Træt af mobiler i biffen, Mythbusters gav ~
Fra : The Nameless Dude

Dato : 30-11-05 13:44

Ved ikke om der overhovedet er nogen biografer der også kigger folk over
skuldrende her, men som man ved er det forbudt med desiderede støjsendere
i biograferne, men der findes faktisk en løsning der er helt legal:
Faraday net.
Det kan man pakke salene ind i og så bliver alle former for radiosignaler
blokeret, incl signaler til mobiler.
De byggede igår et Faraday bur i Mythbusters og så sandelig om alle
Adam's mobiltelefon forsvandt.
Så der er løsningen til det evige problem med alle de forsømte mobil
ejere der åbenbart mener at de skal sidde og knævre midt under filmen.
--
The Nameless Dude

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 30-11-05 13:58

"The Nameless Dude" <nom@ial.adress> skrev i en meddelelse

> Så der er løsningen til det evige problem med alle de forsømte mobil
> ejere der åbenbart mener at de skal sidde og knævre midt under filmen.

Aflivning er vel også et alternativ?

Fra : Roland

Dato : 30-11-05 14:00

Er det virkelig et problem?

Jeg går ofte i biffen og jeg har aldrig hørt en mobil ringe, det kan da godt
være at jeg bare har været heldig.

Roland

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 30-11-05 14:20

"Roland" <P@2.dk> skrev i en meddelelse
> Er det virkelig et problem?
>
> Jeg går ofte i biffen og jeg har aldrig hørt en mobil ringe, det kan da
godt
> være at jeg bare har været heldig.
>
> Roland

Faktisk har jeg heller aldrig oplevet det - meget andet, men aldrig det...

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 30-11-05 14:27

"Roland" <P@2.dk> skrev i en meddelelse
> Er det virkelig et problem?
>
> Jeg går ofte i biffen og jeg har aldrig hørt en mobil ringe, det kan da
> godt være at jeg bare har været heldig.

Det er fordi folk jo tror de kan håndtere deres mobiltelefon uden nogen ser
det, så den er jo trods alt sat på lydløs. Dette er alle de små lys der
kommer frem fra lommerne, du kan se ud over salen neden for dig, når
personerne i biffen lige skal sende en sms til deres veninde etc. :-|

Men på den anden side, er det lige så forstyrende når folk skal forbi dig
fordi de skal på WC. Det er kortvarrige men irreterende ting.

Mvh. Martin

Fra : The Nameless Dude

Dato : 30-11-05 16:42

> Men på den anden side, er det lige så forstyrende når folk skal forbi
> dig fordi de skal på WC. Det er kortvarrige men irreterende ting.
>
> Mvh. Martin

De tissetrængende findes der også en snild løsning til:
Et stort colabæger, så er der kun problemet at få overbevist
sidemanden at der er tale om lun citronvand uden brus.

--
The Nameless Dude

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 01-12-05 06:43

The Nameless Dude <nom@ial.adress> wrote in

> De tissetrængende findes der også en snild løsning til:
> Et stort colabæger, så er der kun problemet at få overbevist
> sidemanden at der er tale om lun citronvand uden brus.

nej nej nej.. nu skal vi ikke til at ha' kødbakkesnakken igen!

--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Zoe, about Reavers: If they take the ship, they'll rape us to

Fra : Steen Jensen

Dato : 30-11-05 14:39

Roland <P@2.dk> wrote:

> Er det virkelig et problem?
>
> Jeg går ofte i biffen og jeg har aldrig hørt en mobil ringe, det kan da godt
> være at jeg bare har været heldig.

Jeg har flere gange oplevet, at unge tøser sms'er vildt under film - og
det er pisseirriterende at deres mobiler lyser op, hver gang de får en
besked. Unge lortetøser.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-11-05 15:54

> Adam's mobiltelefon forsvandt.
> Så der er løsningen til det evige problem med alle de forsømte mobil
> ejere der åbenbart mener at de skal sidde og knævre midt under filmen.

jeg så det godt - nu har jeg aldrig oplevet mobiltelefoner genere mig i
biffen... men måske burde jeg tapetsere med det... så når svigermor ringer
kan jeg stadig se film uden at skulle pause... kvinder KAN jo ikke tale
mindre end 30 mins!
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Dopedog

Dato : 30-11-05 20:02

> [...]
> kan jeg stadig se film uden at skulle pause... kvinder KAN jo ikke tale

Da mig og kæresten var inde og se Exorcism Of Emily Rose for et par uger
siden, var der en lille møgknejt skråt over for mig der sad og sms'ede i
hele filmen. Pisse belastende når den mobil han havde var med en giga skærm!

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 30-11-05 20:06

Dopedog skrev:
> [...]
> hele filmen. Pisse belastende når den mobil han havde var med en giga skærm!

Han sad sikkert og optog filmen med henblik på videresalg

Mikkel

Fra : Torben Simonsen

Dato : 30-11-05 17:39

The Nameless Dude <nom@ial.adress> writes:

> Ved ikke om der overhovedet er nogen biografer der også kigger folk over
> skuldrende her,

Jow da.

> [...]
> Faraday net.
> Det kan man pakke salene ind i og så bliver alle former for radiosignaler

Ja. I praksis er det bare ikke helt nemt. Signalet til mobiltelefoner på
GSM900- og GSM1800-nettet har temmelig kort bølgelængde, og huller i
Faraday-buret på bare en halv bølgelængde (størrelsesorden 10 cm eller
deromkring) vil være nok til, at signalet kan slippe igennem.

Alene hullet til projektionsruden mod operatørrummet er rigeligt stort
nok til, at signalet slipper igennem her. OK, så kunne man pakke hele
biografen inklusive operatørrum og foyer og det hele ind i et
Faraday-bur, men det er heller ikke helt nemt, da der altid vil være
åbne døre og vinduer og den slags.

På en måde synes jeg også, at det er en kedelig tendens, hvis man skal
bruge tekniske løsninger til at løse et problem, som i bund og grund
skyldes folks dårlige opdragelse.

-- Torben.

Fra : Sune

Dato : 30-11-05 18:00

On Wed, 30 Nov 2005 17:38:50 +0100, Torben Simonsen <sim@localhost.localdomain> wrote:

>På en måde synes jeg også, at det er en kedelig tendens, hvis man skal
>bruge tekniske løsninger til at løse et problem, som i bund og grund
>skyldes folks dårlige opdragelse.

Og man kunne ikke forestille sig at måske halvdelen af de tændte mobiltelefoner var forglemmelser?

Mvh
Sune

Fra : Torben Simonsen

Dato : 30-11-05 20:08

Sune <jun200321@tdcadsl.dk> writes:

> Og man kunne ikke forestille sig at måske halvdelen af de tændte
> mobiltelefoner var forglemmelser?

Den del af problemet burde løses af de "sluk mobilen"-spots, vi viser
lige inden hovedfilmens start på samtlige film. Hvis man kan se disse
spots uden at slukke sin mobil (eller i det mindste sætte den på lydløs),
så skyldes problemet ikke forglemmelser, men dårlig opdragelse eller
ligegyldighed.

-- Torben.

Fra : HC

Dato : 30-11-05 21:14

> [...]
> spots uden at slukke sin mobil (eller i det mindste sætte den på lydløs),
> så skyldes problemet ikke forglemmelser, men dårlig opdragelse eller

Og ligegyldighed, i det tilfælde her, må vel nærmest siges at være direkte
skyldet dårlig - eller ikke eksisterende - opdragelse.

Flaber i teenage alderen, der sidder og knævrer\sms'er hele tiden - ih,
altså.

Jeg var ude for at en klovn på en 15-16 år sad under en forestilling og
sms'ede - med de der åndssvage tastatur-lyde sluttet TIL... Han brugte
måske en et kvartér på det, hvorefter jeg ikke kunne klare mere og måtte
forklare ham at jeg altså ikke havde betalt penge for at sidde og høre hans
tastatur sige 'bip'. Hold KÆFT, hvor er folks biograf-kultur altså af
helvede til.

Det kunne være man skulle investere i et ordentligt fjernsyn, og så lade
biografen dø en stille død. For min skyld ingen alarm - jeg har aldrig set
det vildt fede "sociale element" i at gå i biografen.

HC

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 01-12-05 06:46

"HC" <admin@coolcomics.dk> wrote in

> Det kunne være man skulle investere i et ordentligt fjernsyn, og så
> lade biografen dø en stille død. For min skyld ingen alarm - jeg har
> aldrig set det vildt fede "sociale element" i at gå i biografen.

[fanfarelyd] Projektoren!

Vi går da meget mindre i biffen nu - bl.a. pga. folks dårlige opdragelse
- jeg gider ikke spytte 2 * 90 kr. for en film + transport når jeg kan
købe den til 120 kroner et par måneder efter og så se den på lærredet i
stuen alle de gange jeg lyster.

Går kun i biffen I Imperial eller Biocity (digital) hvor jeg stadig føler
jeg får noget jeg ikke har derhjemme (jaja)

/hilsner

Fra : Peter B. Juul

Dato : 01-12-05 01:08

Torben Simonsen <sim@localhost.localdomain> writes:

> [...]
> spots uden at slukke sin mobil (eller i det mindste sætte den på lydløs),
> så skyldes problemet ikke forglemmelser, men dårlig opdragelse eller

De hjælper i hvert fald mig.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Honest criticism is hard to take. Particularly
The RockBear. ((^)) from a relative, a friend, an acquaintance, or

Fra : Jesper

Dato : 01-12-05 06:22

> [...]

> På en måde synes jeg også, at det er en kedelig tendens, hvis man skal
> bruge tekniske løsninger til at løse et problem, som i bund og grund

Så pakker man også operatørrummet ind i Faraday's bur. I praksis burde
et søvpapirstapet klare sagen.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Torben Simonsen

Dato : 02-12-05 01:50

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) writes:

> Så pakker man også operatørrummet ind i Faraday's bur. I praksis burde
> et søvpapirstapet klare sagen.

Et tapet af aluminiumsfolie ville fungere fint - under forudsætning af
at man også husker at sætte det på gulve og lofter og døre og vinduer.
Og at man i øvrigt holder døre og vinduer lukkede hele tiden.

I praksis er det at lave en hel bygning om til et radiodødt miljø
altså ikke noget, man "bare lige" gør. I et nybyggeri kunne det
*måske* lade sig gøre, men det ville være en ret besværlig og
bekostelig affære. I en allerede eksisterende bygning ville det
være en stort set uoverkommelig opgave.

-- Torben.

Fra : The Nameless Dude

Dato : 02-12-05 12:52

Torben Simonsen <sim@localhost.localdomain> wrote in
s--so-tickle-me:

> [...]
> *måske* lade sig gøre, men det ville være en ret besværlig og
> bekostelig affære. I en allerede eksisterende bygning ville det

Hvad søren er der gået galt her, får en noget underlig skrift
fra nogen af jer.
--
The Nameless Dude

Fra : Vinnie Boombatz

Dato : 02-12-05 13:12

> Hvad søren er der gået galt her, får en noget underlig skrift
> fra nogen af jer.

Det skyldes at nogle har deres nyhedslæsere forkert indstillet til at
sende i tegnsættet UTF-8, og det tegnsæt kan Xnews desværre ikke forstå.
Desuden er det rigtige tegnsæt iso-8859-1, hvis nogen skulle være i
tvivl. Løsningen er enten at overbevise alle andre om deres fejl, eller
selv skifte nyhedslæser til eksempel xananews eller thunderbird. Den
nemmeste løsning er at installere Mime-proxy, som kan omformattere UFT-8
til iso-8859-1. Hent det her: http://www.lamaiziere.net/mp_pagen.html .
Det kræver desværre lidt teknisk snilde at få det til at fungere.

Fra : The Nameless Dude

Dato : 03-12-05 12:28

Vinnie Boombatz <a@b.c> wrote in news:Xns97208660D34AD38573121239@
62.243.74.163:

> [...]
> til iso-8859-1. Hent det her: http://www.lamaiziere.net/mp_pagen.html .
> Det kræver desværre lidt teknisk snilde at få det til at fungere.

Okey, jeg har nemlig lige skiftet til en nyere version af Xnews
og troede den lavede fejl eller sådan noget.

--
The Nameless Dude

Fra : Jesper

Dato : 02-12-05 13:23

> [...]

> *måske* lade sig gøre, men det ville være en ret besværlig og
> bekostelig affære. I en allerede eksisterende bygning ville det

Man indretter en dørsluse hvor hele slusen er har alufolietapet. Det er
sikkert ikke gratis.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Thomas S

Dato : 30-11-05 21:12

Jørgen Flainard wrote:
> "Roland" <P@2.dk> skrev i en meddelelse

> godt

> Faktisk har jeg heller aldrig oplevet det - meget andet, men aldrig det...

Jeg har oplevet en lille møgkælling sidde og snakke i den midt under
filmen... Og hun blev seriøst fornærmet over, at min kammerat bad
hende lige om at få slukket den med det samme. "Det er der da også
andre, der gør, men dem siger du jo ikke noget til!" Dumme so.

Thomas S

Fra : Laziter [9440]

Dato : 01-12-05 11:37

"Thomas S" <staermose@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Det er der da også andre, der gør, men dem siger du jo ikke noget til!"
Dumme so.

Den bemærkning kender jeg godt.
Jeg plejer at besvare den således:
"Hvis jeg så møder dig en dag og du har et blåt øje, så må jeg altså godt
slå dig for det er der også andre der har gjort?"

Mvh
Benjamin

Fra : Per

Dato : 01-12-05 07:45

"The Nameless Dude" <nom@ial.adress> wrote in message
> [...]
> Så der er løsningen til det evige problem med alle de forsømte mobil
> ejere der åbenbart mener at de skal sidde og knævre midt under filmen.

Hørt! Jeg oplever ikke nogen der snakker, men der er ALTID nogen møgunger,
der skal sidde og SMS'e under filmen hvilket også er møg-træls. Desværre
mener jeg ikke det er lovligt at lave den slags blokering af mobiltelefon i
Danmark.

Fra : The Nameless Dude

Dato : 01-12-05 14:19

"Per" <no@tak.dk> wrote in

> [...]
> møgunger, der skal sidde og SMS'e under filmen hvilket også er
> møg-træls. Desværre mener jeg ikke det er lovligt at lave den slags

Det kommer an på hvordan det gøres.
Laver man hele biografen om til et kæmpe Faraday bur så er der ingen ko
på isen, det der er forbudt er de elektroniske støjsendere.
Man kan også løbe om hjørner med den hvis den skulle være på kant med
loven og det er at bruge det i bygningens konstruktion og påstå at
det er for at styrke betonen, populært kaldet: Armeret Beton
--
The Nameless Dude

Fra : Laziter [9440]

Dato : 01-12-05 12:21

"The Nameless Dude" <nom@ial.adress> skrev i en meddelelse

> Faraday net.

Bur.. Ikke net

> [...]
> Så der er løsningen til det evige problem med alle de forsømte mobil
> ejere der åbenbart mener at de skal sidde og knævre midt under filmen.

Og det er effektivt, faktisk bruges det også i mikrobølgeovne så man ikke
bliver ristet mens man kigger på sine popcorn
Noget ganske alm. hønsenet kan bruges, det er billigt og effektivt, så det
er bare med at opfordre bio'erne til at få det sat op.

Mvh
Benjamin