61 77 55 62

Fra : John

Dato : 01-12-05 20:11

"Peter Holm" skrev i en meddelelse

> et tomt dokument. Meget lidt smart.
> Kan man redde sådan en brøler uden fancy software a la Getdataback oa. ?

Ét af disse gratis værktøjer kan måske få miraklet til at ske:

http://www.snapfiles.com/Freeware/system/fwdatarecovery.html

Mvh John

Fra : Max

Dato : 01-12-05 20:22

Hej Peter

> Kan man redde sådan en brøler uden fancy software a la Getdataback oa. ?

Når du nu prøver, ja så kan du jo passende fortællt ham lidt
om at bruge back up.

Mvh Max

Fra : Ole C

Dato : 01-12-05 20:24

Max skrev blandt andet:

> Når du nu prøver, ja så kan du jo passende fortællt ham lidt
> om at bruge back up.

.....og Word!

--
vh
Ole C

Fra : Peter Holm

Dato : 01-12-05 21:04

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej Peter

> Når du nu prøver, ja så kan du jo passende fortællt ham lidt
> om at bruge back up.
>
> Mvh Max

faktisk havde han en backup der er 3-4 dage gammel, så det er kun 10 sider
er der smuttet. Jojo, sådan et program har jeg fået installeret hos ham før
han startede sit errindringsprojekt.

Mvh
Peter

Fra : Jan Kronsell

Dato : 01-12-05 22:06

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er der smuttet. Jojo, sådan et program har jeg fået installeret hos ham
> før han startede sit errindringsprojekt.

Et godt trick hvis ting helst ikke må gå galt er at indstille Word til altid
at gemem en sikkerhedskopi, når du gemmer. Så mister du i hvert fald kun
det, du har lavet siden du gemte selv senest.

Jan

Fra : Peter Holm

Dato : 03-12-05 19:29

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote in message

> [...]
> altid at gemem en sikkerhedskopi, når du gemmer. Så mister du i hvert fald
> kun det, du har lavet siden du gemte selv senest.

tak - det vil jeg gøre.
Peter

Fra : Kent Friis

Dato : 01-12-05 23:17

Den Thu, 1 Dec 2005 19:54:09 +0100 skrev Peter Holm:
> [...]
> at gemme ændringer. Resultat - et tomt dokument. Meget lidt smart.
>
> Kan man redde sådan en brøler uden fancy software a la Getdataback oa. ?

1. Lav en kopi af filen inden du forsøger på noget. Arbejd kun på
kopien.

2. Endnu bedre, lav en rå kopi af hele disken, inden du laver en
kopi af filen, for hvis nu kopien skulle overskrive data der stadig
kan reddes.

Mvh
Kent

Fra : Morten S Hansen

Dato : 02-12-05 15:06

Google Desktop har reddet mig et par gange!

Den gemmer ind til flere cashe af filen som kan hentes bagefter.
Så længe det kun er tekst virker det fint - men billeder og grafik gemmer
den ikke.

Derudover er programmet virkelig lækkert til søgning på harddisken.

Ved godt det ikke hjælper dig i dette tilfælde (medmindre ud allerede har
det instaleret), men det er en nem måde at minimere risikoen i fremtiden.

/morten

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-12-05 20:35

> [...]
> til at gemme ændringer. Resultat - et tomt dokument. Meget lidt smart.
>
> Kan man redde sådan en brøler uden fancy software a la Getdataback oa. ?

Du kan ikke redde det med Getdataback og lign. programmer, idet de kan finde
og genskabe filer. Du har en fil, som rent faktisk eksisterer og indholdet
er ikke defekt, det er nøjagtigt som din far fejlagtigt fik sagt ja til.
De nævnte programmer kan ikke genskabe indholdet i filerne, og mig bekendt
kan findes der ikke andet, som kan gøre det.

Kurt

Fra : Jens U. K.

Dato : 05-12-05 13:00

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> wrote in message
> [...] og mig bekendt kan findes der ikke andet, som kan gøre det.

Som en anden sagde, kan man være heldig at der ligger en cache-fil som
word har glemt at slette igen... cache-filen plejer vist at ligge samme
sted som doc-filen.

/Jens Ulrik