password længde
Fra : Georg

Dato : 30-11-05 20:41

Hvor mange kombinationer er der egentlig, hvis der er 56 bogstaver
(store/små) og 10 tal i et password på 8 karakterer?

Kan man sige noget om, at man fordobler kombinationsmulighederne hver gang
man tilføjer et tegn? Jeg kan ikke lige regne den ud...

Georg

Fra : Peter Makholm

Dato : 30-11-05 20:47

"Georg" <nomail@nomail.hotdog> writes:

> Hvor mange kombinationer er der egentlig, hvis der er 56 bogstaver
> (store/små) og 10 tal i et password på 8 karakterer?

66*66*66*66*66*66*66*66 = 360040606269696

> Kan man sige noget om, at man fordobler kombinationsmulighederne hver gang
> man tilføjer et tegn? Jeg kan ikke lige regne den ud...

Nej, man 66-dobler antallet af kombinationemuligheder.

--
Peter Makholm | I congratulate you. Happy goldfish bowl to you, to
peter@makholm.net | me, to everyone, and may each of you fry in hell

Fra : Georg

Dato : 30-11-05 20:51

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> skrev i en meddelelse

> 66*66*66*66*66*66*66*66 = 360040606269696

> Nej, man 66-dobler antallet af kombinationemuligheder.

Nåh ja, egentlig logisk nok. Takker.

Georg

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 01-12-05 18:04

Georg wrote:
> Kan man sige noget om, at man fordobler kombinationsmulighederne hver gang
> man tilføjer et tegn? Jeg kan ikke lige regne den ud...

Afhængig af hvad du skal bruge regnestykket til - så er det oftest mere
hensigtsmæssigt at stille password længder overfor den tid det tager at
bryde dem. Det bliver en del mere sammenligneligt end blot antalet af
mulige kombinationer.

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk