Nogen der har prøvet en helt vandfyldt tør~
Fra : none

Dato : 01-12-05 12:16

Er der nogen af jeg det faktisk har prøvet en helt fyldt tørdragt? -
Jeg tænker på hvis halsmancheten revner eller lignede. Jeg har
selvfølgelig prøvet at blive våd fra utætheder og lignende, men hvad
hvis nu hele balladen ryger på en gang?

RC

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 01-12-05 12:42

"none" <0@stud.ku.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg tænker på hvis halsmancheten revner eller lignede. Jeg har
> selvfølgelig prøvet at blive våd fra utætheder og lignende, men hvad

Jeg har prøvet at hoppe i med lynlåsen åben.. ?

Fra : f_chinmart@yahoo.dk

Dato : 01-12-05 13:31

Ja det har jeg....glemte at lukke min dragt helt engang i april måned
det var ca 5-8cm åbning, det så vist sjovt ud da jeg kom op, jeg akn
ikke anbefale dette jeg var forkommen overlevede jeg dagen ved at
korte dykket ned til 25min., hver gang jeg lukkede luft ind blev det
p..... koldt så jeg valgte at benytte mig af BCDén i stedet til
afballancering og det firkede fint...

Felix

Fra : Poul Olesen

Dato : 01-12-05 13:32

Jeg har prøvet at få et hul i nakken og havde vand i hele dragten og
ingen opdrift fordi luft forsvandt ud af hullet. Dragten bliver ikke
større af at der kommer vand i, man mister blot opdriften og varmen
Man er en smule tung når man skal op at trappen fordi vandet løber ned i
fødderne. Man bruger selvfølgelig sin BCD eller vinge eller hvad nu
ellers man har af opdrift middel for at komme op hvis man mister opdrift
i dragten. Det er efter min mening ikke noget man skal være nervøs for,
blot man husker redundant opdrift middel.

Med venlig hilsen
Poul

Fra : Jan Birk

Dato : 01-12-05 14:05

Jeg har haft fornøjelsen i starten af april og 500 meter fra land. Der
røg halsmancetten. Det var en kold affære. På stranden måtte jeg have
hjælp til at komme ud af vandet pga. vægten.

Kulderystelserne aftog efter et par dage....

/Jan

Fra : Allan Hansen

Dato : 01-12-05 17:45

> [...]
> Jeg tænker på hvis halsmancheten revner eller lignede. Jeg har
> selvfølgelig prøvet at blive våd fra utætheder og lignende, men hvad

12 januar 1998 på Landgangsbåden med åben lynlås ( 5 cm ). Min makker
prøvede at hive mig ned gennem springlaget på 14 m , da hun troede at jeg
havde problemer med at få luftet dragten ud. Det sværeste var at komme op i
båden med 20 l vand i dragten. Det var rigtigt koldt at blive våd men
egentligt ikke så slemt at sidde de næste par timer i dragten når vandet var
hældt ud og tøjet vredet på trodt af januar måned. Jeg lagde egentligt ikke
mærke til den manglende opdrift. Jeg har en enkelt gang dykket med defekt
feeder på vesten, hvor jeg fik hul i tørdragten. Jeg blev i nærheden af
bundtovet, men man kunne altid skabe opdrift ved at smide blyet og puste
luft i vesten med munden ( et gammelt trick er at fylde en plastikpose med
luft og holde i hanken )

Allan Hansen

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 02-12-05 13:05

Suk..

Fra : Allan Jensen

Dato : 02-12-05 13:22

troede at jeg havde problemer med at få luftet dragten ud<<

Dette viser jo med al tydelighed, hvor farligt "makkerdykning" er

mvh. Allan J.

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 02-12-05 13:30

"Allan Jensen" <alj@vrag.dk> skrev i en meddelelse
> troede at jeg havde problemer med at få luftet dragten ud<<
>
> Dette viser jo med al tydelighed, hvor farligt "makkerdykning" er

Aaah.. det er vel i virkeligheden tørdragter der er farlige?

Fra : HKN

Dato : 02-12-05 15:57

> [...]
> bundtovet, men man kunne altid skabe opdrift ved at smide blyet og puste
> luft i vesten med munden ( et gammelt trick er at fylde en plastikpose

Øhh.....skal man så bare blive nede indtil man finder en plastpose, som
driver rundt?

-Henrik

It has removed 65 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Allan Hansen

Dato : 02-12-05 16:42

"HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Øhh.....skal man så bare blive nede indtil man finder en plastpose, som
> driver rundt?

Næh, man bruger bare den teknik at puste sin vest op med munden. Da jeg tog
mit dykkercertifikat var det "forbudt" for elever at anvende feeder, da det
ikke gav dem en ordentlig vandføling med hensyn til afballancering. Nutidens
elever har en dims som de trykker op eller ned på og hvis den pludselig ikke
virker så er de alvorligt på "skideren"

Allan Hansen

Fra : Søren Arnvig

Dato : 02-12-05 16:59

> [...]
> afballancering. Nutidens elever har en dims som de trykker op eller
> ned på og hvis den pludselig ikke virker så er de alvorligt på

Det gjorde vi også og vi træner det stadig i svømmehallen.
Men jeg er glad for at udviklingen har gjort, at vi er fri for den
slags pjat, når vi er ude i 3 % saltholdighed og 4 graders varme,
for det er _ikke_ nogen fornøjelse.

Søren Arnvig

Fra : HKN

Dato : 02-12-05 17:13

> [...]
> Nutidens elever har en dims som de trykker op eller ned på og hvis den
> pludselig ikke virker så er de alvorligt på "skideren"

Ja, I lærte vel også hvorledes man kunne bruge vesten som alternativ
luftkilde vha 0,4 flasken
En meget anvendelig øvelse - specielt når man trænger til et par sygedage...

-Henrik

Fra : Torben

Dato : 05-12-05 13:01

> [...]
> luftkilde vha 0,4 flasken
> En meget anvendelig øvelse - specielt når man trænger til et par

He, det lærte vi, med en elev halsvest, men jeg tror ikke jeg blev syg af
det..... hoster dog stadigt lidt en gang imellem, men det er nok smøgerne

Nogen der kender nogen der er blevet syge af det? eller er det en "urband
legend"

-Torben

Fra : Torben

Dato : 06-12-05 16:39

"Torben" <trp@(remove)hajq.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Nogen der kender nogen der er blevet syge af det? eller er det en "urband

Så må jeg jo konkludere at det ikke er sundhedsskadeligt.

-Torben

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 07-12-05 09:44

Man skal vel ikke være et geni for at forestille sig den bakteriekultur som
findes i en BCD. Jeg kan ikke forestille mig det er sundt at få dem i
lungerne.

Men din logik, er da meget sjov. Jeg kender ikke nogle som er blevet syge
af at ryge så jeg må jo konkludere at det ikke er sundhedsskadeligt....
Måske endda ligefrem sundt....

Claus

Fra : Torben

Dato : 07-12-05 12:42

"Claus Grell Hansen" <nospam@divein.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men din logik, er da meget sjov. Jeg kender ikke nogle som er blevet syge
> af at ryge så jeg må jo konkludere at det ikke er sundhedsskadeligt....

Det gør jeg til gengæld, jeg kender en hvor dødsårsagen var rygning - men
det var nu også ment mest i sjov.

Mvh. Torben

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 07-12-05 15:03