Vil det kunne betale sig at isolere
Fra : Poul Nielsen

Dato : 01-12-05 13:02

Jeg har fået isoleret mit hus, desværre viser det sig at håndværkeren
kun har isoleret 100 milimeter i væggene og 200 milimeter i
loftet. Han har brugt alukraft i loftet og plastic-dampspærre i væggene. Nu
er mit dillema, vil det kunne betale sig at lægge mere rockwool i væggene?
isåfald skal jeg påny sætte aluminium skinner og en enkelt gipsplade på.
Pointen er at bagved den isolering der er nu ligger der en væg af
gasbeton på en 20-30 cm tykkelse, vil det kunne betale sig at isolere
yderligere?.

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 01-12-05 14:37

"Poul Nielsen" <555@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Pointen er at bagved den isolering der er nu ligger der en væg af
> gasbeton på en 20-30 cm tykkelse, vil det kunne betale sig at isolere

uden at være håndværker vil jeg sige nej,
hvis du har et loft helt uden iso. og lægger 100 mm på giver dette en
besparelse på 17L olie pr m2 pr år, efterfølgende 100 mm giver 4 L pr år
dvs ialt 200 giver 21L pr år
jeg kender ikke tallene for væg, men da varme stiger op tror jeg ikke det er
meget.
--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )

Fra : Anders Majland

Dato : 01-12-05 15:22

> uden at være håndværker vil jeg sige nej,

Samme her - jeg tror 100mm mere på loftet vil give mere end 50mm mere i
væggen... Men prøv online beregneren på http://www.rockwool.dk/sw8741.asp

Fra : HKN

Dato : 01-12-05 15:27

"Poul Nielsen" <555@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> Pointen er at bagved den isolering der er nu ligger der en væg af
> gasbeton på en 20-30 cm tykkelse, vil det kunne betale sig at isolere

Nej.

-Henrik

It has removed 64 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : HKN

Dato : 02-12-05 09:02

"HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> wrote in message

> "Poul Nielsen" <555@get2net.dk> wrote in message
> væggene?
>
> Nej.

Sorry - det uddybende svar vil være "ikke i forhold til udgiften og
arbejdet, da gasbeton i sig selv er rimeligt isolerende".

Iøvrigt er det meget normalt at bruge 100mm i væggene - også på nye huse.

Mvh
Henrik

It has removed 65 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Per H

Dato : 02-12-05 10:26

On Fri, 2 Dec 2005 09:02:16 +0100, "HKN"
<mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> skrev:

> [...]
>arbejdet, da gasbeton i sig selv er rimeligt isolerende".
>
>Iøvrigt er det meget normalt at bruge 100mm i væggene - også på nye huse.

de nyeste regler er 190 mm for nybyggeri.
ifgl rockwool

Vh Per

Fra : HKN

Dato : 02-12-05 19:48

> de nyeste regler er 190 mm for nybyggeri.
> ifgl rockwool

Ja, det samlede isoleringslag skal være således iflg bygningsreglement
2006.
Mange nye huse er opført i "gasbeton elementer", hvor der udenpå sidder
stenuld, og tilsidst mursten. Disse huse har typisk 100mm stenuld + 100mm
gasbeton (som i sig selv er isolerende).

Jeg har svært ved at tro at den type bygninger skal have 190mm stenuld, da
væggene derved bliver tæt på 400mm tykke? Men jeg er ikke
bygningskonstruktør, så hæng mig ikke op på det

Fra : Jakob Larsen

Dato : 05-12-05 13:33

"HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> væggene derved bliver tæt på 400mm tykke? Men jeg er ikke
> bygningskonstruktør, så hæng mig ikke op på det

Det er jeg til gengæld, og 190mm ER de nye krav...

Samtidig vil jeg lige indskyde at at oplysningen med de 100 mm isolering ved
letbetonvægge er noget vrøvl, det gældende lovkrav er 125 mm isolering kl.
39 og ikke 100 mm som Henrik skriver.

Jakob

Fra : Torben

Dato : 06-12-05 11:38

"Jakob Larsen" <jbl@augustenborg.sydals.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ved
> letbetonvægge er noget vrøvl, det gældende lovkrav er 125 mm isolering kl.

Er det noget med at tunge ydervægge kan "nøjes" med 125 mens lette skal have
noget mere ???

Mvh. Torben