søg oplysninger om sit hus
Fra : johny møller

Dato : 30-11-05 21:46

hejsa.

kan i svarer på hvor på nettet man kan gå ind og søge på matrikel nummer
og
finde alle tegninger og andet på sit hus??

hilsen jobe

Fra : Holst

Dato : 30-11-05 22:05

johny møller wrote:

> kan i svarer på hvor på nettet man kan gå ind og søge på matrikel nummer
> og
> finde alle tegninger og andet på sit hus??

Det kan du ikke. Men på, så vidt jeg husker, http://www.netborger.dk kan
du finde nogle oplysninger, men det kræver vist en digital signatur.

Fra : Gainsbourg

Dato : 01-12-05 11:04

> Det kan du ikke. Men på, så vidt jeg husker, http://www.netborger.dk kan
> du finde nogle oplysninger, men det kræver vist en digital signatur.

Nej, det gør det ikke.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-11-05 22:11

johny møller skrev følgende på usenet:
> kan i svarer på hvor på nettet man kan gå ind og søge på matrikel
> nummer og
> finde alle tegninger og andet på sit hus??
> hilsen jobe

Kort og matrielstyrelsen er et godt sted at starte:

http://www.kms.dk/C1256AED004E87BA/(AllDocsByDocId)/D4480CC199D87AB8C1256B1A00347124?open&page=matrikel-info&omr=ERVONLINE

> Den har indtil videre sparet mig for at få 22 spam-mails.

Til gengæld spammer den alle indlæg med disse linier ;-(

Altså et anti-spam-program, der sender spam

Det findes der adskillige andre, der ikke gør og som er mindst ligeså gode.

Jan

Fra : Duus

Dato : 30-11-05 22:13

Prøv www.ois.dk der står meget godt, men jeg tvivler på at du kan finde
tegningerne på nette.

Mvh Duus

Fra : mk

Dato : 30-11-05 22:20

"johny møller" <hauge@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og
> finde alle tegninger og andet på sit hus??

Du kan finde noget her:
http://ejendomsfakta.netborger.dk/produkt/default.asp?

Hvis du vil have en tegning kan du måske finde den på Teknisk Forvaltning,
måske ikke.

Fra : Anders Majland

Dato : 01-12-05 11:40

> Hvis du vil have en tegning kan du måske finde den på Teknisk Forvaltning,
> måske ikke.

Og det afhænger meget af huset alder om de har noget som helst. For mit fra
1928 havde kommunen intet, vandværket tegninger var ikke opdaterede og TDC
ledningstegninger fejlagtige ... Eneste officielle papir på huset er BBR'en
som jeg så har fået rettet til så den svarer til virkeligheden

Fra : mk

Dato : 01-12-05 22:02

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:438ed2ea$0$46996$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> TDC ledningstegninger fejlagtige ... Eneste officielle papir på huset er
> BBR'en som jeg så har fået rettet til så den svarer til virkeligheden

Præcis, det var også derfor jeg skrev "måske, måske ikke"

Men der er trods alt rigtigt mange tegninger på huse hvis der inden for de
seneste år har været byggesag på huset. I min kommune ligger de som
mikrofilm og man kan bare komme og se dem igennem og tage print hvis man
vil.

mk

Fra : Max

Dato : 01-12-05 22:15

Hej Anders

> Og det afhænger meget af huset alder om de har noget som helst. For mit
fra
> 1928 havde kommunen intet, vandværket tegninger var ikke opdaterede og TDC

Jeg har et hus fra 1932 og det er samme historie, i forbindelse med en
ansøgning
om tilbygning, ja så meldte kommunen ud af jeg skulle spørge en formand i en
haveforening om jeg måtte bygge til fortovskant, jeg undersøgte sagen og
fandt
ud af at den forening var nedlagt før 1950, jeg gav så mig selv lov til
byggerriet
og nu er der ordentlige tegninger hos kommunen.

Mvh Max