Skum sauce
Fra : Morten S Hansen

Dato : 01-12-05 19:43

Hej...

Har lige købt en mælkeskummer -primært til latte og cappocino.

Men tænkte at den også kan bruges til det mad-skum man kan få på finere
restauranter....
Er det meget svært at lave??
Kan ikke finde nogle opskrifter på nettet - så håber I har nogle forslag!

Er der andet sådan en mælkeskummer-fætter kan bruges til, vil jeg da gerne
høre om det!

/morten

Fra : Peter Westh

Dato : 01-12-05 20:25

"Morten S Hansen" <undertegnede@SLETmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der andet sådan en mælkeskummer-fætter kan bruges til, vil jeg da gerne

Jeg er ret sikker på at de, de bruger på restauranterne, er en sifon af en
slags, med kulsyrepatron i.

Se f.eks.
http://www.guardian.co.uk/Archive/Article/0,4273,4294671,00.html

http://www.luxuryweb.com/html/cooking_-_ny_style.html

Og så arbejder de med emulsioner af forskellig slags, se f.eks.
http://www.dr.dk/Videnskab/viden_om/Programmer/127kogekunst/Kogekunst+og+videnskab.htm

/P