Køb hos cdwow.dk
Fra : tina

Dato : 01-12-05 17:40

Hejsa

Kan man godt købe hos cdwow.dk uden at blive snuppet i tolden? bestilte et
spil hos liksang.com og det kom til at koste mig 743 kr i alt fordi min
pakke skulle fortoldes og der havde jeg hørt at man sagtens kunne det uden
at blive snuppet men det blev jeg så.

Men hvad er jeres finter med ikke at blive snuppet, for de er rigtig billige
med deres priser faktisk.

Mvh.
Tina

Fra : sleepflower

Dato : 01-12-05 17:57

Jeg har købt cder hos cdwow.com, og ikke betalt moms og skat. Jeg mener at
hvis det er indenfor EU skal der ikke betales noget ydeligere. Man skal
huske at kigge efter hvor varerne bliver sendt fra, ellers kan man godt
blive ubehageligt overrasket..

--
besøg studenterhus Århus på www.studenterhusaarhus.dk
"

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 01-12-05 18:04

"tina" <tinaw18@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> at blive snuppet men det blev jeg så.
>
> Men hvad er jeres finter med ikke at blive snuppet, for de er rigtig

De sender indenfor EU og din ordre bliver delt ud i hver enkel vare, og jeg
har aldrig betalt told for noget modtaget der fra. Leveringstid ca en uge.
Fik i sidste uge en John Lennon double CD til 11£ og Live8 DVD'en til 26 £
- absolut toldfrit og samlet udgift mindre end det ville have kostet at købe
Live8 på postordre herhjemme.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk www.gromit.dk/dvd
www.recordere.dk

Fra : Michael Westi

Dato : 01-12-05 19:42

> [...]
> at blive snuppet men det blev jeg så.
>
> Men hvad er jeres finter med ikke at blive snuppet, for de er rigtig

CD-wow er inden for EU. Så der er ingen told-moms på forsendelserne. Og
portofrit.

Mvh Michael

Fra : Martin

Dato : 01-12-05 20:05

> [...]
> at blive snuppet men det blev jeg så.
>
> Men hvad er jeres finter med ikke at blive snuppet, for de er rigtig

Jeg har også kun positive oplevelser uden told og moms. Til gengæld har jeg
lagt mærke til, at de ved nogle varer skriver:
-----
Please note that within the European Union you MAY be charged CUSTOMS
DUTY/VAT on this item as the value of this product is in excess of your
personal import allowance....
-----
Betyder det, at man godt kan risikere at skulle betale ekstra, hvis varen er
"for dyr"? Er der nogen, der har haft oplevelser i den retning?

Venlig hilsen

Martin

Fra : Bruno

Dato : 01-12-05 22:45

Martin wrote:
> Betyder det, at man godt kan risikere at skulle betale ekstra, hvis varen er
> "for dyr"? Er der nogen, der har haft oplevelser i den retning?

Ja. CD-wow udnytter at der en minimumsgrænse for hvornår der skal laves
toldbehandling, det er derfor de sender deres ting enkeltvis. Men nogle
ting kan ikke holdes inden for grænsen - som vist er 250 kr.

Mvh

Bruno

Fra : Max

Dato : 01-12-05 23:12

Hej Martin

> [...]
er
> "for dyr"? Er der nogen, der har haft oplevelser i den retning?

Der er i DK ingen grænse for hvor stort beløb du må købe for inden for EU,
det eneste krav der er, er at der skal være betalt moms i ophavslandet,
hvis forhandleren du handler med sælger for mere end 280.000 kr om
året til DK, ja så skal han lægge dansk moms på varen.

Ps: Der er andre regler for vare behæftet med punktafgift, men det drejer
indlæget sig jo ikke om.

Mvh Max

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 01-12-05 23:20

Bruno <dont.use@this.address.ever> skrev:

> [...]
> laves toldbehandling, det er derfor de sender deres ting
> enkeltvis. Men nogle ting kan ikke holdes inden for grænsen - som

Det er ikke derfor beskeden står der og beskeden gælder ikke køb der
leveres til DK, da alle forsendelser fra CD-Wow til DK sendes via et
EU-land pga. vores meget lave "bagatelgrænse" for momspålæggelse (80,-
) og moms (165,-). For tiden kommer forsendelserne fra Luxembourg, men
de har også brugt Sverige og Isle of Man.

--
Morten http://miljokemi.dk