Site hacket.. hvad kan/skal man gøre?
Fra : peet_dk

Dato : 01-12-05 16:16

www.peet.dk er hacket.. hvad skal jeg gøre? Skal det bare ignoreres og lade
som om intet er sket? (jeg har selvf. kontakt cliche som er min host, og
sagt hvornår filen er blevet ændret)

Fra : Alex Holst

Dato : 01-12-05 16:50

   http://sikkerhed-faq.dk/servere#indbrud

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-12-05 16:45

In article <438f139d$0$8822$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, peet_dk wrote:
> www.peet.dk er hacket.. hvad skal jeg gøre? Skal det bare ignoreres og lade
> som om intet er sket? (jeg har selvf. kontakt cliche som er min host, og
> sagt hvornår filen er blevet ændret)

Ja, og anmod din udbyder om at sørge for det kode de stiller til rådighed
er opdateret. Jeg går ud fra du ikke selv har skylden ved at bruge det
password du har fået hos Cliche, eller andet dårligt password (alt der
kan findes i en ordbog suppleret med tal er dårlige passwords).

Fra : peet_dk

Dato : 01-12-05 16:56

> [...]
> password du har fået hos Cliche, eller andet dårligt password (alt der
> kan findes i en ordbog suppleret med tal er dårlige passwords).

Det er en kode jeg har fået fra Cliche, dvs. ikke min mors navn e.l. men en
maskingenereret kode. Det værste er nok de har slettet databasen som jeg
ikke har backup af :/ (har backup af det indhold der måtte være slettet)

Fra : Jesper Krogh

Dato : 01-12-05 17:37

I dk.edb.sikkerhed, skrev Povl H. Pedersen:

> [...]
> password du har fået hos Cliche, eller andet dårligt password (alt der
> kan findes i en ordbog suppleret med tal er dårlige passwords).

Eller har brugt en hullet version af phpBB? .. hint.. problemerne er
ikke nødvendigvis i kode som udbyderen har stillet til rådighed.

Jesper
--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Kasper Dupont

Dato : 01-12-05 22:03

peet_dk wrote:

> (jeg har selvf. kontakt cliche som er min host, og
> sagt hvornår filen er blevet ændret)

Med det man har hørt om cliche på det seneste
ville jeg hurtigst muligt finde et andet sted
at få domænet hostet.

--
Kasper Dupont
Note to self: Don't try to allocate