Andet multimedie
bentjuul 3670
PSP9 - Gråtone eet lag
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 01-12-05 19:23

PSP9. Jeg har et fil med en del lag. Jeg har et farvefoto på et lag som jeg
ønsker at gråtone. Jeg kan dog kun finde ud af at gråtone alle lag på een
gang (image -> Grayscale). Kan jeg ikke løse dette med at gråtone et enkelt
lag på en snild måde?

Lars

Fra : Ole Jensen

Dato : 01-12-05 19:48

Lars Thomsen Nielsen <lars@EraseThisflexcom.dk> wrote:

> [...]
> gang (image -> Grayscale). Kan jeg ikke løse dette med at gråtone et enkelt

Du skal bruge den funktion der hedder Desaturate i Image Adjust
Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 01-12-05 20:40

> Du skal bruge den funktion der hedder Desaturate i Image Adjust

Hmm, jeg tror du snakker Photoshop og jeg Paint Shop Pro. Jeg har dog
alligevel brugt dit forslag lidt og fundet frem til at anvende funktionen
Adjust -> Hue and Saturation -> Colorize. I denne menu sætter jeg Hue=0 og
Saturation=0 og så bliver laget gråt.

Om det så er den mest rigtige måde at gråtone et lag på ved jeg ikke, men
det virker da

Lars

Fra : emj

Dato : 01-12-05 23:17

Lars Thomsen Nielsen skrev:

> I denne menu sætter jeg Hue=0 og
>Saturation=0 og så bliver laget gråt.

Hue (minus -180)
Saturation (minus -100)

Hilsen emj

Fra : vk

Dato : 02-12-05 12:13

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> een gang (image -> Grayscale). Kan jeg ikke løse dette med at gråtone et

Gem en kopi af billedet.
Lav kopien om til gråtone
Sæt kopien ind i originalen på sit eget lag.